| کد خبر: 221985 |

آغاز طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی با سطح آلایندگی یورو۵

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آغاز طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی با سطح آلایندگی یورو ۵ خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آغاز طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی با سطح آلایندگی یورو ۵ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی افزود: همانطور که وعده داده بودیم طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی با استاندار سطح آلایندگی یورو ۵ در نیمه دوم آبان ماه کلید خورد.

وی ادامه داد: طبق تفاهم با شرکت خودروساز ۴۰ هزار دستگاه خودرو با استاندارد یورو۵ برای نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده تخصیص یافته و امکان ثبت نام در طرح نقدی نوسازی برای مالکان تاکسی‌های فرسوده با مدت زمان محدود در سامانه نوسازی ناوگان(طرح ستاد) فراهم شده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: در این طرح دو خودرو سمند EF۷ و پژو ۴۰۵ پایه گاز سوز پس از طی مراحل مربوط به شماره گذاری، با کاربری تاکسی و استاندارد یورو ۵ مجوزهای لازم را اخذ کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: خودرو سمند در حدود ۱۱۸ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ در حدود ۱۰۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

ضامنی در رابطه با ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان ادامه داد: شهرداری‌های برخی شهرها به موضوع ورود کرده‌ و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت را فراهم کرده‌اند که این امر در افزایش میزان نوسازی موثر است؛ امیدواریم با مشارکت‌هایی که در حال انجام است تا پایان سال بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مربوطه به ویژه شرکت خودرو ساز، عملکرد مناسبی در این بخش داشته باشیم.

به گزارش ایرنا طرح نو سازی ناوگان تاکسیرانی از سال ۱۳۹۴ آغاز شد اما به دلیلی مانند نبود قطعات خورو، گرانی قیمت و بالا رفتن‌ قیمت ارزو عمل نکردن خودرو سازان به تعهدات شان متوقف شد و در عین حال بیش از ۷۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شد.

به دنبال این توقف هم بود با همکاری سازمان محیط زیست بیش از ۴ هزارو ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با استاندارد یورو ۴ شماره گذاری و تحویل متقاضیان شد اما در ادامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی قرار است از این به بعد با استاندارد یورو ۵ باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.