| کد خبر: 185559 |

حضور نماینده رهبر انقلاب در لرستان/کنترل مسیر رودخانه‌های خوزستان

ورود آب به برخی روستاها و شهرهای استان خوزستان مشکل ساز شده است و در استان لرستان هم روند امدادرسانی به مناطق سیل زده و خارج کردن گل و لای از خانه‌ها ادامه دارد.

تین نیوز

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر از مناطق سیل زده لرستان بازدید کرد، مسیر رودخانه‌های خوزستان در حال کنترل و محور اهواز به آبادان بازگشایی‌شده است؛ اخبار مناطق سیل‌زده را در مهر بخوانید.

به گزارش مهر، همچنان ورود آب به برخی روستاها و شهرهای استان خوزستان مشکل ساز شده است و در استان لرستان هم روند امدادرسانی به مناطق سیل زده و خارج کردن گل و لای از خانه‌ها ادامه دارد.

در استان گلستان هم روند تخلیه آب از گمیشان و آق قلا ادامه دارد. خدمات رسانی نیروهای امدادی و عملیاتی اعم از بسیج، سپاه، ارتش، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در مناطق سیل زده در حال انجام است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: در یک اتفاق نادر رودخانه‌های دز و کرخه در منطقه الهایی و بامدژ به هم پیوستند و از بستر رودخانه خارج شدند و در دو طرف جاده اهواز اندیمشک به سمت اهواز آب سرازیر شده است.

وی افزود: ورودی شهر اهواز از مقطع اندیمشک دچار آب گرفتگی است که البته جدی نیست اما در منطقه الهایی یک باند جاده بسته شده است و باند دیگر هم عمدتاً ماشین‌های سنگین تردد می‌کنند اگرچه تأکید ما بر این است که تا حد امکان از مسیر شوشتر عبور و مرور صورت گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد این روان آب‌ها را به سمت کارون و تالاب هورالعظیم هدایت کنیم اما این آب در پهنه گسترده‌ای است و با برنامه‌های ریزی های لازم در حال تلاش هستیم شرایط را کنترل کنیم در عین حال باید احتیاط‌های لازم را هم داشته باشیم.

سید موسی خادمی استاندار لرستان هم امروز در گفتگو با رسانه‌ها در مورد آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان اظهار داشت: در سراسری استان راه دسترسی نزدیک به ۲۰۰ روستا هنوز قطع است. همچنین در پلدختر و معمولان نیز راه دسترسی برخی روستاها مسدود است.

استاندار لرستان بیان کرد: با این حال اکثر مناطق حساس و مهمی که مشکل داشتند به طریق موقت یا راه‌های جایگزین ارتباط را برقرار کردیم و کار خدمات رسانی را انجام می‌دهیم. چند نقطه‌ای که به صورت زمینی امکان دسترسی نبوده از طریق هوایی امداد رسانی می‌کنیم.

استاندار لرستان همچنین در مورد روند پاکسازی و لای روبی شهر پلدختر و معمولان گفت: با تبدیل شهر سیل زده پلدختر به چهار منطقه تا اوایل هفته آینده از گل و لای تخلیه می‌شود.

خادمی افزود: حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری در لرستان بر اثر سیل اخیر خسارت دیدند و مهمترین نیاز کنونی سیل زدگان اقلام ضروری زندگی همانند فرش، لوازم خانگی و سایر اقلامی است که بر اثر سیل تخریب شدند.


آخرین اخبار از وضعیت مناطق سیل زده کشور را در زیر می‌خوانید.


 

 


۲۳:۲۴ ۱۰۰ سالن ورزشی براثر سیل آسیب دید / واگذاری ۱۱۰۰ سالن به بحران

ساری - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۰۰ اماکن ورزشی براثر سیلاب در کشور دچار آسیب شد گفت: دولت تصمیم دارد پس از ترمیم خسارت‌های مردمی، اماکن ورزشی را بازسازی کند.


۲۳:۰۵ دلجویی رهبری باعث آرامش مردم شد / ملت با همدلی دوباره مناطق سیل‌زده را می‌سازد

نماینده رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه دلجویی رهبر معظم انقلاب باعث شادی و آرامش دل مردم سیل‌زده لرستان شد، گفت: ملت با همدلی دوباره مناطق سیل‌زده را می‌سازند.


۲۲:۵۶ کمک هزینه اجاره مسکن به منازل تخریبی ناشی از رانش پرداخت می شود

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: کمک هزینه اجاره مسکن به صاحبان منازل تخریبی ناشی از رانش و سیل پرداخت می شود.


۲۲:۲۹ ٣٧٠٠ میلیارد تومان، برآورد اولیه خسارات سیل در استان لرستان

نماینده ویژه وزیر کشور گفت: برآوردهای اولیه نشان از تحمیل بیش از سه هزار و هفتصد میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه و کشاورزی استان لرستان دارد.


۲۲:۲۶ اقدامات راهداری و ایجاد مسیرهای جایگزین در استان‌های سیل‌زده

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام آخرین وضعیت راه‌های خوزستان، لرستان و ایلام گفت: تشکیل کارگروه تخصصی مطالعات احداث راه‌های تخریب شده، در دستور کار هفته آتی سازمان قرار دارد.


۲۱:۴۳ بازدید نماینده رهبر انقلاب از انبار جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان لرستان

حجت الاسلام معزی نماینده رهبر انقلاب روز پنجشنبه از انبارهای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان استان لرستان در خرم آباد بازدید کرد.


۲۰:۵۳ همیاری مردم و مسئولین می‌تواند به تسریع امداد رسانی کمک کند

نماینده رهبر انقلاب در مناطق سیل‌زده لرستان گفت: با توجه به گستردگی حادثه، همدلی و همیاری مردم و مسئولین می‌تواند در تسریع روند بازگشت زندگی سیل‌زدگان به شرایط عادی بسیار موثر است.


۲۰:۱۵ ایمن سازی دستگاه‌های حفاری هورالعظیم در پی افزایش روان‌آب‌ها

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: به دنبال افزایش سطح روان آب‌ها در موقعیت دستگاه‌های حفاری در تالاب هورالعظیم، ایمن سازی شش دستگاه حفاری در دستور کار قرار گرفت.


۲۰:۱۵ سیلاب منزل به منزل می‌آید/۲۵۰ روستای خوزستان تخلیه شدند

سیلاب در خوزستان شهر به شهر و روستا به روستا در حال پیشروی است و تنها کاری مسئولان برای جلوگیری از آن کرده‌اند، ایجاد سیل بندها در مناطق و روستاها بوده است.

گزارش مهر از آخرین وضعیت خوزستان را اینجا بخوانید.


۲۰:۰۳ واژگونی نیسان حامل کارگران حفر کانال در آق قلا/۸ نفر مصدوم شدند

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان از واژگونی نیسان حامل کارگران حفر کانال در آق قلا خبرداد و گفت: در این حادثه هشت نفر مصدوم شدند. جزئیات خبر را اینجا ببینید.


۱۹:۰۹ دعوای ما با وزارت نیرو ۴۰ ساله است / ‌شکایت خود را به قوه قضائیه می‌بریم

دعوای ۴۰ ساله با وزارت نیرو، سدهایی که به استخر مبدل شدند، نظرات غیرکارشناسی که مانع اجرای سد معشوره شدند و شکایت بردن به قوه قضائیه از جمله سخنان نمایندگان لرستان با وزیر نیرو بود. جزئیات گزارش را اینجا بخوانید.


۱۸:۳۵ پویش «اهل وفاء» به منظور کمک به سیل زدگان ایران اعلام موجودیت کرد

پویش «اهل وفاء» متشکل از فعالین اجتماعی و مردم از ۶ کشور فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و تونس جهت جمع آوری کمک به سیل‌زدگان ایرانی اعلام موجودیت کرد.


۱۸:۳۲ فیلم / ‌‬ ریزش ساختمان جهاد کشاورزی در لرستان

 
 

 


۱۸:۳۰ عطر غذای حضرتی در مناطق سیل‌زده

 
 

 


۱۷:۵۳ تلاش و برنامه‌ریزی گسترده برای جبران خسارت‌های سیلاب در پلدختر

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، از تلاش و برنامه‌ریزی گسترده دولت برای جبران خسارت‌های سیلاب در پلدختر خبر داد.


۱۷:۵۲ شبکه آب و برق ۲۴۰۰ روستای کشور از سیلاب خسارت دید

وزیر نیرو گفت: سیل اخیر به شبکه آب و برق ۲ هزار و ۴۰۰ روستا خسارت وارد کرده که ۸۰۰ روستا مربوط به لرستان است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۷:۲۶ خانواده‌های سیل‌زده کمیته امداد خوزستان کمک هزینه دریافت می‌کنند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان گفت: هزینه بازسازی و خرید لوازم منزل ۱۰ هزار خانواده تحت پوشش سیل زده پس از خروج از شرایط بحرانی پرداخت خواهد شد.


۱۷:۲۶ فقط بیمارستان سلامت اهواز تخلیه شده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر به جز بیمارستان سلامت اهواز که دچار سیل نشده بود اما در معرض خطر سیل قرار گرفته بود، هیچ بیمارستان دیگری تخلیه نشده است.


۱۷:۱۴ مسیر جریان رودخانه‌های خوزستان در حال کنترل است

استاندار خوزستان اظهار داشت: اعلام کردیم زنان، کودکان و افراد سالمند در پنج منطقه عین ۲، گلدشت، سادات، سیاحی و سلیم آباد در اهواز که در معرض آسیب هستند این مناطق را تخلیه کنند اما جوانان بمانند تا در تقویت و استحکام سیل بندها به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: جمعیت ساکن در این پنج منطقه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر است.

استاندار خوزستان توضیح داد: مسیر جریان رودخانه‌ها در حال کنترل است آنچه که ما را تهدید می‌کرد سرریز شدن کارون بود اما با زدن سیل بندها و کار شبانه روزی آن را کنترل کردیم.

وی ادانه داد: شب گذشته در رودخانه کارون مقطع اهواز دبی سه هزار و ۲۵۷ متر مکعب بر ثانیه را مدیریت کردیم و از اهواز گذراندیم امروز یک مقدار پایین‌تر آمد و با حدود سه هزار و ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید اما مسیر کرخه و دز به سمت اهواز نبوده است؛ در واقع مسیر کرخه به سمت حمیدیه و سوسنگرد و مسیر دز در بند قیر به کارون است و از شهرستان باوی به اهواز می‌رسد.

وی تصریح کرد: در طول ۲۰ روز اخیر حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب آب به استان وارد شده است که ما این حجم از آب را مدیریت کرده‌ایم و همچنان جریان آب ادامه دارد و از این منظر تحت فشار هستیم اما روزانه برنامه ریزی برای سامانه‌های بارشی جدید را داریم. جزئیات اظهارات استاندار را اینجا ببینید.


۱۷:۱۳ عکس / ‌‬ دیدار حجت الاسلام علی اکبری با گروه‌های جهادی طلاب پلدختر

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۱۶:۵۵ هرجایی لازم باشد سد در لرستان احداث می‌کنیم

وزیر نیرو، گفت: با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم، هر جایی که لازم باشد، سد در لرستان احداث می‌کنیم.


۱۶:۲۵ نوید بهبود شرایط در همه شئون وزارت نیرو را می‌دهم / بازنگری در تخصیص آب لرستان

وزیر نیرو گفت: نوید بهبود شرایط در آینده نزدیک را می‌دهم، سعی خواهیم کرد در همه شئون مربوط به وزارت نیرو در لرستان مسائل را از مسیر صحیح خود دنبال کنیم.


۱۶:۰۰ آغاز برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده لرستان

معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، آغاز برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.


۱۵:۴۰ فعالیت «خادم‌یاران» رضوی از روزهای نخست سیل / مردم از آستان قدس انتظار حمایت دارند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به فعالیت «خادم‌یاران» رضوی از روزهای نخست سیل در لرستان، گفت: مردم استان از آستان قدس انتظار حمایت دارند.


۱۵:۳۷ فیلم / ‌‬ خداقوت تولیت آستان قدس به خادمیاران فعال در مناطق سیل زده لرستان

 
 

 


۱۵:۲۳ محور اهواز به آبادان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از بازگشایی محور اهواز به آبادان خبر داد.


۱۵:۱۲ فعالیت و تلاش شبانه‌روز «خادم یاران» رضوی در مناطق سیل‌زده لرستان

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در لرستان، از فعالیت و تلاش شبانه‌روز «خادم یاران» رضوی در مناطق سیل‌زده این استان خبر داد.


۱۵:۱۱ عکس / ‌‬ سفر تولیت آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده لرستان

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۱۴:۵۹ سامانه بارش زا از امروز وارد خوزستان می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارش زا از اواسط وقت امروز تا اواسط وقت یکشنبه است. جزئیات خبر را اینجا بخوانید.


۱۴:۵۵ خدمت ماندگار آستان قدس رضوی در لرستان / «خادم یاران» خوش درخشیدند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به خدمت ماندگار تولیت آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: خادم یاران در این زمینه خوش درخشیدند.


۱۴:۵۰ بازدید استاندار البرز از سیل بندهای احداثی این استان در خوزستان

نماینده عالی دولت در استان البرز طی بازدیدی از سیل بندهای ایجاد شده در شهر شیبان به بررسی اقدامات صورت گرفته توسط تیم استان البرز پرداخت.


۱۴:۴۴ ۲۵۰ روستا در خوزستان تخلیه شدند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: از زمان وقوع سیلاب تاکنون به منظور پیشگیری از تلفات جانی و مالی، ۲۵۰ روستا به صورت کلی و جزئی تخلیه شده‌اند.


۱۴:۳۹ فعالیت ۱۰۰۰ «خادم یار» در مناطق سیل‌زده لرستان / ایجاد ۴ آشپزخانه غذای گرم

تولیت آستان قدس رضوی، از فعالیت هزار «خادم یار» در مناطق سیل‌زده لرستان و ایجاد ۴ آشپزخانه غذای گرم در این مناطق استان خبر داد.


۱۴:۳۷ ایجاد دیوارحائل و انتقال خروجی آب به هورالعظیم در دشت آزادگان

استاندار تهران گفت: ایجاد دیوارحائل و انتقال خروجی آب به هورالعظیم از اقدامات تیم اجرایی ستاد مدیریت بحران استان تهران در دشت آزادگان بوده است.


۱۳:۴۹ سیل زدگان از ۷۰۰ سالن ورزشی استفاده کردند

وزیر ورزش و جوانان گفت: هزار و ۱۰۰ سالن ورزشی در اختیار سیل زدگان بود که ۷۰۰ سالن مورد استفاده قرار گرفت. ادامه اظهارات وزیر را اینجا بخوانید.


۱۳:۲۶ محدوده آبگیری سد سیمره افزایش می‌یابد

وزیر نیرو گفت: محدوده آبگیری سد سیمره افزایش می‌یابد.


۱۳:۲۰ رسیدگی به سیل‌زدگان اولویت آستان قدس است / خانه‌سازی و تهیه اسباب زندگی مردم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اولویت کار آستان را رسیدگی به سه استان سیل‌زده گلستان، خوزستان و لرستان می‌دانیم.


۱۳:۱۷ مردم خوزستان به بازدید وزرا نیاز ندارند / به ماشین‌آلات نیاز داریم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط بحرانی مردم خوزستان به بازدید مسئولان و وزرا و آسمان گردی آنان نیاز ندارند.


۱۳:۱۰ فیلم / ‌‬ هواپیمای حامل کمک‌های کشور پاکستان در فرودگاه خرم‌آباد نشست

 
 

۱۳:۰۲ نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر وارد پلدختر شد


۱۲:۴۷ اولین نوزاد سیل زدگان در کمپ اسکان اضطراری اهواز متولد شد

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: نخستین نوزاد در اردوگاه اسکان اضطراری شهید هاشمی اهواز متولد شد.


۱۲:۴۳ شهر کوت اهواز و روستای هوفل سوسنگرد مقصد بعدی امدادگران صالحیه

شهردار صالحیه گفت: شهر کوت اهواز و روستای هوفل سوسنگرد مقصد بعدی امدادگران صالحیه در نظر گرفته شده است.


۱۲:۳۵ آخرین وضع ارسال ماشین‌آلات کمکی از کرمان به استان خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان آخرین وضع ارسال ماشین‌آلات مورد نیاز استان سیل‌زده خوزستان را تشریح کرد.


۱۲:۲۰ تاکید رهبری بر رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان / خسارت و رنج مردم جبران خواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گفت: مردمی که در حوادث اخیر بسیار آسیب دیدند و رنج دیدند بدانند مقام معظم رهبری در فکر آنها هستند و برنامه‌هایی در این رابطه تدارک دیده شده است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۲:۰۸ یک مورد بیمار واگیردار مناطق سیل زده کشور گزارش نشده است

رئیس اورژانس کشور گفت: یک مورد بیمار واگیردار در مناطق سیل زده کشور گزارش نشده است.


۱۲:۰۵ نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر وارد لرستان شد

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر برای بازدید از مناطق سیل‌زده وارد لرستان شد.


۱۲:۰۳ تولیت آستان قدس رضوی وارد لرستان شد


۱۱:۱۷ پلدختر تا هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود / راه ۲۰۰ روستا مسدود است

استاندار لرستان با بیان اینکه پلدختر تا اوایل هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود، گفت: راه دسترسی ۲۰۰ روستای استان همچنان مسدود است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.


۱۰:۵۹ ارسال ۱۰۰ کانکس به همراه ۵ هزار میز و نیمکت به مناطق سیل‌زده لرستان

وزیر آموزش‌وپرورش از ارسال ۱۰۰ کانکس به همراه ۵ هزار میز و نیمکت به مناطق سیل‌زده لرستان به منظور جایگزینی مدارس تخریبی خبر داد و گفت: اعتبار جبران خسارات اختصاص می‌یابد.


۱۰:۵۰ احتمال پایان سال تحصیلی در برخی مناطق / اردوی علمی برای کنکوری‌ها برگزار می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش وضعیت آموزشی در مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد و گفت: در مناطق معدودی احتمالاً مجبور شویم سال تحصیلی را خاتمه یافته تلقی کنیم.


۱۰:۱۸ میدان میوه و تره بار اهواز آب دچار آبگرفتکی نشده است

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: میدان تره بار اهواز آب دچار آبگرفتکی نشده است.


۱۰:۰۹ وزیر نیرو وارد لرستان شد

وزیر نیرو صبح امروز پنجشنبه وارد لرستان شد و به صورت هوایی از مناطق سیل زده پلدختر و معمولان بازدید کرد.


۱۰:۰۳ وزیر آموزش و پرورش وارد لرستان شد


۰۹:۵۷ عکس / ‌‬ بازدید امیر سیاری و امیر حیدری از مناطق درگیر سیل در خوزستان

 

 

ادامه تصاویر را اینجا ببینید.


۰۹:۲۱ خبر خوش برای اهوازی‌ها / سرریز کرخه به کانال چمران حمیدیه مهار شد

عملیات احداث سیل‌بند کانال شهید چمران پس از چهار شبانه روز تلاش به پایان رسید و سرریز رودخانه کرخه به کانال شهید چمران در ورودی شهرستان حمیدیه مهار شد.


۰۸:۲۲ بازدیدهای شبانه وزیر کشور از مناطق سیل زده / محورها مسدود هستند

خوزستان همچنان درگیر سیلاب است و هم اکنون شهر اهواز به شدت در محاصره سیلاب قرار گرفته است به گونه‌ای که وزیر کشور برای سومین بار در سال جاری به خوزستان سفر کرد. جزئیات گزارش مهر را اینجا بخوانید.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.