| کد خبر: 216677 |

◄ ضرورت افزایش نرخ کرایه‌ حمل مسافر

افزایش قیمت هزینه‌های رانندگان ناوگان سواری کرایه، ضرورت افزایش کرایه حمل مسافر ردر این بخش را دوچندان کرده است.

تین نیوز

افزایش قیمت هزینه‌های ناوگان سواری کرایه، ضرورت افزایش کرایه حمل مسافر در این بخش را دوچندان کرده است.

به گزارش تین نیوز، این موضوع در نامه‌ای که مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه  6 مرداد ماه امسال به دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال کرد، مطرح شد.

رحمت اله حاجی محمد علی در بخشی از این نامه با توجه به افزایش قیمت فاحش لوازم و قطعات یدکی طی چهار ماهه منتهی به تیرماه 99 ، عنوان کرد: در این مدت لوازم و قطعات یدکی خودرو 10.61درصد و افزایش نزخ بنزین به طور میانگین 5 درصد و هزینه مابه تفاوت بنزین یارانه‌ای و مصرف واقعی سوخت 8.47 درصد به صورت مستقیم هزینه‌های رانندگان این بخش را افزایش داده است.

مشکل تخصیص اعتبار ریالی سهمیه سوخت رانندگان برطرف می‌شود

وی افزود: به این رقم  هزینه‌های مربوط به روزهای توقف خودرو، رکود کاری و کاهش سرویس‌ها، تصادف‌های طی سال با میانگین 4 درصد و استهلاک سالیانه خودرو به طور میانگین 7 درصد نیز باید افزوده شود.

این مقام صنفی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و همچنین موضوعات اعلام شده،  پیشنهاد افزایش 64.13 درصدی نرخ سال 1397در سال 1399 درخواست می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب بررسی و در صورت لزوم به معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام گردد.

به دنبال طرح این موضوع، عبدالهاشم حسن‌ نیا  معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در نامه‌ای به معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با ارایه تصویر نامه مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور در خصوص استعلام قیمت هزینه‌های ناوگان سواری کرایه و تاثیر آن بر نرخ جابه‌جایی مسافر در سال جاری، موضوع لزوم افزایش نرخ کرایه این ناوگان را پیگیری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.