| کد خبر: 202978 |

محسن رضایی: امکان اینکه اسرائیل اطلاعات سردار سلیمانی را از سوریه گرفته باشد وجود دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ دست به کار بسیار بزرگی زده آن هم بدون اینکه کنگره و بسیاری از مقامات دیگر را آگاه کرده باشد ؛ معمولا روسای جمهور آمریکا وقتی می‌خواهند چنین اقداماتی را انجام دهند کنگره را توجیه می‌کنند یا اینکه سعی می‌کنند بین دو حزب توافق به وجود آورند، تا به نوعی همصدایی ایجاد شود.

تین نیوز

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اسرائیل فکر نکند که خودش را پنهان کرده؛ زیرا انگشت ایران به سمت اسرائیل نیز نشانه رفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن رضایی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو، با تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ترامپ عرضه جنگ ندارد ؛ تاریخ ثابت کرده است که ایشان از اول عرضه ورود به جنگ را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دیشب سردار قاسم سلیمانی از سوریه وارد بغداد شدند و بعد از نشستن هواپیما، ایشان سوار بر ماشین شدند و از دژبانی عبور کردند و بعد از آن پهپادهای آمریکایی ایشان را به شهادت رساندند لذا امکان اینکه اسرائیل اطلاعات را از سوریه گرفته باشد وجود دارد لذا این توطئه‌ آمریکایی-اسرائیلی است.

وی ادامه داد:اسرائیل فکر نکند که خودش را پنهان کرده؛ زیرا انگشت ایران به سمت اسرائیل نیز نشانه رفته است.

رضایی افزود: آمریکا به دنبال جبران شکست‌های پی‌درپی خود است به طوری که ترامپ برای انتخابات نیاز به قهرمان سازی داشت و احساس می‌کرد آبروریزی بزرگی برایش در کنگره و سنا حاصل شده لذا باید خود را از این مهلکه نجات دهد، از سوی دیگر ممکن است اسرائیل و عربستان ایشان را تحت فشار قرار داده باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آمریکا دست به انتحار سیاسی و نظامی زده است؛ آن‌ها ریسک بزرگی کردند به طوری که در شرایط عادی ترامپ با برنامه حساب شده دست به این کار نزده و تیری در تاریکی شلیک کرده است، از امروز ترامپ متوجه می‌شود که چه کار خطرناکی را انجام داده، زیرا در ایران قیامی بزرگ اتفاق افتاده است.

رضایی گفت: قاسم سلیمانی فرزند ایران بود و هیچ شهر و روستایی در ایران نیست که امروز مراسم عزا نگرفته باشد .

وی گفت:شاید آن‌ها فکر می‌کردند که به دلایل حوادث اخیری که در عراق، ایران و لبنان صورت گرفت الان بهترین فرصت است، ولی همه چیز برعکس شده و یک همبستگی و قیامی در ایران و عراق اتفاق افتاده است.

رضایی با اشاره به اینکه عراقی‌ها می‌گویند اجازه دهیم که جنازه قاسم سلیمانی بماند تا در این کشور تشییع جنازه صورت بگیرد گفت: آن‌ها می‌خواستند تا در کربلا، نجف و بغداد تشییع جنازه انجام شود لذا یک شور و هیجان عظیمی در جهان و ایران اتفاق افتاده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: ترامپ دست به کار بسیار بزرگی زده آن هم بدون اینکه کنگره و بسیاری از مقامات دیگر را آگاه کرده باشد ؛ معمولا روسای جمهور آمریکا وقتی می‌خواهند چنین اقداماتی را انجام دهند کنگره را توجیه می‌کنند یا اینکه سعی می‌کنند بین دو حزب توافق به وجود آورند، تا به نوعی همصدایی ایجاد شود.

وی افزود: اعتراضاتی در آمریکا به وجود آمده و نشان می‌دهد که در سطح مقامات و نهادهای رسمی ترامپ مشورت لازم را نکرده است، در میان ملت آمریکا موجی تحت عنوان ایران عزیز ما آمریکایی نیستیم به پا شده است، ایالت تگزاس اعلام کرده است که مردم ایران ما را نزنید، ما آمریکایی نیستیم و ما را جدای از آمریکا بدانید.

رضایی گفت:  همه امید ترامپ بر این بود که عربستان، تروریست‌ها و اسرائیل خلاء قدرت آمریکا را در منطقه را پر کنند ؛آن‌ها خیلی زود با ترکیه مشکل پیدا کردند و ترکیه خود را از صف جنگ نیابتی بیرون کشید، در حالی که در ابتدای جریان داعش ترکیه فعال بود، عربستان و اسرائیل نیز در مسئله‌ی یمن ناکام ماندند، امروز اگر کسانی در دولت آمریکا به فکر تجزیه منطقه باشند این موضوع را باید بدانند که در خواب و خیال هستند، امروز ه آمریکا قادر به حفظ نیروهای خود در منطقه نیست.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه فشارهای زیاد تری به آمریکا وارد خواهد شد و پیش‌بینی ما بر این است که آمریکا در ۱۰ سال آینده باید منطقه را ترک کند و ما هم مبارزات خودمان را برای خروج آمریکا از منطقه تشدید خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.