| کد خبر: 224725 |

کاهش درآمد بخش حمل ونقل عمومی مسافر در کشور

کرونا، درآمد بخش حمل و نقل عمومی مسافر را به شدت کاهش داد و زیان‌های بسیار بالایی را به این بخش وارد کرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور: کرونا، درآمد بخش حمل و نقل عمومی مسافر را به شدت کاهش داد و زیان‌های بسیار بالایی را به این بخش وارد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صداوسیما، باقر جوان، در بیست و سومین نشست کمیته راهبردی حمل و نقل جاده‌ای مسافر به میزبانی یزد با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از اولویت سازمان حمل و نقل برای جابجایی مسافران در طول مسیر به شمار می‌رود، گفت: در بحث سلامت عمومی اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، حتما برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
باقرجوان افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا درآمد بخش حمل و نقل عمومی مسافر به شدت کاهش و زیان‌های بسیار بالایی را به این بخش وارد شد، که ما ناگزیریم برنامه ریزی‌های لازم را برای حمایت‌های مادی در کنار رعایت قوانین و مقررات برای این بخش را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه تمامی جاده‌ها برای تردد‌های ناوگان شخصی بسته است، گفت: البته سرویس‌های مسافری عمومی را به نوعی برقرار نگه داشته شده اند تا بتوانیم سفر‌های اجتناب ناپذیری را پاسخ دهیم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از مردم خواست تا هنگام سفر درصورت مشاهده تخلف در زمینه رعایت نشدن موارد بهداشتی با شماره تلفن  شرکت حمل و نقل که در تمامی اتوبوس‌ها نصب است ،تماس بگیرند.
باقرجوان در پایان خاطرنشان کرد: رانندگان موظف هستند هنگام سوارکردن مسافر، آن‌ها را در ردیف کنار شیشه اتوبوس قرار دهند و اتوبوس‌هایی که ۴ ردیف هستند ۲ ردیف وسط حذف و اگر ۳ ردیف است ۱ ردیف مورد استفاده قرار نگیرد.

علیخانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد هم گفت: در این نشست مقرر شد در راستای ارتقای کیفی ناوگان حمل و نقل مسافر و جوان سازی این ناوگان اعم از اتوبوس، مینی بوس و تاکسی سواری اقدام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.