| کد خبر: 185394 |

◄ سپاه عامل اصلی ریشه‌کنی تروریسم در منطقه است

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در واکنش به اقدام غیرعقلانی آمریکا در قراردادن اسم سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، سپاه را عامل اصلی حذف تروریست در منطقه دانست و گفت: امروز استکبار جهانی می‌خواهد همه شکست‌های خود را با تروریست نامیدن گروهی که تمام هدفش مبارزه با تروریست بوده جبران کند.

تین نیوز

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در واکنش به اقدام غیرعقلانی آمریکا در قراردادن اسم سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، سپاه را عامل اصلی حذف تروریست در منطقه دانست و گفت: امروز استکبار جهانی می‌خواهد همه شکست‌های خود را با تروریست نامیدن گروهی که تمام هدفش مبارزه با تروریست بوده جبران کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد با تبریک روز میلاد امام حسین (ع)، اظهار کرد: امروز روز میلاد آزادمردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و قدرت‌هایی که می‌خواهند ملت‌های جهان را تحت ظلم خود درآورند، به ما آموخت.

او افزود: فرهنگ سالار شهیدان عامل اصلی پیروزی ملت ایران در نهضت‌های مختلف و حراست از ایران و دفع تجاوزی و امروز درسی بزرگ برای مقاومت ما در برابر آن‌هایی است که می‌خواهند با فشار به زندگی مردم ما را از مسیر تعالی بازگردانند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آن روزی که در خانه‌های تیمی در تهران و در دیگر شهرها گروهک‌های منافق و چپ بانام‌های مختلف انسان‌های بی‌گناه را ترور می‌کردند و سپس دستگیر می‌شدند، چه کسانی فداکاری می‌کردند و کشته می‌شدند و تروریست‌ها را منهدم می‌کردند؟ در رأس این جمع سپاه بود.

روحانی بابیان اینکه سپاه پاسداران تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد، گفت: امروز استکبار جهانی می‌خواهد همه شکست‌های خود را با تروریست نامیدن گروهی که تمام هدفش مبارزه با تروریست بوده جبران کند.

رئیس‌جمهور افزود: شما می‌خواهید سپاه مورد کینه آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد؟ شاید این موضوع با واقعیت نخواند.

روحانی تأکید کرد: امروز روز پاسدار است. امروز روز کسانی است که از اول انقلاب در کنار مردم بودند، با مردم بودند و برای منافع مردم و برای منافع کشور و انقلاب از راحتی خود گذشتند. شب‌هایی را این عزیزان به صبح آوردند در کنار سایر نیروهای مسلح و فداکاران که هر شبش از شب قدر بالاتر بود. می‌فرماید بالاتر از شب قدر شب آن پاسدار و فداکاری است که در مرزهای کشور می‌ایستد و از منافع کشور دفاع می‌کند و مطمئن نیست که شب را به صبح خواهد رساند یا خیر.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای فداکار ما در کشور و آن‌هایی که شب‌ها را تا صبح نخوابیده‌اند، برای راحتی و استراحت مردم، کسانی هستند که شب‌های زندگی خود را شب قدر ساخته‌اند. چرا سپاه به وجود آمد؟ برای چه بود؟ انقلاب بزرگی توسط ملت ایران به پیروزی رسیده بود.

او خاطرنشان کرد: دشمنان فراوانی در منطقه و جهان می‌خواستند این انقلاب دورانش و زمانش چند هفته و حداکثر چند ماه بیشتر نباشد و انواع توطئه‌ها را علیه ملت ایران طراحی کردند که یکی از توطئه‌های آن‌ها، توطئه ترور علیه ملت ایران بود. آن‌ها گروهک‌هایی را در دامان خود پرورش دادند و آن‌ها را تحریک کردند و مواد منفجره را نیز در اختیار آنان قراردادند تا مسئولین و انقلابیون را به خاک و خون بکشند تا ایران برگردد به دورانی که زیر سلطه آمریکا بود.

روحانی همچنین بیان داشت: در آن زمان ما نیاز به یک نیروی مؤمن داشتیم، ایثارگر و فداکاری که در برابر تروریسم بایستد و در مقابل آن‌ها ایستادگی کند و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد. در رأس این حرکت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. آن روزی که در خانه‌های تیمی در تهران و در دیگر شهرها، گروهک‌های چپ بانام‌های مختلف که انسان‌های بی‌گناه را ترور کرده بودند دستگیر می‌شدند و به دست عدالت سپرده می‌شدند، چه کسانی بودند که فداکاری می‌کردند، به خانه‌های تیمی می‌شتافتند، کشته می‌شدند و جان می‌دادند و تروریست‌ها را منهدم می‌کردند و به دستگاه قضا می‌سپردند؟ در رأس همه آن‌ها بازهم سپاه پاسداران بود.

او تأکید کرد: آن روزی که دشمنان این ملت جنگ را بر ما تحمیل کردند و اعلام کرده بودند که ۳ روز بعد در اهواز مصاحبه خواهند کرد و در هفته‌های بعدازآن در تهران مصاحبه می‌کنند، چه کسانی بودند که در برابر متجاوزین ایستادند؟ این ملت ایران بود. این ارتش، بسیج، دلاوران عشایر، نیروی انتظامی ما بودند و یکی از نیروهایی که در رأس این فداکاری قرار داشت باز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. پس شما می‌خواهید سپاه مورد کینه و غضب آمریکا و صهیونیست‌ها نباشد؟

رئیس‌جمهور افزود: شاید این تصوری که ما داریم مقداری با واقعیت همخوانی نداشته باشد. آن‌ها در طول ۴۰ سال تمام توطئه‌هایی را که علیه ملت ایران طراحی کرده‌اند، منجر به شکست شد. چه کسانی باعث شدند؟ غیر از همین جوانان و ملت غیور ایران؟ همه از همه اقوام و ادیان تا همه مردم دوشادوش یکدیگر ایستادگی کردند و سپاه پاسداران همواره در این مقاومت و ایستادگی پرچم‌دار بزرگ بود.

روحانی گفت: امروز استکبار جهانی، آمریکا، کینه و عداوت خود را می‌خواهد از طریق تروریست نام دادن گروهی که همواره بزرگ‌ترین هدف، آرمان، عمل و ایثارش مبارزه با تروریست بوده، ابراز کند اما هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که بالاتر از ملت ایران قربانی تروریست بوده است.

او افزود: ملت ایران قربانی تروریستی است که به دست ابرقدرت‌ها ساخته شدند، تسلیح شدند و به آن‌ها دستور دادند تا مجری اهداف آن‌ها در جهان باشد. به من نشان دهید ملتی که در یک‌شب ده‌ها تن از نمایندگان مردم و تعدادی از وزرا و رئیس دستگاه قضائی در یک انفجار جان به جان‌آفرین تسلیم کنند و به شهادت برسند. به من نشان دهید آن رئیس‌جمهور و نخست‌وزیری که به‌واسطه تروریست روحشان به آسمان پرواز کرد.

رئیس‌جمهور گفت: امروز در کشورمان بیش از ۱۷ هزار بی‌گناه توسط تروریسم کشته‌شده‌اند. کدام ملت است بالاتر از ملت ایران که در برابر تروریسم در طول ۴۰ سال ایستادگی و فداکاری کرده باشد و تروریست‌ها را در ایران ریشه‌کن کرده باشد. سپاه پاسداران، تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد و باقی‌مانده‌های جرثومه فسادشان به دامان صدام پناه بردند و امروز به دامان صهیونیسم و به دامان استکبار پناه برده‌اند.

روحانی تأکید کرد: بدانید امروز محبوبیت سپاه در قلب مردم ایران و قلب مردم منطقه بیش‌تر خواهد شد.

روحانی در ادامه صحبت‌هایش افزود: اگر دیروز از سانتریفیوژ IR1 می‌ترسیدید امروز ببینید که زنجیره‌ IR6 را نصب کردیم و اگر ادامه بدهید به‌زودی زنجیره IR8 را نیز رونمایی می‌کنیم.

او ادامه داد: فکر کرده‌اید اگر به سپاه بگویید تروریست کسی از شما می‌پذیرد؟ شما خطا می‌کنید، منافع ملت ایران و منافع جهان را دارید برای یک‌مشت صهیونیست قربانی می‌کنید. بدانید امروز محبوبیت سپاه از هر زمان دیگر در قلب مردم ایران و منطقه بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور تأکید کرد: اگر دولت ما از سال ۹۲ وعده داد که به دنبال چرخاندن سانتریفیوژ و اقتصاد است، امروز به آن وعده عمل کردیم.  من به ۱+۵ می‌گویم، به وظایفتان توجه کنید، صبر ما آستانه‌ای دارد. ممکن است ایران قدم دیگری بردارد، اگر صبر می‌کنیم به خاطر ضعفمان نیست به خاطر آینده منطقه و منافع ملت ایران است. ما از کسی ترسی نداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.