| کد خبر: 253115 |

شرط کاهش حوادث ترافیکی و تعداد فوتی ها چیست؟

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: اگر یک چهارم بار مالی ناشی از خسارت تصادفات جاده ای را به پیشگیری معطوف کنیم، حوادث ترافیکی بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد و تعداد فوتی ها ۷۰ درصد کمتر می شود.

تین نیوز

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: اگر یک چهارم بار مالی ناشی از خسارت تصادفات جاده ای را به پیشگیری معطوف کنیم، حوادث ترافیکی بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد و تعداد فوتی ها ۷۰ درصد کمتر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یعقوب سلیمانی در سمپوزیوم ملی قرارگاه کاهش تلفات حوادث ترافیکی و پویش «نوروز ۱۴۰۲ بدون حوادث ترافیکی» گفت: با توجه به پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی در فروردین ۱۴۰۲، جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای اجرای طرح نوروزی افزایش داده و در کنار دیگر دستگاه های مسئول آماده است تا در دو بخش پیشگیری از حادثه و امدادرسانی به حادثه دیدگان از تمام توان نیروهای متخصص خود و ناوگان امدادی زمینی و هوایی استفاده کند.

وی تاکید کرد: باید بر ایمن سازی جاده ها و خودروها بیش از هرچیز دیگری اهتمام ورزیده شود.

سلیمانی پیشنهاد داد: تدوین راهبرد ملی ایمنی و راه های کشور می تواند با تقسیم کار ملی در این زمینه شرایط مطلوبی را برای کاهش حوادث فراهم کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ترافیکی گفت: در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ شمسی اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی خوب و قوی توانست آمار تصادفات جاده ای را کاهش دهد. آن موفقیت نتیجه هم افزایی ۳۳ دستگاه مسئول در حوادث ترافیکی است که امیدواریم با تشکیل قرارگاه ملی کاهش تلفات حوادث ترافیکی و برگزاری این سمپوزیوم ها، نمودار تصادفات جاده ای دوباره به خط نزولی برگردد.

سلیمانی افزود: در ماه های اخیر تمرین های بازآموزی در رشته های تخصصی نجات برای امدادگران برگزار شده است. سامانه های متکی به فناوری به روزرسانی شده و هلال احمر ایران آماده آغاز طرح نوروزی و حضور پررنگ و منسجم در محورهای مواصلاتی کشور و ورودی شهرها است.

کاهش تصادفات جاده ای امکان پذیر است

علی گرجی گفت: در کاهش تصادفات جاده ای بیش از ۳۰ دستگاه مسئول هستند اما اغلب تنها هلال احمر و پلیس راهور پای کار می آیند.

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا گفت: اگر هلال احمر با همکاری پلیس راهور و دیگر دستگاه های مسئول بتواند  حتی به میزان یک نفر از آمار فوتی های احتمال تصادفات رانندگی در ایام نوروز کم کند، می ارزد که همه ما از امروز تلاش خود را بیشتر کنیم.

وی افزود: اقدامات خوب هلال احمر و پلیس باعث کاهش ۲۰ درصدی حوادث ترافیکی در ایام اربعین امسال و ترددهای گسترده خودروهای سبک و سنگین در غرب کشورشد.

گرجی در پایان گفت: قرارگاه ملی سمپوزیوم مدیریت و کاهش حوادث ترافیکی از تابستان امسال با هدف تجمیع تجارب دستگاه های مسئول در دهه ۹۰ شمسی در زمینه کاهش تصادفات جاده ای و با میزبانی هلال احمر شکل گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.