| کد خبر: 129089 |

وزیر امورخارجه:

◄ آقایان چگونه سوار «هواپیماهای کاغذی» هستند؟

تین نیوز

وزیر امورخارجه کشور در انتقاد به اینکه برخی از «پرواز هواپیماهای کاغذی در فضای انتخابات» نام می‌بردند، گفت: اکنون این هواپیماهای کاغذی روی زمین است و خود آقایان بر آن سوار شده‌اند.

 

به گزارش تین‌نیوز ، وزیر امور خارجه کشور در گفت‌وگو تفصیلی با ایسنا در رابطه با انتخابات اخیر اشاره‌ای به صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران در پسابرجام داشت و با اشاره به اینکه اکنون هواپیماهای کاغذی اکنون روی زمین است و آقایان بر آن سوار می‌شوند نتیجه برجام است، عنوان کرد: در فضای پس از برجام، رفت‌وآمدها و گفت‌وگو در نهایت تبدیل به قرارداد می‌شود و این قراردادها به ساخت کارخانه، افزایش صادرات و هر آن‌چه که نیاز کشور است تبدیل خواهد شد.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: به طور مثال در مورد موضوع خرید هواپیما نگاه کنید همین دوستانی که این اتهام را مطرح می‌کنند که این رفت‌وآمدها بی‌فایده بوده است، از خرید هواپیما با عنوان «پرواز هواپیماهای کاغذی در فضای انتخابات» نام می‌بردند، اکنون این هواپیماهای کاغذی روی زمین است و خود آقایان بر آن سوار شده‌اند.

 

ظریف با بیان اینکه برای خرید این هواپیماها از دو سال گذشته مذاکره آن آغاز شده بود، گفت: از همان روزی که برای توافق ژنو مذاکره می‌کردیم این دغدغه را داشتیم که چرا مردم با استرس و نگرانی باید سوار هواپیما شوند. بر اساس همین دغدغه در توافق ژنو توانستیم بحث «تعمیر» هواپیماهای ایرانی را بگنجانیم، بعد از آن ۱۸ ماه مذاکره برای خرید هواپیما انجام شد و با اجرایی شدن برجام ۹ ماه تلاش شد تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای خرید بگیریم.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همه این اقدامات صورت گرفته برای خرید هواپیما زمان‌بر بود، ابزار داشت: تاکنون 3 هواپیما در آسمان‌ ایران پرواز می‌کند. هواپیما یک نمونه است، نمونه‌های این موضوع را در بحث نیروگاه، راه‌آهن و موضوعات دیگر نیز شاهد هستیم.

 

رییس دستگاه دیپلماسی در ادامه تصریح کرد: در دولت یازدهم به دنبال این نبودیم که قراردادهایی ببندیم تا منافع ملی مورد تهدید قرار گیرد. دولت یازدهم در این زمینه وسواس زیادی به خرج داده است. ما اکنون میلیاردها دلار پیشنهاد سرمایه‌گذاری آماده داریم، اما برخی از این پیشنهادها به دلیل اینکه ممکن است مطلوب نباشد یا به تولید کالاهای ایرانی ضربه وارد کنند، امضانشده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاه توري 0 0

    درود بر شرف و وجدان كاري دكتر ظريف