| کد خبر: 149753 |

ظریف:

آزمایش‌های موشکی ایران نشان می‌دهند، موشک‌های ما هسته‌ای نیستند

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی گفت آزمایش‌های موشکی ایران نشان می‌دهند که این موشک‌ها برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای ساخته نشده‌اند.

تین نیوز

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک نشریه آمریکایی گفت آزمایش‌های موشکی ایران نشان می‌دهند که این موشک‌ها برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای ساخته نشده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک مجله آمریکایی گفت که آزمایش‌های موشکی ایران نشان می‌دهند این موشک‌ها برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای ساخته نشده‌اند.

ظریف در مصاحبه با مجله آمریکایی «نیوزویک» در جواب این سوال که آیا آزمایش‌های موشکی ایران نقض روح توافق هسته‌ای نیستند گفت: «آنها دفاعی هستند. موشک‌های بالستیک ایران برای حمله سلاح‌های هسته‌ای ساخته نشده‌اند.»

وی اضافه کرد: «دلیل آنکه ما به آزمایش آنها ادامه می‌دهیم این است که می‌خواهیم دقت آنها را بالا ببریم. اگر موشکی برای حمل سلاح‌های هسته‌ای ساخته شده باشد، شما نیازی به دقت ندارید.»

ظریف گفت: «شما فقط به برد نیاز خواهید داشت، چون این موشک‌ها به هر جا برخورد کنند، بازداری لازم را ایجاد خواهند کرد. برد، اهمیت خواهد داشت و دقت اهمیتی ندارد. ایران، روی بالا بردن دقت تأکید دارد، چرا که می‌خواهیم از این موشک‌ها به عنوان وسیله‌ای برای حمل کلاهک‌های متعارف استفاده کنیم.»

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: «ما با هیچ چیزی که توان‌مندی‌های نظامی ما را محدود کند، موافقت نکردیم، به این دلیل بسیار مشخص که ایالات متحده در حال ارسال مقادیر فراوانی سلاح به منطقه ماست.»

محمد جواد ظریف، درباره حضور ایران در سوریه گفت: «ایران برای نجات دمشق از افتادن به دست داعش در جنگ داخلی سوریه مداخله کرد. به همین دلیل هم هست که ما در اربیل و کردستان عراق کمک کردیم.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.