| کد خبر: 203141 |

پرونده صدور پلاک تاکسی در پایتخت بسته شد

با توجه به آمار ۸۰ هزار تاکسی پایتخت پرونده صدور "پلاک ت" در پایتخت بسته شد.

تین نیوز

با توجه به آمار ۸۰ هزار تاکسی پایتخت پرونده صدور "پلاک ت" در پایتخت بسته شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از شهروندان با ارسال پیامک به بخش تهران ما خواستار پیگیری این موضوع بودند که چرا  طرح توسعه تاکسی در پایتخت مسدود شده است و دیگر شهروندان متقاضی جهت دریافت تاکسی نمی‌توانند در تارنمای آن ثبت نام کنند.

مدیران شهری در باب بسته شدن تارنمای ثبت‌نام طرح توسعه تاکسی‌های پایتخت اظهارات متفاوتی داشتند، به گونه‌ای که افراد متقاضی نمی‌دانستند که آخرین وضعیت طرح توسعه تاکسی در پایتخت به چه شکل است و آیا این امکان در آینده برای آن‌ها فراهم می‌شود که در طرح توسعه تاکسی ثبت نام کنند یا خیر.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا طرح توسعه تاکسی پایتخت مسدود است و شهروندان متقاضی نمی‌توانند جهت دریافت تاکسی در آن  ثبت‌نام کنند، گفت:  طرح توسعه تاکسی در پایتخت بسته شده و علت آن نیز تکثر پلاک تاکسی در پایتخت است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران افزود: اگر قرار بر این باشد که تارنمای طرح توسعه تاکسی پایتخت مجدد جهت ثبت‌نام رانندگان باز شود، این ابلاغ باید از سوی وزارت کشور انجام شود.

این اظهار نظر در حالی بود که برخی دیگر از مدیران اعلام کردند که طرح توسعه تاکسی در پایتخت مسدود نیست و متقاضیان می‌توانند جهت دریافت پلاک تاکسی در تارنمای طرح توسعه تاکسی پایتخت ثبت نام کنند، اما باید گفت پرونده صدور پلاک تاکسی در پایتخت بسته شده است و دیگر تهران رنگ تاکسی زرد با پلاک جدید را به خود نمی‌بیند.

یکی از تصمیم‌های چالش زای مدیریت شهری که به بسته شدن پرونده صدور "پلاک ت" (تاکسی) در پایتخت منجر شد، طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی بود که ناوگان تاکسیرانی پایتخت را فربه کرد و این فربگی به گونه‌ای بود که نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه تاکسی بیش از ظرفیت این ناوگان در تهران مشغول به فعالیت شدند.

در حال حاضر تعداد ناوگان تاکسی در پایتخت رقمی در حدود ۸۰ هزار پلاک است که با احتساب ۳۰ هزار پلاک مازاد ظرفیت واقعی تاکسی پایتخت رقمی در حدود ۵۰ هزار تاکسی است.

حال مدیریت کلان شهری به دنبال این است که بار حمل و نقل عمومی پایتخت را به دوش شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی بگذارد تا از این طریق هیچ تعهدی در مسیر نوسازی این ناوگان و دیگر خدمات برای خود ایجاد نکند.

حال چه میزان شرکت تاکسی‌های اینترنتی پاسخگوی نیاز خود و مشتریان خود هستند سوالی است که پاسخ‌های متفاوتی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.