| کد خبر: 227017 |

بیش از ۱۰۴ هزار راننده تاکسی تسهیلات کرونایی دریافت کردند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۱۰۴ هزار و ۴۲۵ راننده تاکسی موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شدند و ۷۵ هزار و ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۱۰۴ هزار و ۴۲۵ راننده تاکسی موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شدند و ۷۵ هزار و ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

به گزارش تین نیوز، مرتضی ضامنی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تاکسیرانان افزود: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مبلغ ۶ میلیون تومان به همه رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس بود که در سامانه کارا ثبت نام کرده بودند.  

وی افزود: فهرست ۶۴۸ هزار نفر از رانندگانی که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند را از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت تعاون قرار دادیم که در مجموع از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۲۶ راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند و ۱۲۲ هزار و ۸۸۲ راننده نیز وام خود را دریافت که از این تعداد ۱۰۴ هزار و ۴۲۵ تاکسیران موفق به دریافت وام شدند و ۷۵ هزار و ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون هستند.

ضامنی تصریح کرد: برای هر یک از مشاغل زمانی در نظر قرار گرفته شده بود که اکنون زمان ثبت نام رانندگان به پایان رسیده و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

وی درمورد نوع دیگر تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا گفت: با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که دو میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود که ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر از رانندگان تاکسی نیز این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهرها قرار دادیم و خود شهرها به افراد آسیب دیده و یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که به تناسب هر شهری متفاوت بود، پرداخت شد.

 تا کنون ۱۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲ نفر فوت کرده ‌اند.

به گزارش ایرنا، سامانه «کارا» با هدف ثبت نام دریافت تسهیلات طرح های توجیهی اشتغالزا در دو برنامه «اشتغال فراگیر» و «اشتغال روستایی» دولت از دی سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و این سامانه که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده، به نشانی اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR در دسترس است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.