| کد خبر: 187785 |

ظریف: اتحادیه اروپا به تعهداتش عمل کند

محمدجوادظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری اعلام کرد: اتحادیه اروپا به جای درخواست از ایران برای پایبندی یکجانبه به برجام به تعهدات خود عمل کند.

تین نیوز

محمدجوادظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری اعلام کرد: اتحادیه اروپا به جای درخواست از ایران برای پایبندی یکجانبه به برجام به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش ایرنا، ظریف در صفحه شخصی در توئیتر نوشت: بیانیه امروز اتحادیه بیانگر این است که چرا برجام به اینجا رسیده است؛ ایالات متحده یک سال است برای اروپا – و بقیه دنیا - قلدری کرده و اتحادیه اروپا تنها می تواند ابراز «تاسف» کند.

اتحادیه اروپا به جای آنکه ازایران بخواهد که به طور یکجانبه به یک توافق چندجانبه پایبند باشد، باید به تعهدات خود ازجمله عادی سازی مناسبات اقتصادی عمل کند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا اعلام کرد: اعضای این اتحادیه همچنان از توافق هسته ای با ایران حمایت به عمل می آورند اما هر گونه اولتیماتوم را در مورد برجام رد می کنند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان امروز در بیانیه ای اعلام کردند: از توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم و تبعیت ایران را تحت تعهداتش در قبال توافق هسته ای مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

رییس جمهوری اسلامی ایران از کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام خبر داد و یک ضرب الاجل 60 روزه برای اروپا تعیین کرد تا به تعهدات خود عمل کنند.

کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب سنگین و اورانیوم غنی شده است.

کارشناسان، اقدام ایران درکاهش برخی تعهدات در برجام را که رئیس جمهوری اسلامی ایران از آن با عنوان «جراحی برجام» یاد کرد، اقدامی هوشمندانه توصیف کردند که اروپایی ها را با انتخابی مهم رو به رو ساخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.