| کد خبر: 182062 |

◄ چند نکته مهم درباره حلقه‌های طرح ترافیک

کسانی که در یک روز هم وارد محدوده طرح ترافیک و هم محدوده زوج و فرد شوند، صرفاً عوارض طرح ترافیک به حساب آنها منظور خواهد شد و نیازی به پرداخت جداگانه عوارض تردد در محدوده زوج و فرد نیست.

تین نیوز

 یک کارشناس حمل‌ونقل شهری به تشریح چند نکته مهم درباره طرح ترافیک، پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  پرویز شهبازی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: از ابتدای تابستان سال آینده نسخه جدید طرح ترافیک قرار است به حقله دوم معابر محدوده مرکزی شهر یعنی محدوده طرح زوج و فرد کنونی تسری پیدا کند و جایگزین مقررات تردد رایگان بر اساس همخوانی رقم آخر پلاک خودرو با روز هفته شود.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: کسانی که در یک روز هم وارد محدوده طرح ترافیک و هم محدوده زوج و فرد شوند، صرفاً عوارض طرح ترافیک به حساب آنها منظور خواهد شد و نیازی به پرداخت جداگانه عوارض تردد در محدوده زوج و فرد نیست.

شهبازی با بیان اینکه زمان اجرای طرح جایگزین زوج و فرد که در آن اخذ عوارض از شهروندان به جای تردد نوبتی خودروها بر اساس شماره پلاک مبنا قرار گرفته، ابتدای تابستان سال آینده خواهد بود. افزود: اما کسانی که فقط در محدوده زوج و فرد سابق (حلقه دوم طرح ترافیک در سال آینده) تردد کنند، صرفاً پرداخت عوارض این محدوده که نصف بهای عوارض طرح ترافیک است را بر عهده خواهند داشت.

به گفته این کارشناس حمل‌ونقل شهری،  هر خودرو برای مدت 20 روز در هر فصل امکان تردد به‌صورت رایگان در حلقه دوم طرح ترافیک را خواهد داشت. در صورتی که شهروندی هم در محدوده زوج و فرد و هم در محدوده طرح ترافیک تردد کند، از حساب تردد رایگان 20 روزه وی کسر نخواهد شد.

شهبازی به این نکته نیز اشاره کرد که،  همچنین از سال آینده تخفیف 50 درصدی ویژه ساکنان محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد منظور خواهد شد. ضمناً هر پلاک ثبتی یک خودرو امکان استفاده از این تخفیف را خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز، اخیراً معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران طرحی را ارائه کرده که براساس آن حلقه‌های مختلفی برای ورود به طرح ترافیک تعریف کرده است که با واکنش‌های زیادی همراه شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.