| کد خبر: 174498 |

◄ هر 30ثانیه حرکت یک اتوبوس در سامانه خط یک بی‌آرتی

اتوبوس‌ها در خط تهران‌پارس-آزادی، مگر در مواردی معدود، بیش از 2 دقیقه تأخیر ندارند. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اعلام این مطلب گفت: هر 30 ثانیه یک‌بار در سامانه یک اتوبوس‌رانی (خط تهران‌پارس-آزادی) اتوبوس اعزام می‌شود.

تین نیوز

اتوبوس‌ها در خط تهران‌پارس-آزادی، مگر در مواردی معدود، بیش از 2 دقیقه تأخیر ندارند. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با اعلام این مطلب گفت: هر 30 ثانیه یک‌بار در سامانه یک اتوبوس‌رانی (خط تهران‌پارس-آزادی) اتوبوس اعزام می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سنندجی در پاسخ به این سؤال که پس چرا در ایستگاه‌های حدفاصل تهران‌پارس-آزادی با معطلی و تجمع مسافران روبه‌رو هستیم، گفت: وجود تقاطع‌ها، ورود خودروهای شخصی به داخل لاین و شلوغی و جمعیت سبب تأخیر اندک اتوبوس‌های بی‌آرتی می‌شود؛ اما در اعزام اتوبوس‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و هر 30 ثانیه یک‌بار از پایانه‌ها اتوبوس اعزام می‌شود.

او بابیان اینکه از چهارراه تهران‌پارس تا میدان آزادی 21 ایستگاه وجود دارد، اظهار داشت: اتوبوس‌ها باید ظرف یک ساعت و ده دقیقه خود را به مقصد برسانند. خطوط بی‌آرتی مثل یک ترازو هستند که دو طرف دارد. اگر 100 اتوبوس در یک‌طرف وجود داشته باشد، می‌بایست 100 اتوبوس هم در طرف دیگر داشته باشیم؛ در غیر این صورت یک گپ ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری تهران تأکید کرد: اتوبوس پس از اعزام، ممکن است به دلایلی مثل ترافیک، چراغ‌قرمز، تصادف، ورود خودرو شخصی به داخل لاین و ... توقف کند. به‌عنوان‌مثال میدان انقلاب یا میدان فردوسی دارای مشکلات ترافیکی است و به همین دلیل با توقف اتوبوس‌ها در این ایستگاه‌ها مواجه هستیم. ما به‌صورت سیستمی همه اطلاعات را دارا هستیم و هر ایستگاهی را نام ببرید، می‌توانیم اطلاعات آن را ارائه کنیم.

او در ادامه گفت: خط اتوبوس ظرفیت خاصی دارد. اگر هزار اتوبوس در یک خط بگذاریم، وقتی این اتوبوس‌ها به ابتدا و انتهای خطوط می‌رسند، تمام ترافیک تهران را برهم می‌زنند؛ بنابراین خط و ناوگان باید براساس ظرفیت خط طراحی شود.

اطلاع شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس‌ها با ارسال کد به شماره 2000111

سنندجی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس باخبر شوند، گفت: شهروندان با استفاده از سیستم پیامکی می‌توانند کد ایستگاه موردنظر خود را به شماره 2000111 پیامک کنند تا از زمان رسیدن اتوبوس بعدی مطلع شوند.

او افزود: البته برخی شهروندان به‌دلیل جمعیت زیاد داخل اتوبوس نمی‌توانند سوار شوند و این مشکل را در خطوطی مثل خط 1 و 7 (خط تجریش-راه‌آهن) داریم؛ اما این ربطی به تعداد و زمان اعزام اتوبوس‌ها ندارد؛ بلکه به‌دلیل جمعیت زیاد است.

سنندجی در پاسخ به این انتقاد که بعضاً اتوبوس‌های خط یک به‌ویژه در ساعات پیک تا 10 دقیقه تأخیر دارند، عنوان کرد: براساس مستندات ما این موضوع امکان ندارد؛ مگر اینکه در معدودی موارد چنین اتفاقی بیفتد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی بابیان اینکه در خط 7 و تقاطع نیایش-ولیعصر دچار مشکلات خاصی هستیم، گفت: به‌دلیل اینکه خودروها در این خط می‌خواهند به سمت اتوبان نیایش گردش‌به‌چپ کنند، با تجمع اتوبوس‌ها در خیابان ولیعصر روبه‌رو هستیم؛ اما این مشکل را در خط یک نداریم و تأخیر 10 دقیقه‌ای اتوبوس‌ها در این خط خیلی کم اتفاق می‌افتد. ما دارای سیستم کنترل هستیم و به‌صورت 24 ساعته همه خطوط رصد می‌شود. در خط یک معمولاً اتوبوس‌ها بافاصله‌ای بیش از 2 دقیقه به ایستگاه‌ها نمی‌رسند؛ اگر غیرازاین اتفاق بیفتد یعنی فاجعه.

او ضمن نشان دادن ساعت و اطلاعات اعزام اتوبوس‌ها در تاریخ سوم مهرماه روی سیستم، بیان کرد: به‌عنوان‌مثال در روز سه‌شنبه سوم مهرماه از ساعت 5 صبح تا 12 شب به‌طورکلی 19 دقیقه انحراف داشته‌ایم و غیرازآن همه اتوبوس‌ها در فاصله 30 ثانیه اعزام‌شده‌اند. این دیتا توسط سیستم ساخته می‌شود و هیچ دست‌کاری در آن صورت نمی‌گیرد. اتوبوس در مسیر رفت چهارراه تهران‌پارس به آزادی موظف است روزانه 508 نیم‌راه را طی کند. در مسیر مخالف هم همین تعداد نیم‌راه باید طی شود. ما معمولاً عملکردی نزدیک به این پیش‌بینی‌ها داریم و مثلاً در تاریخ سوم مهرماه 500 نیم‌راه در مسیر چهارراه تهران‌پارس به آزادی طی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.