| کد خبر: 175854 |

◄ اسنپ و تپسی ناگزیر از پذیرش قانون هستند

شهردار تهران اخذ مجوز کسب‌وکارها از شهرداری را ضروری می‌داند و معتقد است که هر کسب‌وکاری علاوه بر مجوز صنفی خود باید یک مجوز عمومی که نقش حاکمیتی دارد، داشته باشد چراکه موضوع حمل‌ونقل یک موضوع حاکمیتی است.

تین نیوز

بحث نظارت شهرداری‌ها بر فعالیت تاکسی‌های آنلاین مانند اسنپ و تپسی موضوعی‌ است که با آغاز به کار این کسب و کارها به راه افتاد و تا امروز هم ادامه دارد. با آنکه تاکسی‌های اینترنتی تا امروز نسبت به این موضوع مقاومت نشان داده‌اند. اما شهرداری همچنان بر سر مواضع خود ایستاده و از بررسی این موضوع در دولت خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون فنی عمرانی فرماندار تهران در توضیح در چارچوب قانون قرار گرفتن اپ‌های حمل‌ونقلی، اظهار کرد: به‌طور قطع چنان‌چه نظر دولت تمکین از قانون حمل‌ونقل برای کسب‌وکار و حمل‌ونقل اینترنتی باشد؛ اسنپ و تپسی نیز ناگزیر از قبول آن هستند.

غلامحسین آرام با بیان اینکه مصوبه هیات دولت به نوعی قانون محسوب می‌شود، افزود: مساله‌ای که در حال حاضر محل اختلاف است دخالت وزارت صنعت و معدن در موضوع تاکسی‌های اینترنتی است که بدون توجه به جزئیات پذیرفته تا اپ‌های اسنپ و تپسی در قالب صنف فعالیت کنند. به همین دلیل سازمان تاکسیرانی قاعدتاً نمی‌تواند به این بخش ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن‌های حمل‌ونقلی برای ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار از طریق بازرگانی وارد شده‌اند، گفت: اختلاف موجود میان اسنپ و تپسی و شهرداری مشابه مشکل شهرداری با اتحادیه آژانس‌ها است که گفته می‌شد ساماندهی آن باید تحت نظر شهرداری قرار می‌گرفت اما این مساله سال‌های سال است که ادامه دارد و هنوز حل وفصل نشده است.

آرام با تاکید بر اینکه هریک از طرفین اسنپ و تپسی و شهرداری به دلایل خود استناد می‌کنند، ابراز داشت: گرچه برخی خدمات این دو اپ مورد توجه مردم قرار گرفته است اما اخیراً متاسفانه با افزایش قیمت‌ خدمات آن‌ها،  پیش‌بینی می‌شود ریزش مسافر در این بخش را به زودی شاهد باشیم.

به گفته معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران، تاکسیرانی باید فضای رقابتی برای ارائه خدمات ایجاد کند تا فرصت برای ادامه کار اسنپ محدود شود.

وی به این موضوع نیز پرداخت که، ساماندهی اسنپ و تپسی نیاز به برگزاری نشست‌های مشترکی دارد که شورای حمل‌ونقل تهران باید نسبت به آن اقدام کند و تصمیماتی را اتخاذ کند که قابلیت اجرائی داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش شهردار تهران درباره نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی گفته بود: از آنجایی که تاکسیرانی زیرنظر شهرداری است، تاکسی‌های اینترنتی هم باید تحت نظارت شهرداری باشند و از این ارگان مجوز بگیرند تا شهرداری بتواند آنها را ساماندهی کند. این موضوع در کمیسیون امور زیربنایی دولت تصویب شده و در انتظار تایید هیات دولت است.

بر همین اساس، شهردار تهران اخذ مجوز این کسب‌وکارها از شهرداری را ضروری می‌داند و معتقد است که هر کسب‌وکاری علاوه بر مجوز صنفی خود باید یک مجوز عمومی که نقش حاکمیتی دارد، داشته باشد چراکه موضوع حمل‌ونقل یک موضوع حاکمیتی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیاوش نهاوندی 0 0

    همه حق دارند اعمال نفوذ کنند و دعوا سر عوائد سرشار حاصل از دسترنج رانندگان اینترنتی است اما خودشان هیچ حقی برای اظهار نظر و یا داشتن نماینده در جلسات تصمیم گیری ندارند!!