| کد خبر: 234482 |

◄ تشریح اقدامات کمیسیون حمل و نقل شورای ششم

نگاه اصلی کمیسیون حمل و نقل در این دوره بر روی توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود تا وضعیت حمل و نقل عمومی را به سمت حمل و نقل انسان محوری که مورد پسند همه جوامع علمی تغییر دهیم.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مداخله دولت در قیمت گذاری تاکسی ها لازم است، گفت: بخشی از ناوگان مترو به دلیل کمبود قطعه از خدمت رسانی خارج شده‌است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در خصوص برنامه‌های اصلی کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم گفت: وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی تهران به سه بخش مترو، تاکسی و اتوبوس به طور همزمان باید پرداخته شود، ابراز داشت: اولویت بندی پرداختن به این سه مهم بخشی به صورت برنامه‌ریزی بر جذب ناوگان جدید و استفاده از منابعی است که به دلیل نقص متوقف شده است.

۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی به سن فرسودگی رسیده است

تشکری هاشمی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی ما به سن فرسودگی رسیده است و باید با تمهیدات لازم، و ایجاد نظام حمایتی بخشی از این ناوگان ترمیم شود، گفت: ما باید تاکسیرانان را ترغیب کنیم تا تاکسی‌هایی قابل تعمیری که کیفیت سفر را پایین نمی‌آورد اسقاط نکنند و این تاکسی‌ها دوباره وارد مدار تاکسیرانی شوند.

وی افزود: برای مابقی تاکسی‌هایی که قابل بازگشت به سیستم حمل و نقلی نیستند، هم باید به فکر ناوگان جایگزین باشیم.

این عضو شورای شهر قیمت بالای خودرو عدم و تمکن مالی رانندگان را از مسائل جدی این حوزه برای نوسازی ناوگان برشمرد و اظهار داشت: نیازمند اعطای کمک‌ها بلاعوض و تسهیلات در این حوزه هستیم و برای رسیدن به این مهم باید با خودروسازان وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: شاید لازم باشد با مداخله دولت بر روی قیمت تمام شده تاکسی‌ها اقدامی کنیم.

بخش خصوصی با کمک خودروسازان به بازسازی اتوبوس‌ها اقدام کند

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه اتوبوسرانی نیز وضعیت مشابه تاکسیرانی است و بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی به سن فرسودگی رسیده‌اند و غیرفعال هستند، ابراز داشت: این در حالی است که در تهران حدود ۶ هزار ۵۰۰ اتوبوس فعال داشتیم و الان این تعداد به کمتر از ۲ هزار اتوبوس رسیده است که نشان می‌دهد ما برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش خصوصی با کمک خودروسازان داخلی باید بتواند بخشی از اتوبوس‌های فرسوده‌اش را بازسازی کند.

به دنبال ایجاد خط مترو جدید نیستیم

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در بخش ناوگان مترو هم همین سناریو دنبال می‌شود اما ایجاد خط جدید مترو حتماً برای ما اولویت نخواهد داشت، ابراز داشت: تا مادامی که کسری ناوگانی که در انتظار بازآفرینی است دنبال نشود به سمت ایجاد خط جدید نمی‌رویم.

وی با بیان اینکه بخشی از ناوگان مترو به دلیل کمبود قطعه از خدمت رسانی خارج شده‌است، گفت: باید بتوانیم آنها را به شبکه خدمت رسانی بازگردانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    شما که "تجربه" مدیریت حمل و نقل شهر تهران را هم دارید به جای این همه "باید" ها؛ برنامه و راهکار اجرائی بدهید.