| کد خبر: 197157 |

وزیر کشور پیش از ورود به کشور عراق عنوان کرد:

◄ پیش‌بینی تردد دست کم سه میلیون زائر از مرز مهران

وزیر کشور که در ساعات اولیه یکشنبه هفتم مهرماه در راس هیاتی به منظور بررسی اقدامات صوت گرفته برای ایام اربعین وارد استان ایلام شده بود از طریق مرز مهران راهی کشور عراق شد.

تین نیوز

وزیر کشور که در ساعات اولیه یکشنبه هفتم مهرماه در راس هیاتی به منظور بررسی اقدامات صوت گرفته برای ایام اربعین وارد استان ایلام شده بود از طریق مرز مهران راهی کشور عراق شد.

به گزارش تین نیوز،  عبدالرضا رحمانی‌فضلی که به همراه روسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین به بازدید از امکانات، زیرساخت‌ها و آمادگی‌های مرز مهران برای ایام اربعین پرداخت پس از بررسی، راهی کشور عراق شد تا در نشست با همتای عراقی و استانداران مرزی این کشور شرکت کند.

وی با اشاره به این نکته که، بر اساس گزارش کمیته‌های مختلف ستاد اربعین آمادگی لازم برای تردد دست کم سه میلیون زائر اربعین در مرز مهران فراهم شده است، افزود: تلاش می‌شود با مجموعه تجربیات چند ساله در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در سال‌های گذشته و نیز  اضافه شدن مرز خسروی، امسال تسهیلات بهتر و خدمات مناسب‌تری به زائران اربعین ارائه شود.

وزیر کشور و هیات همراه هم‌چنین از طریق مرز مهران به شهر «کوت» مرکز استان واسط عراق و سپس نجف اشرف و کربلای معلی سفر کرده و امکانات و تجهیزات مسیر تردد زائران اربعین از مهران تا کربلا را مورد بازدید و بررسی قرار می‌دهند.

رحمانی‌فضلی پیش از عزیمت به کشور عراق، گفت: آخرین تصمیمات در خصوص برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی بزرگ اربعین در نشست با وزیر کشور عراق و استانداران مرزی این کشور اتخاذ می‌شود. هم‌چنین در این نشست یک‌بار دیگر توافقنامه دو جانبه بین ایران و عراق در موضوع اربعین مرور خواهد شد.

وزیر کشور، اظهار کرد: در این سفر امکانات، تجهیزات و آمادگی‌های مرز مهران تا نجف و کربلا برای تردد زائران اربعین مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت.

مرز بین‌المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال‌های گذشته به کانون اصلی تردد مرزی ایران و عراق به خصوص مسیر آمد و شد زائران عتبات عالیات 2 کشور تبدیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.