| کد خبر: 221846 |

کدام نوع تهویه در تاکسی باعث انتقال کرونا می شود؟

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طبق پروتکل‌های بهداشتی تأکید ما به رانندگان تاکسی هنگام خدمت‌رسانی به مسافران باز گذاشتن ضربدری پنجره‌ها است تا هوای داخل خودرو در حال تهویه مداوم باشد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طبق پروتکل‌های بهداشتی تأکید ما به رانندگان تاکسی هنگام خدمت‌رسانی به مسافران باز گذاشتن ضربدری پنجره‌ها است تا هوای داخل خودرو در حال تهویه مداوم باشد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت تاکسی‌های تهران به لحاظ استفاده از ماسک میان رانندگان و مسافران اظهار داشت: شرایط پیش آمده این روزها در شهر تهران اقدامات نظارتی سختگیرانه را طلب می‌کند بطوریکه پیش از این گشت‌های مشترک بین پلیس راهور تهران و سازمان تاکسیرانی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها تشکیل شد و در حال حاضر نیز علاوه بر آن‌ها نمایندگانی از پلیس راهور در مرکز کنترل هوشمند تاکسیرانی مستقر شده‌اند تا با دسترسی به دوربین‌های نظارتی سطح شهر نسبت به ثبت جریمه تخلفات احتمالی اقدام کنند.

وی درباره آمار تخلفات رانندگان تاکسی به دلیل استفاده نکردن از ماسک گفت: از آنجا که پلیس راهور متولی موضوع ثبت جرایم است آمار دقیق جرایم باید از همان طریق اعلام شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره سیستم تهویه تاکسی‌ها گفت: طبق پروتکل‌های بهداشتی تأکید ما به رانندگان تاکسی هنگام خدمت‌رسانی به مسافران باز گذاشتن ضربدری پنجره‌ها است تا هوای داخل خودرو در حال تهویه مداوم باشد.

قنادان گفت: در شرایطی که هوا سرد شود و امکان باز گذاشتن پنجره وجود نداشته باشد نیز رانندگان باید سیستم تهویه خودرو را در حالتی قرار دهند که هوا از بیرون به داخل وارد شود.

وی گفت: تهویه خودرو دو حالت دارد یکی گردش هوای داخل خودرو و دیگری گردش هوا از بیرون به داخل خودرو است و اگر نوع اول تهویه استفاده شود در شرایط موجود ریسک انتشار ویروس کرونا در بین راکبین بیشتر خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.