| کد خبر: 255956 |

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران خبر داد:

عقد قرارداد ساخت ۱۰۰۰ اتوبوس جدید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ساخت داخل خبر داد و گفت: قرارداد ساخت ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نیز برای تهران در حال نهایی شدن است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس ساخت داخل خبر داد و گفت: قرارداد ساخت ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نیز برای تهران در حال نهایی شدن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری مصمم است تا با حمایت دولت و به خصوص شورای شهر که ۴۵ درصد از بودجه سال جاری را به حمل و نقل اختصاص داده اند، نهضت توسعه حمل و نقل عمومی را فعال کند، گفت: بنا داریم تا پایان سال، قرارداد ساخت۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس را نهایی کنیم تا براساس یک برنامه زمان بندی شده، وارد ناوگان شود و بر این اساس قرارداد ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت تولیدکننده اتوبوس عقاب افشان منعقد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، براساس زمان بندی انجام شده در این قرارداد تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۳، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین وارد ناوگان می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور شهردار تهران بایستی در سال جاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از مجموعه شرکت واحد تهران را اورهال کنیم، افزود: به زودی قرار داد دیگر ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخل نیز نهایی می شود که از این تعداد، ۶۰۰ دستگاه دو کابین ۱۸ متری است و براساس زمان بندی مشخص شده بعد از انعقاد قرارداد، این اتوبوس ها وارد ناوگان می شود.

علیزاده با بیان اینکه ۵۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی و به ناوگان اضافه خواهند شد، گفت: همچنین برای تولید  ۹۰۰ دستگاه اتوبوس با وزارت کشور قرار داد داشتیم که شهرداری سهم خود را نیز واریز کرده است که از این ۹۰۰ دستگاه، ۱۷۴ دستگاه اواخر سال گذشته تحویل داده شد و امید است وعده مجموعه وزارت کشور عملیاتی شود و سیاست مدیریت شهری نیز این است که این اتوبوس های خریداری شده را از طریق بخش خصوصی با مدل مالی جدید تحویل بخش خصوصی دهد و شرکت واحد نیز به عنوان ناظر فعال خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اتوبوس هایی که قرار است در قالب قرار داد با وزارت کشور و یا خودروسازان وارد ناوگان شود، نو و تولید داخل است.

وی در مورد ورود اتوبوس های خارجی و برنامه شهرداری تهران برای اورهال اتوبوس های قدیمی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، دستگاه هایی که درگیر کمبود قطعه هستند باید با تکمیل قطعه وارد ناوگان شوند؛ اما اتوبوس هایی که موتورشان ایراد دارد برای اینکه دچار حادثه نشوند باید در ۶ ماهه اول امسال به طور کامل اورهال شوند و این اتوبوس ها متوقف هستند و وارد سرویس دهی نمی شوند.

وی در مورد نیاز تهران به اتوبوس نیز گفت: اگر بخواهیم ایده آل به این موضوع نگاه کنیم تا پایان سال ۱۴۰۴ تهران به ۱۱هزار اتوبوس نیاز دارد؛ اما به طور معمول اگر بخواهیم سرفاصله حرکت اتوبوس ها را کاهش دهیم تا معطلی مردم نیز در ایستگاه ها کاهش یابد با ۵۰۰۰ اتوبوس هم می توانیم به این مهم برسیم که در حال حاضر تنها حدود ۲۰۰۰ اتوبوس داریم و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید ۳۰۰۰ اتوبوس به ناوگان در سال جاری تزریق شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.