| کد خبر: 253225 |

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

بهای کرایه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس عصر یکشنبه مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی بهای بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی و کرایه تاکسی در عصر یکشنبه خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی بهای بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی و کرایه تاکسی در عصر یکشنبه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه برگزاری یکصد و سی و سومین شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو در سال آینده، اظهار کرد: در جلسه بعد از ظهر یکشنبه قرار است به این مسئله پرداخته شود و نتایج کارشناسی اعلام و در نهایت در صحن شورای شهر تهران تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: البته تا به امروز لایحه‌ای به صورت رسمی از سوی شهرداری تهران در ارتباط با نرخ کرایه‌های اتوبوس، تاکسی و مترو در سال ۱۴۰۲ به شورا ارسال نشده و بعدازظهر در جلسه‌ای که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهیم داشت در ارتباط با نرخ‌های پیشنهادی شهرداری تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: آنچه که مسلم است ما باید در بخش تاکسی باید ملاحظاتی داشته باشیم چرا که تاکسی متعلق به رانندگان است و تمام هزینه‌ها از جیب آنها پرداخت می‌شود و فعلاً نیز نه دولت و نه شهرداری امکان ارائه سوبسید به رانندگان تاکسی را ندارند. تا جایی که امکان دارد ما حمایت از آنها البته با توجه به شرایط اقتصادی شهروندان خواهیم داشت.

تشکری هاشمی تصریح کرد: البته در موضوع مترو و اتوبوس موضوع متفاوت است و مترو و اتوبوس به عنوان وسایل کاملاً عمومی مطرح هستند ما تسهیلات یارانه‌ای را در قالب بلیط در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران یک سوم از هزینه بلیط را باید شهرداری حداقل یک سوم را دولت و حداکثر مسافران نیز یک سوم را بدهند که البته ما همیشه میزان دریافتی از مسافران را کمتر در نظر می‌گیریم و امسال نیز همین روش را خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد که میزان افزایش کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو بر اساس لایحه پیشنهادی شهرداری تهران به تصویب برسد، گفت: در این زمینه ما بعدازظهر جلسه خواهیم داشت و نتیجه آن اعلام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.