| کد خبر: 210359 |

استفاده از ماسک برای مسافران تهرانی مترو و اتوبوس اجباری است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: شهروندان در هنگام استفاده از مترو، باید ماسک بزنند.

تین نیوز

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: شهروندان در هنگام استفاده از مترو، باید ماسک بزنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی رضا زالی، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه بیمارستان‌های تهران که بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند، بالغ بر ۲۷۴ مورد جدید در بخش‌های عادی بستری شدند.

وی ادامه داد: ۸۰ بیمار نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند و ۵۰۲ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ترخیص شدند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، یادآور شد: آمار بستری بیماران جدید در بخش‌های ویژه با روزهای اخیر تفاوت قابل توجهی را نشان نمی‌دهد.

زالی افزود: در مورد میزان مراجعان مجموعاً بالغ بر سه هزار و ۱۴۲ نفر به مجموعه بخش‌های درمانی ما مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش عادی بستری شدند و ما باقی که شدت بیماری آنان کمتر بود ادامه درمان آنها به شکل سرپایی انجام شد.

وی ادامه داد: حدود ۳۴۰۰ نفر نیز به مراکز جامع سلامت شهر تهران مراجعه کردند که معمولاً این افراد علائم خفیف‌تری دارند و این افراد با دریافت توصیه‌های بهداشتی شامل قرنطینه سازی و محدودیت در خروج از منزل به منزل مراجعه کردند.

زالی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک برای افرادی که سوار مترو یا ناوگان اتوبوسرانی می‌شوند، گفت: با توجه به میزان بالای تردد در مترو تهران که در روز گذشته شاهد استفاده حدود ۵۲۰ هزار نفر از مترو بودیم، طبیعی است تأمین این تعداد ماسک دشوار است که بر اساس مصوبه ستاد ملی و وزارت صمت (صنعت معدن و تجارت) مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: بر این اساس مقرر شد پس از انجام مقدمات کار تهیه ماسک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و با کمک وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام پذیرد و با قیمت یارانه‌ای و مناسب در مبادی مترو در اختیار افراد قرار داده شود.

به گفته وی، پس از انجام مقدمات و تهیه ماسک‌های مذکور با قیمت یارانه‌ای و مناسب در مبادی ورودی مترو عرضه و بین افراد توزیع می‌شود. زیرا در غیر این صورت با توجه به تراکم جمعیت در مترو ممکن است با چالش شیوع بیماری روبرو شویم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم و شرایط تسهیل یافته برای تهیه ماسک، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های لازم قرار است مکانیسمی برای ایجاد پایانه‌های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه‌ای برای تسهیل دسترسی شهروندان تدارک دیده شده است.

زالی در ادامه به شهروندانی که از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند، افزود: افرادی که امکان خرید ماسک را ندارند، برای محافظت خود می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای که در منزل تهیه کرده اند استفاده کنند و آن را پس از استفاده شسته و اتو کنند. اگر این ماسک‌ها از پارچه‌های ضخیم تهیه شود بهتر است و می‌تواند بین ۵ تا ۷ بار مورد استفاده قرار گیرد و تا حدی از سرایت بیماری جلوگیری می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.