| کد خبر: 244831 |

◄ ناوگان حمل و نقل شهری تبریز در انتظار نوسازی

شهردار تبریز از اضافه شدن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

تین نیوز

شهردار تبریز از اضافه شدن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های شهری که در طول یک دهه گذشته با مشکل روبرو بوده، حمل و نقل عمومی است که با تدوین برنامه‌ای جامع و جلب حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر برنامه‌های ویژه‌ای برای ترمیم و نوسازی خطوط مختلف حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری داریم.

وی افزود: اولین مسئله در این حوزه، سیستم حمل و نقل ریلی شهری است که تلاش داریم با تزریق یک‌هزار میلیارد تومان به خطوط ۱ و ۲ متروی تبریز عملیات اجرایی این پروژه را تکمیل کنیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: اتوبوس‌های شهری فرسوده یکی از عوامل آلودگی هوای تبریز است که تلاش داریم تا پایان سال با الحاق ۳۰۰ دستگاه به ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، به نوبه خود میزان آلودگی هوا را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای جامع برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تدوین کرده‌ایم که طی آن دو هزار تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

هوشیار خاطرنشان کرد: با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر در تصویب لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مساعدت در اخذ تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تا پایان سال شاهد تردد تاکسی‌های جدید در سطح شهر و جمع‌آوری تاکسی‌های فرسوده خواهیم بود.

ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز در حدود ۱۱ هزار دستگاه تاکسی و یکهزار دستگاه اتوبوس دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.