| کد خبر: 266536 |

قرارداد اصلی اتوبوس های برقی بزودی نهایی می شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه میراث دار ۱۰ سال هجمه کمبود حمل و نقل عمومی هستیم، گفت: اقدامات خوبی برای نوسازی در مدیریت شهری انجام شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه میراث دار ۱۰ سال هجمه کمبود حمل و نقل عمومی هستیم، گفت: اقدامات خوبی برای نوسازی در مدیریت شهری انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مهدی علیزاده افزود: نمی توان از مردم انتظار داشت که از خودروی شخصی استفاده نکنند مادامی که موضوع حمل و نقل عمومی تهران را حل نکرده باشیم.

وی ادامه داد: هجمه کمبود حمل و نقل چه در حوزه اتوبوس و چه در مترو در ۱۰ سال گذشته فشار می آورد با این وجود در این دوره مدیریت شهری اقدامات خوبی برای نوسازی انجام شده اما تا این اتوبوس ها وارد نشود، موضوع ترافیک در مرکز شهر و آلودگی هوا حل نمی شود.

به گفته علیزاده، مدیریت شهری قراردادهایی برای افزایش ناوگان در اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو بسته است؛ در اتوبوسرانی ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد ساخت را با تولیدکنندگان داخلی امضا کردیم که براساس زمان بندی، این اتوبوس ها به صورت آرام وارد ناوگان می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: طی ۹ ماه منتهی به آذر ماه امسال قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه مینی بوس دیزلی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین برقی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین دیزلی و یک هزار دستگاه اتوبوس دیزلی را امضا کردیم.

وی اضافه کرد: در عین حال تعویض مخازن سی ان جی ۶۰ دستگاه اتوبوس گازسوز، اورهال ۱۵۲ دستگاه، بازسازی و اورهال ۱۷۰ دستگاه در بخش ملکی و خصوصی هم انجام شده است.

به گفته وی، قرارداد مالی ۲ هزار اتوبوس برقی وارداتی از چین هم بسته شده است و قرارداد اصلی اش هفته بعد نهایی می شود که با این تفاسیر فکر می کنم از سال بعد اتوبوس های برقی را وارد ناوگان کنیم.

علیزاده این رو هم گفت که این اقدامات باعث می شود که خون تازه ای در رگ های اتوبوسرانی تزریق شود چرا که بیش از ۱۰ سال است که نوسازی انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یادآور شد: واقعیت این است که ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است و این موضوع باعث می شود مردم از آن استفاده نکنند و در نهایت آلودگی هوا و ترافیک بیشتر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.