| کد خبر: 192722 |

ظریف: جایی را در دنیا سراغ نداریم که حضور آمریکا ثبات بخش باشد

هر جا که آمریکا پا می‌گذارد در آنجا ناامنی و بی ثباتی ایجاد می‌کند، امروز در خلیج فارس، خاورمیانه و همچنین در منطقه آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین، ایالات متحده با حضورش ناامنی ایجاد می‌کند.

تین نیوز

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جایی را در دنیا سراغ نداریم که حضور آمریکا ثبات بخش باشد، گفت: هر جا که آمریکا پا می‌گذارد، در آنجا ناامنی و بی ثباتی ایجاد می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفرش به نیویورک و در مقصد دوم این سفر به منظور شرکت در نشست وزرای دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد و انجام سفری دوجانبه صبح امروز (شنبه) وارد کاراکاس شد در بدو ورود به ونزوئلا در جمع خبرنگاران گفت: هر جا که آمریکا پا می‌گذارد در آنجا ناامنی و بی ثباتی ایجاد می‌کند، امروز در خلیج فارس، خاورمیانه و همچنین در منطقه آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین، ایالات متحده با حضورش ناامنی ایجاد می‌کند.

وی افزود: جایی را در دنیا سراغ نداریم که حضور آمریکا ثبات بخش باشد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: هر جا رفتند باعث فشار به مردم و افزایش تندروی و تروریسم شده‌اند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته پیش از ترک نیویورک درباره اهداف سفرش به ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی در جمع خبرنگاران گفت: در پایان ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد نشست وزرای جنبش در این کشور برگزار می‌شود و دلیل اصلی سفر من به کاراکاس شرکت در این نشست است و همچنین از این فرصت استفاده می‌کنیم برای گفتگو با مقامات ونزوئلا و اینکه ایران چگونه می‌تواند به بازگرداندن آرامش در ونزوئلا کمک کند.

ظریف همچنین عنوان کرد: درباره همکاری‌های اقتصادی بسیار خوبی که با ونزوئلا داریم نیز گفتگو خواهم کرد. 

وزیر خارجه ایران که در ادامه این سفر قرار است به نیکاراگوئه و بولیوی نیز برود، در این باره خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکا در قاره آمریکا دوباره سیاست مونرو را باز آفرینی می‌کند و بر دامنه مداخلاتش در این قاره می‌افزاید ، لازم است مجموعه هماهنگ از کشورهای مستقل در مقابل این سیاست‌ها مقاومت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.