| کد خبر: 234003 |

◄ انتقاد عضو شورای شهر به شرایط تاکسیرانان تهرانی

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عقب بودن شهرداری از برنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، فروش اپلیکیشن تاکسی اینترنتی و حذف امکانات رفاهی تاکسیرانان انتقاد کرد.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عقب بودن شهرداری از برنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، فروش اپلیکیشن تاکسی اینترنتی و حذف امکانات رفاهی تاکسیرانان انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، میثم مظفر عضو شورای ششم شهر تهران پس از استماع گزارش سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تقدیر از واکسیناسیون تاکسیرانان گفت: در دوره گذشته با نوسازی ناوگان تاکسیرانی، سازمان تاکسیرانی را با ۷۰۰ عدد تاکسی نو تحویل دادیم که حرکتی جهشی بود.

وی تاکید کرد این تعداد تاکسی با جلسات هفتگی با شرکت خودروسازی و تأثیر بر مصوبات هیأت وزیران اخذ می‌کردیم تا موانع را برداریم و امروز آمار نشان می‌دهد ۴۷ هزار ۲۱۰ تاکسی فرسوده داریم که با آمار اعلامی متفاوت است.

مظفر این را یک فاجعه و عقب گرد جدی در حوزه تاکسیرانی دانست که با سلامت مردم بازی می‌کند، در حالی که هدف گذاری سالی ۱۰ هزا ر است و این رقم بسیار کم است.

این عضو شورای شهر، تعطیلی اپلیکیشن تاکسیرانی را که یک اپلیکشین تخصصی در حوزه تاکسی‌ها اینترنتی بوده تأسف بار خواند و افزود: مردم می‌توانستند با این اپلیکیشن گزینه تاکسی ون، بانوان، هیبریدی را انتخاب کنند، شما به چه بهایی این اپلیکیشن را با یک و نیم درصد سود واگذار کردید به یکی از رقبا؟ مرسوم که مسافر برهای شخصی را در کنار تاکسیرانان قرار داده است.

مظفر تاکسی را یک سرمایه اجتماعی اطمینان بخش برشمرد و بی توجهی به اپلیکیشن آن را جفا در حق مردم دانست و گفت: چون قدرت خلاقیت و به روز رسانی آن‌را نداشتید رهایش کردید در حالی که می‌توانست جای پای خود را باز کند.

وی درباره تعطیلی دانشکده تاکسیرانی هم معترض شد و گفت: این در دانشکده در حالی تعطیل شد که چشم انداز ما اینگونه بود که در سال‌های آتی هر کس بتواند فوق دیپلم حرفه‌ای تاکسیرانی ارائه کند.

این عضو شورای شهر درباره ثبت نامی شدن سیستم بیمه تکمیلی درمان تاکسیرانی هم اعتراض کرد و ابراز داشت: این سیستم به یک سیستم ثبت نامی تبدیل شده و راننده‌ای که در سال بیش از ۷ میلیون خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کرد ناگهان غافلگیر شد.

وی افزود: تاکسیران پس از مراجعه به بیمه با این مساله مواجه می‌شود که گفته می‌شود که زمانی باید ثبت نام می کرده است در حالی که با صدور کارمند هوشمند تاکسیرانی، تاکسیران تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفت.

مظفر تاکید کرد: ما در پایانه‌های تاکسیرانی مقید بودیم در ایستگاه‌ها امکانات حداقلی مثل سرپناه و سایبان داشته باشیم تا تاکسیرانان ساعت‌ها در زیر آفتاب می‌مانند. اما حالا می‌بینیم که سرویس بهداشتی وجود ندارد، نماز خانه‌ها درش قفل است با این استدلال که کثیف نشود و یا اینکه محل مشکلات آسیب‌های اجتماع تبدیل نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.