| کد خبر: 195859 |

◄ شهرداری تهران به پویش بین‌المللی هفته حمل و نقل پاک پیوست

امسال برای نخستین بار درخواست مشارکت در این پویش از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به دبیرخانه آن ارسال شد و شهرداری تهران عضو پویش شد.

تین نیوز

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: این نهاد برای نخستین بار در راستای روز جهانی بدون خودرو به پویش بین‌المللی هفته حمل و نقل پاک پیوست.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری اظهارداشت: به دلیل اهمیت موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی و در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا در پایتخت و اقداماتی که اخیرا شهردار تهران در راستای ترغیب استفاده از دوچرخه‌سواری انجام داده است، این اداره کل به نمایندگی از مجموعه شهرداری به پویش بین‌المللی هفته حمل و نقل پاک پیوست.

وی با تاکید بر این‌که این پویش از سال ۲۰۰۲ تحت نظارت اتحادیه اروپا شروع به کار کرده، گفت: فعالیت‌های این پویش در راستای روز جهانی بدون خودرو بوده و سال گذشته بیش از ۵۰ کشور و ۲هزار و ۸۰۰ شهر جهان در این رویداد بین‌المللی مشارکت داشتند.

انصاری افزود: امسال برای نخستین بار درخواست مشارکت در این پویش از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به دبیرخانه آن ارسال شد و شهرداری تهران عضو پویش شد.

جلسه هم اندیشی برگزاری هفته حمل و نقل پاک در راستای روز جهانی بدون خودرو با حضور دبیر کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان اداره کل آموزش‌های شهروندی، شرکت کنترل کیفیت هوا، شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، اداره کل سلامت، سازمان ورزش و تندرستی، شرکت واحد اتوبوسرانی، دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)، سازمان حمل و نقل و ترافیک، کمیته ملی المپیک و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

این پویش از ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر (۲۵ تا ۳۱ شهریور) برنامه‌ریزی شده است و شهرهای مختلف دنیا برنامه‌های خود را در این هفته برای برگزاری مراسم و مشارکت مردم اعلام می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.