| کد خبر: 265289 |

خودروهای برقی زودتر از پیش بینی ها به عصر نفت پایان می دهند

افزایش فروش خودروهای برقی در سال های اخیر باعث شده بسیاری تحلیلگران پیش بینی های خود برای زمان اوج مصرف نفت و آغاز روند نزولی آن را جلو بیندازند.

تین نیوز

​افزایش فروش خودروهای برقی در سال های اخیر باعث شده بسیاری تحلیلگران پیش بینی های خود برای زمان اوج مصرف نفت و آغاز روند نزولی آن را جلو بیندازند.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، بسیاری در کنفرانس اقلیمی COP28 در دبی در مورد سرعت آهسته کاهش مصرف سوخت های فسیلی جهت مبارزه با تغییرات جوی صحبت می کردند. اما یک نکته مثبت در این کنفرانس وجود داشت و آن هم رشد ناوگان جهانی خودروهای برقی بود که همین حالا هم تقاضا برای سوخت های فسیلی را پایین آورده است.
متخصصان صنعت عقیده دارند افزایش فروش خودروهای برقی در سال های اخیر باعث شده بسیاری تحلیلگران پیش بینی های خود برای زمان اوج مصرف نفت را جلو بیندازند. یارانه های عمومی و پیشرفت فناوری قیمت خودروهای برقی را پایین آورده و توانایی مصرف کنندگان برای خرید آنها را بالا برده است.
آژانس بین المللی انرژی که از 29 کشور صنعتی تشکیل شده انتظار دارد مصرف نفت در دنیا در پایان دهه حاضر به اوج 103 میلیون بشکه در روز برسد و بعد روند نزولی آن آغاز شود. این آژانس در 2017 پیش بینی کرده بود اوج مصرف نفت در 2040 و برابر با 105 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

این آژانس در گزارشی اعلام کرد سیاست پشتیبانی از تغییر به سمت خودروهای برقی شرایط را تغییر داده و تقاضا برای نفت در بخش حمل و نقل را پایین آورده است. حمل و نقل مهم ترین عامل رشد تقاضای جهانی برای نفت است.
شرکت بزرگ نفتی بریتیش پترولیم پیش بینی خود از اوج تقاضای جهانی برای نفت را جلو آورده و دولت های چین و آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا هم به تدریج پیش بینی خود از مصرف داخلی را کم کرده اند.
آزانس بین المللی انرژی اعلام کرد حمل و نقل مسئول 60 درصد از تقاضای جهانی برای نفت است و 10 درصد از آن به تنهایی متعلق به آمریکاست. این آژانس انتظار دارد خودروهای برقی 5 میلیون بشکه در روز از تقاضای نفت را تا 2030 پایین بیاورند.
فروش جهانی خودروهای برقی در حال حاضر حدود 13 درصد از کل فروش خود را در دنیا را در اختیار دارد و طبق محاسبات آژانس بین المللی انرژی این رقم تا پایان دهه حاضر به 40 تا 45 درصد می رسد. افزایش استانداردهای کیفیت خودروهای برقی و یارانه هایی که بسیاری از دولت ها از زمان قرارداد اقلیمی پاریس در 2015 اختصاص داده اند، مصرف خودروهای برقی را بالا برده است. طبق این قرارداد گرمایش جهانی زمین باید تا 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای قبل از صنعتی شدن نگه داشته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.