| کد خبر: 256777 |

پاسخ احمد وحیدی به دو مطالبه کشوری در حوزه حمل و نقل :

دستور وزیر کشور برای پیگیری تخصیص اعتبار بیمه رانندگان؛ کمبود جایگاه «CNG» در شهرها برطرف می شود

وزیر کشور در جریان بازدید از غرفه اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در نمایشگاه «تعالی حکمرانی شهری» دستور لازم برای پیگیری مشکلات بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی و نیز پیگیری از دستگاه های اجرایی مربوطه در خصوص رفع کمبود جایگاه «CNG» در شهرهایی که با این چالش روبرو هستند را صادر کرد.

تین نیوز

وزیر کشور در جریان بازدید از غرفه اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در نمایشگاه «تعالی حکمرانی شهری» که در تالار بزرگ وزارت کشور برپا شده است، دستور لازم برای پیگیری مشکلات بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی و نیز پیگیری از دستگاه های اجرایی مربوطه در خصوص رفع کمبود جایگاه «CNG» در شهرهایی که با این چالش روبرو هستند را صادر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور، در بازدیدی که احمد وحیدی وزیر کشور به اتفاق مهدی سلیمی رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و هیات همراه از غرفه این اتحادیه به عمل آورد، در جریان نحوه عملکرد دو سامانه «سمیع (سامانه یکپارچه پرداخت عوارض خودرویی کشور)» و «سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور)» قرار گرفت.

عبداله متولی، مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در جریان این بازدید به پیامدهای عدم اجرای کامل قانون هوای پاک مبنی بر اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اشاره کرد که این امر سبب شده نیمی از خودروهای مشمول، از مراجعه به مراکز معاینه فنی خودداری کنند.

متولی همچنین گزارشی از نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت کشور و پیامد تردد تاکسی های فرسوده برای کیفیت هوای شهرها ارائه کرد.

مساله کمبود و یا فقدان جایگاه سوخت «CNG» در برخی از شهرهای کشور از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی با وزیر کشور به عنوان یکی از دغدغه های حوزه حمل و نقل عمومی در شهرهای کم برخوردار مطرح کرد و به مشکلاتی که این موضوع برای ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی گازسوز ایجاد می کند پرداخت. وزیر کشور نیز دستور پیگیری و رسیدگی به موضوع و رایزنی با دستگاه متولی توسعه جایگاه های سوخت برای رفع این مشکل را داد.

متولی همچنین به چالش هایی که پیش روی اجرای بیمه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری وجود دارد، به عنوان مساله دیگری که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیازمند پیگیری است اشاره کرد که وحیدی دستور پیگیری برای تدقیق نحوه تخصیص اعتبارات این بخش را صادر و تاکید کرد: به لحاظ اعتباری مشکلی برای اینکه رانندگان فعال مشمول استفاده از این خدمات به طور کامل در دامنه پوشش بیمه قرار بگیرند، وجود ندارد.

نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری

تاکید وزیر کشور بر رعایت قانون در حوزه عوارض خودرویی

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان این بازدید ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های فناورانه صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری با راه اندازی سامانه های یکپارچه کشوری در موضوعات مورد نیاز از سوی اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور، از عملکرد مطلوب سامانه عوارض خودرویی موسوم به «سمیع» تقدیر و در عین حال تاکید کرد که همه شهرداری ها، نهادها و دستگاه های مربوطه باید قانون ابلاغی پیرامون اتصال به بستر یکپارچه پرداخت عوارض خودرو در قالب سامانه سمیع را رعایت کنند.

مهدی سلیمی رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها نیز در جریان این بازدید تاکید کرد اقدام لازم برای اجرای دستور وزیر کشور در خصوص ابلاغیه مربوط به استفاده فراگیر از سامانه سمیع توسط شهرداری ها به فوریت انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در نمایشگاه «تعالی حکمرانی شهری» که به همت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برپا شد، عملکرد شهرداری های ۱۱ کلان شهر و مراکز استانی در حوزه دستاوردهای شهری در معرض دید مسوولان، متخصصان و صاحبنظران حوزه شهری قرار گرفت. «الگوی تحول حکمرانی»، «مسائل راهبردی»، «طرح تحول کلانشهرها» و «روایت عملکرد و تعالی شهری» از محورهای اصلی این نمایشگاه بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.