| کد خبر: 242513 |

◄ شهر تبریز به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

شهردار تبریز با بیان اینکه این شهر در آستانه بحران ترافیکی قرار دارد، گفت: حوزه حمل و نقل عمومی تبریز برای عبور از این بحران نیاز به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید دارد.

تین نیوز

یعقوب هوشیار گفت: برای رفع این بحران اقداماتی آغاز شده که از جمله امضای تفاهم نامه با شرکت گروه بهمن برای تامین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس است.

به گزارش تین نیوز، وی با اشاره به اینکه شهرداری متعهد شده که ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از این شرکت خریداری کند به شرط اینکه خط تولید اتوبوس در تبریز راه اندازی شود، اظهار داشت: در گام اول برای اجرای این تفاهم نامه، قرارداد خرید ۱۰۰ اتوبوس را امضا شده و تولید آغاز شده است.

شهردار تبریز هدف اصلی از امضای تفاهم‌نامه را نوسازی و ارتقای کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز و حومه و ارایه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: این اتوبوس‌ها طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی و با تاییدیه فنی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه و کارشناسان رسمی خریداری می شود.

هوشیار ادامه داد: حمل و نقل عمومی جزو ضرورت های این شهر بوده و توجه به پیاده راه ها، شبکه های هوشمند و زیرساخت های مورد نیاز به شبکه های هوشمندسازی جزو برنامه های مدیریت شهری است.

وی یادآوری کرد: در این راستا یکی از راهبردهای چهاردهگانه شهرداری برای رسیدن به پنج راهبرد کلان شهری، توجه به زیرساخت های عمرانی ترافیکی و حمل و نقل شهری است و تلاش می شود زیرساخت های این حوزه از جمله طرح جامع ترافیکی شهر و طرح جامع محیط زیست در دوره سه سال آینده تدوین شود.

شهردار تبریز، پروژه قطارشهری را از دیگر اولویت های حمل و نقل عمومی این شهر اعلام کرد و گفت: برای اتمام خط یک قطارشهری این شهر نیاز به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و این خط باید با تامین اعتبارات مورد نیاز و تلاش مدیریت شهری در ۱.۵ سال آینده به اتمام برسد.

هوشیار، با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری از محل فروش اوراق مشارکت ۵۰۰ میلیارد تومان برای قطارشهری تبریز تامین می شود، افزود: در سازمان قطارشهری تبریز مشکل ساختاری وجود دارد که روز یکشنبه هفته پیش رو با ارایه لایحه ۲ فوریتی به شورای اسلامی ساختار قطارشهری تبریز تعیین تکلیف می شود.

مدیریت جدید شهرداری تبریز برنامه های خود را در قالب پنج راهبرد کلان تدوین کرده است

شهردار تبریز گفت: مدیریت جدید شهرداری تبریز برنامه های خود را در قالب پنج راهبرد کلان تدوین کرده که اولین راهبرد تدوین الگوی صحیح و مناسب جهت دستیابی به تعریف دقیقی کلانشهر ایده آل در تبریز و برنامه ریزی و سیاست گذاری مبتنی بر این موضوعات و بهره گیری از نیروهای انقلابی و ارزشمند متخصص و علمی و دومین راهبرد کلان بهره گیری از تمام ظرفیت های درون سازمانی در جهت نیل به اهداف و برنامه ریزی ها و ایجاد انسجام و یکپارچگی درون سیستمی به نفع مردم و شهر است.

 هوشیار ادامه داد: حرکت به سمت همگرایی تمام دستگاه های خدمتگزار در جهت بهره گیری از تمام ظرفیت های دستگاه های مختلف مدیریت شهری به نفع مردم، توجه ویژه به مشارکت مردم و بسترسازی برای ایفای نقش پررنگ آنان در عرصه مدیریت شهری و نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی، حرکت به سمت شهر هوشمند و ایده آل و توجه به فناوری های نوین و علوم روز از دیگر راهبردهای کلان مدیریت جدید شهرداری تبریز است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف کلان مدیریت جدید شهرداری ۱۴ راهبرد تدوین شده است، اظهار داشت: اولین راهبرد تغییر دیدگاه نظام مدیریت در درون شهرداری است و مدیریت جهادی لازمه تحقق تحول اساسی در نظام مدیریت پیشرفت شهر است، دومین راهبرد ایجاد نظام برنامه ریزی آتی شهر بر اساس مجموعه های دانش بنیان و ایجاد زنجیره های نظام ارزشی در موضوعات تصمیم سازی و نیازهای مدیریت شهری و سومین راهبرد تلاش در جهت شکل گیری اقتصاد پایدار شهری و تقویت درآمدهای پایدار است.

شهردار تبریز با بیان اینکه در تبریز درآمدهای پایدار پس از کسر ارزش افزوده، ۴۰ درصد است، گفت: با این میزان درآمدهای پایدار، نمی توان در نظام تصمیم سازی و برنامه ریزی روی آن تکیه کرد و تلاش می شود درصد درآمدهای پایدار ارتقا یابد.

شهردار تبریز با بیان اینکه توجه به بحث حاشیه نشینی و بافت فرسوده و ایجاد قرارگاه مسکن در قالب پنج محور بعد از عید فطر از راهبردهای این شهرداری است، گفت: توجه به نیروهای جوان و مدیرپروری و تربیت نیروهای جوان و کارآمد انقلابی از دیگر راهبردهای مدیریت جدید شهری بوده و در این راستا با تصویب الگوی ناحیه محوری از سوی شورا، شهر به ۳۴ ناحیه شهری تقسیم شده و در آن ها از مدیران زیر ۴۰ سال استفاده خواهد شد.

هوشیار، توجه ویژه به بحث پدافند غیرعامل و افزایش تاب آوری تبریز در برابر بحران ها را آخرین راهبرد مدیریت جدید تبریز برای رسیدن به اهداف کلان پنجگانه این مدیریت اعلام کرد و افزود: در این راستا اولین اقدام ایجاد بانک اطلاعاتی در این حوزه و توجه ویژه به بحث آموزش و شهرک های امن است.

وی با بیان اینکه این راهبردها در قالب برنامه و بودجه محقق می شود، اظهار داشت: با تلاش همه باید رکود، رخوت و سکون در این شهر به حرکت دربیاید و اگر ظرفیت های بالای این شهر بجا و به موقع وارد حوزه های مختلف شهری شود، می توان مشکلات و معضلات موجود را حل کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.