| کد خبر: 205206 |

برقی شدن حمل و نقل عمومی و شخصی کلید خورد

پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در چارچوب تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تین نیوز

پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در چارچوب تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمدصادق قاضی‌زاده» رییس پژوهشگاه نیرو گفت: ورود به حوزه برقی‌سازی نقلیه عمومی، فرصت خوبی است و با همکاری موثرتر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت وزارت نیرو در این زمینه توسعه خواهد یافت.

وی  افزود: اکنون این نگاه در صنعت برق ایجاد شده است که خودرو برقی مشکلی برای شبکه نیست بلکه یک فرصت است.

رییس پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو این رویکرد را دارد و محققان پژوهشگاه نیرو در مرکز توسعه فناوری خودروهای برقی به‌طور جدی بر این موضوع متمرکز هستند.

«منوچهر منطقی»  دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانش علمی و فنی برای ساخت خودروهای برقی وجود داردو امید است با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و حمایت ارگان‌های دولتی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی خودروهای برقی فرهم شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌ها و ایده پردازان این حوزه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی  ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت نیرو و اجرای تفاهم‌نامه زیرساخت‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی فراهم شود.

منطقی گفت: با توجه به کارهای ریشه‌ای که در وزارت نیرو و مجموعه پژوهشگاه نیرو انجام شده، به‌نظر می‌رسد زیرساخت‌ها جامع و کامل دیده شده و مسیرموفقی خواهد داشت و  این ستاد هم در مسیری که در پیش گرفته شده و در هر جا  که لازم است تسریعی در کار باشد حمایت کرده و در کنار پژوهشگاه خواهد بود.

چندی پیش، « محمدحسن متولی‌زاده» مدیرعامل توانیر با صدور حکمی «غلامعلی رخشانی‌مهر » را به عنوان مسوول طرح تامین زیرساخت و توسعه حمل و نقل برقی منصوب کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.