| کد خبر: 159432 |

◄ بحرین از قطر به ایکائو شکایت کرد

روز گذشته بحرین اعلام کرد که از قطر به سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) شکایت کرده است، در راستای خبرهای منتشر شده دلیل این شکایت طبق ادعای بحرین، رهگیری ۲ فروند هواپیمای اماراتی توسط جنگنده‌های قطری بوده است.

تین نیوز

روز گذشته بحرین اعلام کرد که از قطر به سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) شکایت کرده است، در راستای خبرهای منتشر شده دلیل این شکایت طبق ادعای بحرین و امارات، رهگیری ۲ فروند هواپیمای اماراتی توسط جنگنده‌های قطری بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، محمد ثامر الکعبی قائم مقام وزیر راه و ارتباطات در امور هواپیمایی شهری بحرین امروز سه‌شنبه گفت که منامه گزارشی به سازمان هوانوردی بین‌المللی(ایکائو) درباره رهگیری دو فروند هواپیمای مسافربری امارات که عازم بحرین بودند، ارائه کرد.

الکعبی افزود که بحرین نامه‌ای به مدیر دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه ارسال و این موضوع را به اطلاع وی رسانده است.

شکایت بحرین در حالی اتفاق افتاد که دو روز گذشته مقامات امارات متحده عربی اعلام کرد یک هواپیمای مسافربری این کشور توسط جنگنده‌های ارتش قطر رهگیری شده است.

امارات در گزارش اعلام کرد که این اقدام، تهدیدی آشکار و خطرناک برای سلامت پروازهای شهری و نقض آشکار قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی است و دولت امارات آن را غیرقابل قبول دانسته و اقدامات قانونی برای تضمین امنیت و سلامت پروازهای شهری اتخاذ خواهد کرد.

 بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از ماه ژوئن سال گذشته با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد و این کشورها تمام مرزهای خودر را به روی قطر بستند.

1-1013255

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.