| کد خبر: 265428 |

برقی‌ سازی ۷۰ درصد حمل‌ و نقل عمومی تهران

شهردار تهران در مراسم رونمایی از اولین خودروی تمام برقی و تحویل ۸۸ دستگاه از آن به ناوگان تاکسیرانی کشور، ضمن ابراز خرسندی از برقی سازی خودروها که نقش مهمی در افزایش کیفیت حمل ونقل و تحول ارائه خدمات به مردم در بستر زیست بوم خواهد داشت، حضور خودروهای برقی را گامی مهم در راستای جدا شدن از آلودگی هوا دانست.

تین نیوز

شهردار تهران در مراسم رونمایی از اولین خودروی تمام برقی و تحویل ۸۸ دستگاه از آن به ناوگان تاکسیرانی کشور، ضمن ابراز خرسندی از برقی سازی خودروها که نقش مهمی در افزایش کیفیت حمل ونقل و تحول ارائه خدمات به مردم در بستر زیست بوم خواهد داشت، حضور خودروهای برقی را گامی مهم در راستای جدا شدن از آلودگی هوا دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ظهر امروز (یکشنبه) گروه صنعتی مدیران خودرو مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حمل ونقل این وزارتخانه، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، شهردار تهران و سایر مسئولان مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی را برگزار کرد.

علیرضا زاکانی- شهردار تهران- در این مراسم- اظهار کرد: خوشبختانه در رونمایی از اولین خودروی تمام برقی که قرار است به ناوگان تاکسیرانی تحویل شود، دور هم جمع شده ایم تا آغاز یک مسیر را باهم جشن بگیریم. با اهتمام اساسی و جدی که وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این داشتند، این امر از پیچیده ترین استان کشور، تهران آغاز شد و خوشحالیم که شاهد تحقق این امر هستیم.

وی افزود: در حال حاضر که هوای تهران طی روزهای گذشته در وضعیت نامناسب قرار گرفت و وارونگی را تجربه کردیم. حضور خودروهای برقی آن هم در ناوگان تاکسیرانی اتفاقی میمون و مبارک است و نویدبخش جدا شدن و دوری از شرایطی است که سلامت و جان مردم را به خطر انداخته است. برای کلان شهرهایی همچون تهران بسیار مهم است که در مسیر پاک شدن و سازگاری زیست انسان، گام برداشته شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تزریق خودروهای برقی به ناوگان حمل ونقل کشور، در گام دوم ناظر بر تکمیل ظرفیت و افزایش کیفیت حمل ونقل عمومی است. در حال حاضر ۳۴ درصد خدمات از حمل ونقل عمومی و ۶۶ درصد از خودروهای شخصی و تاکسی است، لذا به تبع حضور خودروهای برقی در ناوگان حمل ونقل کشور (و به ویژه ناوگان تاکسیرانی) نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و کمک جامعه است. در این راستا نسبت به تامین ۷۰ درصد حمل ونقل عمومی با خودروهای برقی، هدف گذاری شده است.

زاکانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین بخش تاکسی ها برقی به حمل ونقل عمومی اختصاص پیدا کرده است، گفت: تلاش وزیر صمت و اهتمام ایشان، مسیر را هموارتر می کند تا ۱۰ هزار تاکسی، خودرو، اتوبوس و موتور برقی داشته باشیم و در توسعه برقی سازی صنعت حمل ونقل گام برداریم. این مهم برای مهم بسیار خوب و پر پیام است.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تمرکز بر خودروهای برقی در سومین گام ناظر بر حوزه عبور از سوخت های فسیلی است و حرکت در راستای هوشمندسازی شهر تهران است که به دنبال آن می توان شهری منظم تر، دقیق تر، پاک تر را مشاهده کرد؛ برآن هستیم که با دست در دست هم دادن، بتوانیم خدمات شایسته مردم کشور، به آن ها ارائه دهیم. 

زاکانی: ایجاد ۷۰ درصد حمل‌ و نقلِ برقی، هدف‌گذاری شده است

گفتنی است که در پایان این مراسم میان شرکت مدیران خودرو، سازمان تاکسیرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهردری تهران، تفاهم نامه ی همکاری امضاء شد.

همچنین ضمن رونمایی از اولین خودروی تمام برقی تولید داخل باپلاک ملی، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ ev به ناوگان تاکسیرانی کشور تحویل شد؛ این اولین سری تحویل خودروهای برقی این شرکت به تاکسیرانی کشور بوده و تداوم خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.