| کد خبر: 173405 |

◄ پلیس، به دنبال سازوکار دریافت جریمه‌ها از رانندگان است

اینکه رانندگان در هنگام خرید و فروش بتوانند جرائم خود را به راهنمایی و رانندگی پرداخت کنند درست نیست ما باید تدبیری بندیشیم تا این جرایم در زمان به‌روزتری واریز و اثرگذار شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران در نشست تخصصی فرماندهان پلیس راهور تهران بزرگ و مدیران حوزه معاونت و معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق 22گانه تهران که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به این‌که تهران شهر متفاوتی است و غیرقابل مقایسه با سایر کلان‌شهرهای ایران است، اظهار کرد: در طی روز شاهد تصادفاتی در تهران به دلایل مختلف هستیم و ما باید بتوانیم با همکاری پلیس و شهرداری تهران خواسته‌های شهروندان را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار محمدرضا مهماندار در ادامه با طرح این سوال که آیا می‌خواهیم وضعیت ترافیک را بهبود ببخشیم یا خیر، ادامه داد: اگر پاسخ مثبت باشد باید تغییر رویکرد و برنامه جامعی را در حوزه حمل و نقل داشته باشیم و البته تعهد به اجرای آن و بتوانیم پلان‌های اجرایی آن را تهیه و نهایی کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: دیگر نمی‌توان شهر تهران را با روش‌های سنتی اداره کرد و بحث توقف‌گاه‌های ساکن و غیرمجاز در حاشیه معابر با این تعداد خودرو که حدود 4 میلیون موتورسیکلت و خودرو است و هر کدام دارای ابعاد مختلف هستند را باید با روش جدید و نوین اداره کرد و ما باید به سمت مدیریت هوشمند ترافیک گام برداریم.

وی تصریح کرد: تغییر رفتار ترافیکی شهروندان و آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیکی یکی از مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان شهری قرار بگیرد چرا که دیگر ما با اقدامات سلبی قادر به این تغییرات نیستیم و نیاز به آموزش و فرهنگسازی داریم.

مهماندار در ادامه این نشست با اشاره به این نکته که آیا حاضر هستیم هزینه این تغییرات را چه در حوزه معنوی و چه مادی پرداخت کنیم ادامه داد: روزانه مردم ساعت‌هایی از عمر خودشان را در ترافیک طی می‌کنند و نسبت به این موضوع انتقاد دارند و ما باید جرات داشته باشیم هزینه این تغییرات را چه در حوزه معنوی و چه در حوزه مادی پرداخت کنیم و تلاش کنیم این مشکلات را حل کنیم و در این راستا مهم‌ترین کار، تعامل است.

وی با بیان این‌که ما شاهد عدم مدیریت یکپارچه در تهران هستیم گفت: با توجه به این وضعیت تنها راه‌حل مشکلات ترافیکی در شهر تهران تعامل است و باید ما این تعامل را بین معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور افزایش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما باید از شیوه‌ها و روش‌های جدید و از نرم‌افزارهای نوین برای کاهش بار ترافیک در شهر تهران استفاده کنیم و برای این موضوع باید اولویت‌هایی را در شهر تهران مورد توجه قرار دهیم که در این زمینه نیز پیش‌بینی‌هایی در حوزه پلیس راهور صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران به دو بال اثرگذار و مهم در حوزه کاهش ترافیک اشاره کرد و گفت: ارتقای فرهنگ و آموزش از مواردی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد. ضمن این‌که باید بتوان اطلاع‌رسانی صحیح و درستی را در خصوص قوانین و مقررات در حوزه ترافیکی داشته داشت.

وی به موضوع افزایش جریمه‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه رانندگان در هنگام خرید و فروش بتوانند جرائم خود را به راهنمایی و رانندگی پرداخت کنند درست نیست ما باید تدبیری بندیشیم تا این جرایم در زمان به‌روزتری واریز و اثرگذار شود.

مهماندار در ادامه با اشاره به اینکه باید وظایف تمام بخش‌ها در حوزه ترافیکی مشخص و معین باشد گفت: متولی بخشی از این وظایف نهادهای دولتی است اما شهروندان نیز در این حوزه وظایفی را برعهده دارند و ما نیز انتظار داریم نسبت به وظایف خود عمل کنند و در این زمینه نیز باید اطلاع‌رسانی نسبت به وظایف آنها صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده شهرداری تهران و پلیس راهور در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در این زمینه نیز از اولیای دانش‌آموزان انتظار داریم حتما سعی کنند از حمل‌ونقل عمومی و سرویس مدارس برای تردد دانش‌آموزان استفاده کنند.

وی ادامه داد: از اولیای دانش‌آموزان انتظار داریم در مقابل مدارس توقف دوبله و غیرمجاز نداشته باشند و با پلیس راهور همکاری لازم را انجام بدهند تا پلیس بتواند ترافیک کمتری را در دو هفته آغازین سال تحصیلی جدید داشته باشد.

مهماندار به آمار کشته شدگان در تصادفات پرداخت و گفت: در سال 96 نسبت به سال 95 در این حوزه با افزایش روبرو بودیم اما در 5 ماهه گذشته نسبت به زمان مشابه این روند کاهشی شده است.

وی به تغییر ساعت فعالیت کارکنان دولت در دو هفته ابتدایی مهر اشاره کرد و گفت: در شورای ترافیک تهران و استان این ساعت از 7 تا 8:30 صبح به تایید رسیده که امیدواریم دولت نیز با آن موافقت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.