| کد خبر: 173859 |

◄ حکم پلمپ اسنپ و تپسی صادر شد/شب‌مانی رانندگان شهرستانی اسنپ در یک پارک

در پی شکایت اتحادیه آژانس‌ها، حکم پلمپ این دو شرکت استارتاپی صادر شد. (سند در هفته‌نامه «حمل‌ونقل» موجود است) اما به علت برخی ارتباطات این حکم تا به امروز به اجرا گذاشته نشده است. مافیای قدرت و ثروت مانعی در برابر اجرای قانون در این زمینه شده‌اند.

تین نیوز

یکی از این مشکلاتی که با گسترش فعالیت دو استارت‌آپ حمل‌ونقلی اسنپ و تپسی بیشتر دیده شد؛ دغدغه امنیت مسافران و گاهی رانندگان بود. اپلیکیشن اسنپ در قوانین خود اعلام می‌کند تنها یک بستر اینترنتی جست‌وجوی تاکسی است و هیچ مسئولیتی در اتفاقات بعد از آن ندارد. اما به نظر می‌رسد این اپلیکیشن‌ها باید بیش از این به موضوع امنیت مسافر در هنگام استفاده از خدمات توجه کند.

چندی پیش در میزگردی که برای بررسی ابعاد امنیت مسافران در هنگام استفاده از خدمات اسنپ در تین‌نیوز برگزار شد؛ نمایندگانی از اتحادیه آژانس‌ها و موسسات کرایه اتومبیل و همچنین پلیس راهور به بیان نظرات خود پرداختند. هرچند مسئولان اسنپ و تپسی به دعوت تین‌نیوز پاسخ رد داده و ترجیح دادند در این باره پاسخگو نباشند. 

در این میزگرد علی‌محمدی، دبیر اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه  به بررسی ابعاد آسیب‌های اجتماعی این شکل از حمل‌ونقل پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر این تلقی وجود دارد که اگر اسنپ و تپسی جمع  شوند عده‌ای بیکار خواهند شد و عده دیگری که موردی کار می‌کنند تا به معیشت خانواده کمک کنند، دچار مشکل می‌شوند. اما اینها سخنانی هستند که برخی برای مشروعیت‌بخشیدن به ادامه فعالیت غیرقانونی دو استارت‌آپ حمل‌ونقلی عنوان می‌کنند. ماجرا این است که پیش‌ازاین بیش از ۱۲۰ هزار راننده فعال در تاکسی‌تلفنی‌ها وجود داشتند که امروز یا به‌ناچار به استارتاپ‌ها پیوسته‌اند و یا به مسافربر شخصی تبدل شده‌اند.

علی محمدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر به روزنامه‌های منتشرشده پیش از شروع به کار اسنپ و تپسی مراجعه کنیم می‌بینیم که، همه‌روزه آگهی استخدام راننده آژانس در صدر آگهی‌ها قرار داشت. امروز بیش از ۸۰ درصد رانندگان آژانسی که در سه نوبت کاری مشغول به کار بودند، جذب استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی شده‌اند. در دو تا سه سال گذشته که هنوز از اسنپ و تپسی خبری نبود چرا خبری از بیکاری رانندگان به گوش نمی‌رسید؟

وی افزود: متأسفانه کنترل و نظارتی بر فعالیت اسنپ و تپسی وجود ندارد و این در حالی است که اسنپ در اساسنامه خود به‌صراحت بیان کرده هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال عملکرد راننده ندارد. مگر می‌شود حدود ۵۰ هزار نفر راننده از اقصی نقاط کشور در تهران جمع شوند و استارت‌آپی که آنها را به کار گرفته هیچ مسئولیتی را در برابر مسافر و راننده نپذیرد؟

علی محمدی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اتحادیه حکم قضایی «پلمپ»، محل کار این دو استارت‌آپ اسنپ و تپسی دریافت شده است، افزود: بالعکس عملکرد استارت‌آپ‌های حمل‌ونقلی، مسئولیت مشکلاتی که ممکن بود راننده برای مسافر در جابه‌جایی با آژانس به وجود بیاورد با مدیر مجموعه‌ای بود که اقدام به ارسال ماشین برای درخواست‌کننده کرده بود. تعزیرات نیز به راننده کاری نداشت و این مدیر آژانس بوده و هست که پاسخگوی مسئله‌ای است که راننده استخدام‌شده توسط او ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به این موضوع پرداخت که تنها با یک تماس مسافر مدیر آژانس فراخوانده شده و در برخی جرائم به دادگاه دعوت می‌شوند و گفت: مدیران استارت‌آپ‌ها مدعی هستند که در کنار ایجاد اشتغال، ترافیک شهر را نیز کاهش داده‌اند، درحالی‌که با سرکشی به اطراف ترمینال‌ها و فرودگاه امام خمینی و مهرآباد به‌خوبی خواهید دید چه ازدحامی از رانندگان اسنپ و تپسی وجود دارد که مخل نظم عمومی و تردد تاکسی‌های فرودگاه‌ها هستند.

علی محمدی با اشاره به حضور راننده‌هایی است که از شهرستان‌ها مهاجرت کرده‌اند و محلی برای اسکان ندارند. گفت: این افراد شب‌ها در سطح شهر و در ماشین و بدون هیچ امکاناتی می‌خوابند. متأسفانه یکی از مکان‌های تجمع این افراد پارک «ستاری» تهران است که فاقد امکانات بهداشتی و آسایشی است که قطعا این مسئله خود آسیب‌های اجتماعی دیگری را به دنبال دارد. بنابراین مشکل ما با اسنپ فقط فعالیت غیرقانونی نیست، این دست موارد هم هست که خود موجب به‌خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شود.

دبیر اتحادیه اتومبیل کرایه به نحوه جذب غیر طبیعی راننده در استارتاپ‌های حمل‌ونقلی اشاره کرد و افزود:  موضوع جالب و نوظهوری در نوع استخدام اسنپ و تپسی اتفاق افتاده که ظرف کمتر از ده دقیقه و بدون احراز هویت و پیشینه فرد اقدام به جذب راننده‌ای می‌کنند که جان و امنیت مردم در دست آنها قرار می‌گیرد. در این مدل استخدام صلاحیت فردی به‌هیچ‌عنوان مدنظر استارتاپ نیست و تنها دریافت کمیسیون و افزایش درآمد مدنظر قرار گرفته است و در مراحل و روزهای بعد صلاحیت آنها احتمالا بررسی می‌شود. این در حالی است که در دهه سی هجری شمسی بود که اساسنامه اتحادیه آژانس‌ها به تصویب رسید و امروز با افتخار می‌گویم بعد از شصت سال فعالیت آژانس‌ها کاملا مورد اعتماد مردم هستند.

وی در ادامه به ماهیت وجودی  این شرکت‌ها پرداخت و یادآور شد: ماده ۷۸ قانون نظام صنفی در تبصره ۲  به‌صراحت اعلام می‌کند کسی که قصد دارد در فضای مجازی کار کند باید حتماً عضو اتحادیه مربوطه باشد و پروانه فعالیت در فضای مجازی دریافت کند. از همین رو در پی شکایت اتحادیه آژانس‌ها، حکم پلمپ این دو شرکت استارتاپی صادر شد. (سند در هفته‌نامه «حمل‌ونقل» موجود است) اما به علت برخی ارتباطات این حکم تا به امروز به اجرا گذاشته نشده است. مافیای قدرت و ثروت مانعی در برابر اجرای قانون در این زمینه شدند.

علی مرادی افزود: 4 میلیون خودرو و موتورسیکلت در پایتخت تردد دارند که سرانه هریک با توجه به مساحت تهران به کمتر از یک متر می‌رسد. حالا چرا اسنپ و تپسی اقدام به جذب راننده غیر تهرانی کرده‌اند  بر ما که پوشیده است.

مرادی در این میزگرد مدعی شد که به‌سادگی رانندگان شهرستانی تنها با دادن مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به برخی مشاوران املاک و اخذ یک آدرس تهران، اقدام به دریافت پلاک تهران می‌کنند. همااجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری سندی مبنی بر سکونت در محل خاص می‌شود و برخی مشاوران املاک از این مسئله سوءاستفاده کرده و با ارائه کدهای رهگیری برای آدرس‌های غیرواقعی این مشکل را برطرف کرده‌اند.

دبیر اتحادیه اتومبیل کرایه خاطرنشان کرد: البته در بررسی موضوع تاکسی‌یاب‌های اینترنتی این را هم باید در نظر گرفت که موضوع بحث ما تنها پایتخت نیست و در سایر شهرهای کشور که به شکل جدی با معضل تاکسی و آژانس مواجه هستیم، این تاکسی‌یاب‌ها می‌توانند گره از کار ترافیک باز کنند و بنابراین باید این موضوعات را در ظرف مکانی و زمانی خود بررسی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد امانی 15 49

    سلام من تعجب می کنم ما خانواده خود را بدلیل ارزانی در اختیار کسانی قرار می دهیم که اصلان اطمینانی به هویت و سلامت روان آنها نیست. و تعجب بیشتر من تبود قانون مدونی که حمایت از یک صنف 60 ساله وجود ندارد

    • ناشناس 13 2

      شما حتما راننده تاکسی یا صاحب اژانسی

  • حسین 52 4

    اره‌ من بشینم تو‌ماشین رانندگانی که با اون‌رنگ‌زرد چرکین‌ماشینش و سیگار پشت سیگار‌کشیدنش تو‌ماشین و‌میخاد حتما ۵تا مسافرا هم بار کنه‌ببره..چایی هم‌بخوره...ولی رانندکان اسنپ‌و‌تپسی شعور دارن.سواد دارن..و ندیدم بقران قسم یکی از کارای زشت تاکسیرانای سطح‌شهر را بکنن....

  • فرشید 41 4

    اژانسها که بدتر از اسنپ هستن راننده ...و همه جوره میگیرن من خودم دیدم ولی اسنپ حتی سو سابقه هم از ما گرفته

  • بهزاد 34 3

    باسلام.
    راننده گان اسنپ با راننده گانی که به طور گردشی وشخصی مسافر کشی میکنند هویتشان مشخصتره و آدرس دقیق سکونت و گواهی عدم سوپیشینه از آنها دریافت میشود اسنپ میتونه برای احراز هویت به آدرس محل سکونت رانندگان ا ینترنتی تحقیقات محلی انجام بده.

  • غلامرضا اسماعیلی 35 5

    به عنوان کسی که مدتیه از اسنپ استفاده میکنه نظر میدم، رانندگانی با شعور و با اخلاق، و با سواد،در اسنپ مشغول فعالیت و در حال کسب روزی حلال هستند،قیمت ارزون و هم که حساب کنی باید گفت ارزشش رو دارند که به فعالیت ادامه بدهند.

  • جواد معلم 24 5

    با سلام.یکسالی هست که من راننده اسنپ و تپسی هستم. مسافرام خوب بودن همه اتفاقا خیلی با کلاس و با شخصیت.بابت اسنپ من رفتم سوپیشینه گرفتم و تحویل دفتر مرکزی دادم.بابت تپسی هم ثبت نام کننده خودش گفته ما سوپیشینه میگیریم نیاز ب پیگیری کردن شما نیست.چرا راننده ها رو بیکار میکنید .در ماه دو میلیون و خوردی قسط میدم

  • جلالی 19 3

    سلام . به نظر من اولا بهتره که نظر و میزان رضایت مردم رو جویا شن و توجه داشته باشین که این استارت آپ ها به ایجاد اشتغال کمک شایانی کرده . از زمانی که اسنپ و تپسی راه اندازی شده من کمتر با ماشین شخصی به محل کار میرم و اگه یه روزی اسنپ و تپسی پلمپ بشن من به هیچ عنوان و به دلایل زیادی حاضر نیستم سوار تاکسیهای سطح شهر بشم .

  • ناشناس 22 3

    گرانفروشی تاکسی های زرد و سبز رو هیچوقت توی اسنپ ندیدم.
    اقایان تاکسی زرد خطی که با یک نم باران دربست به قیمت خون پدرشان میشوند یا به بهانه ی ترافیک قیمت چند برابری می گیرند یا به بهانه ی نداشتن پول خرد ما بقی پول را پس نمی دهند و حتی تهدید می کنند که مسافر بدون پول خرد شوار نشود را همگان دیدیم.
    سازمان تاکسیرانی با بدنه سنگین و نظارت نه چندان خوب باید به فکر رقابت باشد نه تخریب.
    راستی بوی بد سیگار راننده ها اگر مرحمت کنند و در ماشین سیگار نکشند و فحش های رکیکشون در خیابان هم به جای خود

  • جواد معلم 11 2

    با سلام.یکسالی هست که من راننده اسنپ و تپسی هستم. مسافرام خوب بودن همه اتفاقا خیلی با کلاس و با شخصیت.بابت اسنپ من رفتم سوپیشینه گرفتم و تحویل دفتر مرکزی دادم.بابت تپسی هم ثبت نام کننده خودش گفته ما سوپیشینه میگیریم نیاز ب پیگیری کردن شما نیست.چرا راننده ها رو بیکار میکنید .در ماه دو میلیون و خوردی قسط میدم

  • ل 14 4

    اگه میگن اعتماد به اسنپ و تپسی نیست ، برا آژانس ها و تاکسی تلفنی ها هم اتفاقات ناگواری بوده ، آژانس ها پولی که میگیرن خیلی زیاد و وحشتناک بوده ، حداقل اسنپ و تپسی اینطور نیست

  • ل 17 5

    فک کنم آژانس ها و تاکسی تلفنی ها تمام وقتشون رو گذاشتن که اسنپ و تپسی رو زمین بزنن که دوباره بتونن اون رقم های نجومی رو از مردم بگیرن

  • ل 13 5

    اگه اسنپ و تپسی رو منحل کردن که امیدوام اصلا اینطور نشه ، به هیچ عنوان نباید از آژانس و ... استفاده کرد

  • بهزاد محمدی ینگجه 13 2

    سلام خدایش من بخاطر باکلاس بودنش مدرن بودنش والبته نیاز مالی که داشتم راننده اسنپ شدم مسافرهای که من تا بحال رانندشون بودم همه با فرهنگ و باکلاس بودند.مسافرها میتونن در صورت نارضایتی از راننده با دادن امتیاز منفی راننده را غیر فعال کنند.

  • حاج محمد 9 3

    سیستم امتیاز دهی اسنپ و تپسی باعث شده راننده ها نهایت احترام و تکریم رو در برخورد با مسافر لحاظ کنند، خیلی خیلی بهتره از اون تاکسی های زرد سطح شهر، کرایه هاشونم عالیه، عمراً بتونن حذفش کنن، مطمئن باشید مردم رضایت دارن از اسنپ و تپسی،

  • مسعود نجاری 5 2

    درسته .اسنپ خیلی قوانین خاصی داره .بهترین شغلی که الان میشه روش حساب کرد همین اسنپه.من بخاطر اضافه پول گرفتن یا بد خلقی راننده اونو کشوندم به دفکر مرکزی تعهد گرفتن ازش چطور میگید امنیت نداره .اسنپ بیست سال پیش تو امریکا و ونزوییلا که ۲۰۰۰۰۰ نفر جمعیت داره کاربرد داشته

  • مجید 6 1

    سلام
    واقعا ستم وظلم کردن به تاکسی هانیست اسنپ وتپسی کارمیکنه؟؟فقط بایدکنترل وبازرسی بیشتربرای دریافت کرایه هاورفتارتاکسیها بشه.اسنپ وابسته به ابزارقدرت وثروت شده..شهرام شاهکارمدیرعامل اسنپ کجاست؟؟کارکردن راننده وسوارشدن خودروهای لوکس خارجی ؟؟؟ازحق وحقوق راننده ومسافربه جهت دریافت کمیسیون واینترنت..چرا؟؟؟پس این همه ترافیک برای چیست؟؟؟

  • ناشناس 4 4

    از دست اژانسهاراحت شدیم.امنیت حرف اول رو در اسنپ میزنه این اقایون نمیدونن حتی جی پی اس چی هست و چکار میکنه؟درضمن درامد راننده ها ی اژانس زیر صفره ولی الان با اسنپ شب با جیب پر میرم خونه

  • علی 5 1

    به نظرم مصاحبه غیر منصفانه ای است و اگر هم سی و اسنپ نبودند فشار به مردم دو چندان بود .
    ۳۰ سال تاکسی استفاده می کنم راننده های تاپ سی و اسنپ به طور میانگین مودب تر و ماشین های تمیز تر از تاکسی ها دارند و نیاز به خواهش برای روشن کردن کولر ندارند و دهها خوبی دیگه

  • شهروند 1 4

    اسنپ وتپسی یا اژانس همون مسافر بر شخصیه،زمانی متوجه میشید که خدای ناکرده در طول مسیر تصادفی منجربه فوتی داشته باشه ،اقا جان اینها بیمه مسافر بری ندارن وسلام . . .

  • Mostafahashemi 3 2

    سلام.من یک راننده اسنپ هستم.تک تک مسافرا ازاسنپ رضایت دارندکه هم باعث کاهش الودگی وهم ارزان قیمت است.رئیس تاکسیرانی واتحادیه ارژانس داران نه به خاطرامنیت بلکه به خاطربرش نان خودشان ازاسنپ به بدی یادمی کنند.ازمسئول تاکسیرانی بپرسیدروزهای بارانی که ملت نیاز به ماشین دارندچرا ماشینهایش درسطح شهرنایاب می شوندیا اگرم باشه همه فقط دنبال دربستی اند
    با تشکرفراوان از مسئولین زحمتکش اسنپ

  • علی 12 0

    سلام
    مشکل ایران نداشتن سازمان حمل و نقل مرتبه و قویه که قیمتارو بتونه عادلانه بگیره همجای دنیا تاکسی گرونه اونوقت تو ایران مردم دنبال ارزون شدنه تاکسین شبا برین کنار پارکا ببینین با چه وضعی با سختی تو ماشین خوابیدن و کار میکنن درسته از مجبوریه ولی به چه قیمتی از شهرستان اومدن تهران فک میکنن پول ریخته خرج ماشینم که رو هواس هر روز بالاتر یکم فک کنن مردم بدنیست بیگاری کشیدن از راننده بسته

  • جعفر عابدی 4 0

    اگر اسنپ وتپسی رانندگان را از اهالی همان شهر به فعالیت گمارده وساماندهی کنند شاید که مقداری از ترافیک ومعضلات دیگر در شهری همچون تهران کم ومانند تاکسی اینترنتی مثل اوبر الگو برداری کرده وحقوق رانندگان راپایمال نکند

  • فرزاد 4 1

    سلام چرا با دشمنی حرف میزنید اینهاهم همان راننگانشهرها هستند فقط باسوادها غربال شدن. تاکسیها قوانین دست و پاگیر دارن اما اینها مدا ک میگیرند فقط بدون مراحل دست وپاگیر اداری به جای کپی و این اتاق و اون اناق ببرن سریع یه عکس از مدارک ماشین میگیرن تازه راننده ها قابل ردیابی هستند و مسیر تردد هم حتی تو سابقه سیستم ذخیره میشه همه چیز شفافه و درصورت تخلف راننده اسنپ بلافاصله سیستم راننده مسدود میشه و راننده های بد توسط خود مسافرها خذف میشن اما تاکسی های زیادی هستند که معتاد یا مزاحم مردم میشن شکایت باید حضوری باشه که خوب خیلی ها به این خاطر صرفنظر میکنن از شکایت رانندهای تاکس زرد متخلف که جوازشون حتی چندساله که باطل شده اما هنوز دارن کار میکنن اما استارت اپ ها با اولین تخلف فورا حذف میشن چرا با دشمنی و دروغ راننده هایی که لایق هستند رو بد و ترسناک جلوه میدین. ممنون که نظرم رو خوندین.

  • زهرا 5 3

    هرطوری حساب کنی اسنپ و تپسی مطمئن تره! قبل اینکه ماشین بیاد اطلاعاتشو داری و میتونی برای هرکسی که میخوای بفرستی خیلی مطمئن تر از تاکسی ای هست که هیچی ازش نمیدونی!
    خدایا چه مسخره!!! الهی...این آژانسها نگران امنیت مردم شدن یهو؟ چون کاسبیشون کساد شده نیست اونوقت؟

    خیلی براتون مهمه میزان رضایت مردم رو بسنجین اول!!!
    و خودتونم خوب میدونین درصد بیشتر کسایی که از اسنپ و تپسی برای حمل و نقل استفاده میکنن قرار نیست درصورت نبودشون تاکسی از آژانس بگیرن! به هیچ عنوان!!!!
    هم دارین رفت و آمد رو برای مردم سخت میکنین هم یه عده رو بیکار میکنین
    و خوی میدونین باعث ایجاد اشتغال شده بود....بعنوان یه مثال کوچک چه اشکالی داره یه دانشجو بین ساعات آزادش بجای سرگردان بودن یکم پول دربیاره؟! و هزاران راننده دیگه که حتی به این درامد خیلی بیشتر نیاز دارن

  • علی ناظمی 8 2

    با سلام بنده یک ماهه که راننده اسنپ هستم و باید بگم در هنگام ثبت نام از تمامی رانندگان گواهی سوپیشینه خواستند که تحویل دادیم و از خط قرمزهای اسنپ گرفتن کرایه اضافه ، سیگار کشیدن راننده و مسافر ، صحبت کردن اضافی با مسافر ، خوردن و آشامیدن ، حرکت برخلاف مسیر انتخاب شده از طرف مسافر ، خروج از محدوده شهر همراه مسافر که بلافاصله با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ میکنند و خودرو رو متوقف میکنند و خیلی موارد دیگه که اگه از طرف راننده و مسافر اجرا نشه قطع ارتباط میکنند و برنامه شون غیر فعال میشه .
    و از طرفی همه مردم از اسنپ راضی هستند و تا به حال ندیدم کسی کوچکترین اعتراضی داشته باشه ، این حرف و حدیث ها فقط بخاطر زمین زدن رقیب هست که از طرف تاکسی تلفنی ها زده میشه و الا اسنپ قوانین محکمی برای ادامه همکاری رانندگان دارد که همه به خوبی از آن آگاهند ، و از همه مهمتر اینکه وقت میبینم خانواده های ضعیف و کم درآمد جامعه هم که سالها نمیتوانستند از تاکسی تلفنی بخاطر قیمت سرسام آور آن استفاده کنند ، از اسنپ به راحتی استفاده می کنند از ته دل خوشحال میشوم و از ته دل در خدمت این خانواده ها هستیم
    ببخشید وقتتون رو گرفتم

  • میثم صابری 5 1

    باسلام
    وقتی کابینت های mdfاومد ایاکابینتکارهای فلزی بیکارشدن و خونه نشین شدن و امنیت اومدپایین؟!یااوناهم تغییردادن خودشون رووبروز کردن؟
    متاسفانه مسوولین عادت داره که جلوهرگونه تغییررو بگیرن.اولین کسی هم که مخالفت میکنه مسولینی هستند که خود از شرایط قدیم درامدی حاصل داشتند.والان چون اژانس ها کمترشدن و کمتربه اتحادیه پول میرسه دم از ناامنی و غیرقانوی بودن میزنن.هیچ راننده ای که قبلاتواژانس بوده الان بیکارنیست و درامدش توسط اسنپ و تبسی بیشترهم شده.از طرفی امنیت روانی برای مسافرافزایش پیداکرده.هزینه برای مسافرکمترشده.درنقاطی که فکرشم نمیکنیم رانندگان استارت اپ پاسخگوی نیازهای مسافران هستند.روی صحبتم بااین اقای نورمحمدیه که شماجااینکه فکر جیب خودتون باشین توفکر ارامش وکاهش مخارج مردم باشید.

  • محمد 5 1

    با سلام و درود
    اسنپ و تپسی یکی از بهترین اتفاق های کشور تو این چند سال بوده که خیلی ها که بیکار بودن رفتن سر کار مثل اژانس ها نبود که فقط پیر مردها و متاهل ها باشند خیلی از جوان ها مملکت به خاطر دست خالی بودن نمیتونستن ازدواج کنن الانم که یه کسب و کاری که حداقل جوان هامون میتونن باهاش کسب درامد کنن اومده اینطور برخورد کردن اصلا درست نیست ول کنید تو رو خدا بزارید مردم بی دردسر یه لقمه نون دربیارند اینقدر سنگ جلو پای مردم خصوصا جوان ها نندازید.اونیم که میره تو تپسی و اسنپ ثبت نام میکنه برا کار میره وگرنه میتونست با همون ماشین تو شهر هر کاری بخواد بکنه.!!

  • حمید رضا 9 0

    بله تمام مسافرین راضی هستند ولی ایا رانندگان اسنپ یا تپسی راضی هستند بابت کاریه پایین اینها همه از ناچاری دارن تن به اینکار میدن شما مسافران وشرکتهای فوق دارید سو استفاده میکنید

  • عظیم 13 0

    سلام دوستان .
    همه مطالبی ثبت نمودید اما ناگفته هایی را نگفتید .
    ۱ - مسافر به هر دلیلی میتواند به راننده امتیاز منفی بدهد . حتی اگر دلش بخواهد.
    ۲-راننده بخاطر ضعف سیستم امتیاز دهی هیچوقت نمیفهمد ایراد کارش کجاست تا در صدد بر طرف کردن آن و بهبود فرآیند سرویس دهی خودش باشد . چون شرکت هم نمی گوید دلیل امتیاز منفی چیست .
    ۳-طوری مسافر را بار آورده اند که اگر بدبختی مثل من نتوانست خودرویش را سامان بیشتری دهد باید از جانب مسافر امتیاز منفی بگیرد و بقیه ی فاکتورها که شامل زود رسیدن و اخلاق مناسب و امنیت رانندگی هست رو فراموش میکنند .
    ۴- تمام شرایط به سود مسافر هست و راننده واقعا در این سیستم کاملا مظلوم است .
    ۵- اگر مسافری درخواست سرعت کرد و بخاطر امنیت امتناع کنیم در پایان بهانه ای برای نفره منفی میشود
    ۶- مورد داشتم مسافر در پایان سفر گفته که کرایه نمیدهم وگرنه امتیاز منفی میدهم و شرکت هم فقط مسافر را باور دارد . نمونه ی بارز آن هم این است که وقتی مسافری امتیاز منفی میدهد شرکت بدون اینکه از طریق راننده پیگیری انجام بدهد نظر مسافر را حتی اگر دروغ باشد میپذیرد و در امتیاز راننده منعکس میکند . این یعنی اطمینان به حرف مسافر و عدم اطمینان به راننده .
    ۷ - مسافرها فراموش کردنده اند که با چه ظلمی قبلا جا به جا میشده اند . حداقل الان خیال نکنند راننده ها برده هستند و یا خودرویشان باید عین هواپیما راحت باشد .
    ۸ - هرکس در این ناوگان به اندازه ی وسعش خودرویی دارد . و نان زن و بچه اش را میدهد پس انصاف هم چیز خوبی است .
    با تشکر از مدیریت محترم سایت

  • عظیم 10 0

    این مطلب رو فراموش کردم .
    من حتی با رضایت خود مسافر هم یک ریال اضافه نمیگیرم و آخرش امتیازم نزول پیدا میکند . همان بهتر که این شرکتها بسته بشوند تا مسافرها قدر عافیت بدانند و گذشته را فراموش نکنند.
    ضمن اینکه اگر اسنپ و تپ سی یا هر شرکت دیگری که ادعا میکنند بهترین هستند باید خدمت همه عزیزان عرض کنم اصل تاکسی اینترنتی میبایست شرکت خودش ماشین به راننده بدهد . حالا ما خودمون ماشین آوردیم باید واسه امتیاز التماس اکثر مسافرها رو بکنیم

  • ناشناس 5 0

    ای کاش بعضی ها یکم منطقی تر فکر کنن.و یکم تحقیقات بیشتری در مورد مسائل کنن.
    برخی جوری میگن مسافرای اسنپ وماکسیم.ویا رانندهاش باکلاس وبا فرهنگن که انگار اینا رو از یه کره دیگه اوردن.بابا این رانندها هم همون رانندهای آژانسه ومسافر کشهای شخصی وتاکسی خطیهای قبلی بودن که الان اینترنتی کار میکنن و مسافرها هم همینطور همونان که با همون رانندهی قبلی کار میکردن الان اینترنتی ماشینشونو میگیرن.اینوسط به شکل عجیبی حق و حقوق این رانندها کهازبین رفته وبا این گرونی لوازن یدکی وسوخت.و کمسیون بعد از مدت زمانی کار کردن تازه متوجه میشن چه خساراتی بهشون وارد شده.و مسافرانی که امروز بابت کرایه ها خوشحالن بعد از مدتی که ریشه آژانسها وتاکسیها کاملن برچیده شد اونوقت با نرخها وقیمتهای نوجومی وحشتناکی مواجه میشون. اما اونروز دیر نیست. اما بلایست که خودشون به سر خودشون آوردن.ضمنا باید به این هم توجه داشت که آژانس داران و رانندهای آژانس و خطی ها پول وکمیسیونی که در می آوردن در همون شهر خرج وپول به چرخش در می آمد اما الان اصلن معلوم هست پولها کجا میرون؟میدونید اون راننده ها با خانوادهاشون چه جمعیت عظیمی میشن واز این طریق امرار معاش میکردن؟اما الان هرچقد کار کنن فقط استهلاک شدید وخستگیو بی پولی در انتظارشونه؟کاش یکم منطقی بویم وبخاطر یقرون دو زاری که الان فقط ارزونتره امنیت وهمه چی رو فدا نکنیم.یکسر به شکایات مسافران ویکسر به شکایات راننگدگان رد اینترنت بزنید.تا از درد دل هر دوتاشون مطلع شیم وفقط به ارزانی فعلی ومقطعی فکر نکنیم.شرمنده اگه یک سری خوششون نیومد.

  • کوروش 7 1

    سیستم تپ سی و اسنپ و… جز استثمار و جاه طلبی و رفتارهای انحصار طلبی و سو استفاده از موقعیت اقتصادی و معشیتی مردم و پر کردم جیب خود هیچ گزینه ای دیگری را مد نظر ندارند. و اینکه ما بدنبال رفا و راحتی و روند هوشمند سازی سفر و…. را میخواهیم برای مردم به ارمغان بیاوریم شعاری فریبند و دروغی پیش نیست. این از عملکرد ان به اصلاح شرکتهای مردمی کاملا هویداست . اینکه چگونه راننده گان را سر کیسه میکنن .مثال . 1=ماشیم از خودشان ( حداقل 30میلیون بهای پائینترین مدل) 2=گوشی از خودشان( حداقل یک میلیون)3= هزینه اینتر نت و شارژ.. از خودشان.4=هزینه ای بنزین و گاز و اصطهلاک و… از خودشان5=وپرداخت 13 تا 15 درصد کمیسیون 6=بی دفاع در مقابل هر انچه توهین و فحش و … از طرف مسافرانیکه بشدت از طرف این شرکتها مورد پرستش هستن ( چون پول میدن و مالک ماشین و صاحب ماشین هستن! و در صورد اوخ شدن توسط راننده . مقصر فقط راننده است و با قطع همکاری روبرو میشه! و اینکه هیچگونه مزایائی اعم از بیمه و حمایت کاری و… ندارند. ایا این سو استفاده این شرکتها از این قشر محتاج در این زمانه ای وانفسا نیست؟ اینگونه رفتار را چی میشود نامید؟ بلافاصله به شما پاسخ خواهند داد خب بزور نگفتیم بیان چاقو که بیخ گلوشان نگرفتیم؟! توجیهای همیشگی و همگانی .؟! والله العلم

  • یوسف مهربخش 3 3

    سلام من خودم راننده اسنپ هستم من چندسال پیش صاحب رستوران بزرگ و معروف بودم که ورشکست شدم وهیچ جا کارمناسب شخصیتم نبودتااینکه یکسال پیش عضواسنپ شدم خدا به باعث وبانیش خیربده روزی حلال درمیارم وکرایه خونمو قسط وبدهیمومیدم تمام مسافرای اسنپ همه از اخلاق تمامی راننده های اسنپ راضی هستند چون اسنپ قبل ازثبت نام راننده ها ازهمه سوءپیشینه میگیره و کلی مراحل دیگه..

  • علي 5 0

    من راننده تاكسي زردخطي هستم بدون بيمه تامين اجتماعي ازناچاري به اسنپ رفتم وثبت نام كردم چون تاكسيراني اهواز ضعيف واسنپ وتپسي كارمارا خراب كردندبه مابگوييدتواين گروني روزي سي تومان بن كجابريم

  • محسن 3 0

    سیستم کشور ما طوری است که اگر بخواهند کالایی یا خدماتی در نظر مردم محبوب شود باید مدتی کم فروشی یا تعطیل شود مانند روغن نباتی که مدتی می‌فروشند ودر بازار پیدا نمیشود وبعد با افزایش قیمت حداقل دول ابر وارد با،ار میکنند و مردم هم با جان و دل میپذیرند و ممنون هم میشوند و همینطور گوشت وتخم مرغ ورب گوجه و... لذا اسنپ هم باید برای دو سه ماه تعطیل شود تا اولا کرایه ها معقول شود و ثانیا مسافران قدر راننده ها را بدانند وبه آنها احترام بگذارند .
    حتما اسنپ را دو ماه تعطیل کنید .

  • رحمان 2 1

    مثل کبک سرتون کردید تو برف چرا واقعیت نمی بینید یا نمیخواید ببینید .الان تو مملکت ما فقط فعلا این تاکسی های انلاین که بدرستی به مردم خدمات میده .به جای این کارها به کسب کارهای که از طریق قاچاق یا تحریم دارن ورشکسته میشن زوم کنید به اونا وقت بزارید این برنامه ها که حداقل یه شغلی روبرای خیلی از افراد کرده اقایون این راهش نیست این افکار ادمهای مثل شماست که داره کمر مملکتو میشکنه

  • رسول 6 1

    آقایانی که از اسنپ طرفداری میکنید. اگه مسافری که بخاطر قیمت مسخره راضی هستی. و اگه راننده ای حالیت نیست که مثل یک برده داری مفت کار میکنی. من خودم شش ماه کار کردم آخرش هم هرچی درآوردم خرج خود ماشین کردم. ماشین صفرم افتاد به روغن سوزی و داغون شد. میدونی چرا چون ۳ برابر جاهای دیگه دویدم با همون درآمد. گول دخل ۱۵۰ و ۲۰۰ تومانی روزانه رو نخور. ببین چقدر دویدی؟ مثل یه برده. به این ذلت تن دادی

  • مجید 1 1

    باسلام من حدود یک سال است در اسنپ و تپسی مشغول کار بودم به دلیل کم بودن کرایه واستهلاک خودرو از عید دیگر تفریحی کار میکنم اکثرا دنبال دربستی در شهر میگردم اگر کرایه ها بیشتر بشه بهتر نیست

  • علیرضا 1 0

    خدایی رانندگان تاکسیهای اینترنتی از تاکسی های شهری بهترن من دو ساله دارم ازش استفاده میکنم راضیم.

  • Alireza 1 0

    بعد از ۴سال سابقه کار تو اسنپ نه بیمم کردن نه تسهیلات دادن که قولشو داده بودن نه پاداشایی که میگفتن رو دادن قیمتای فوقالعاده پایین امسالم که دیدید فقط راننده ها میدونن چی میگم بیشتر ۲۰۰ ۳۰۰ تومن تو کارتت جمع نمیشه همش خرج ماشین راننده اسنپ انقدر باید خرجای سنگین بده که نمیتونه برا خودش یه وعده غذا بخره وقتی تو کوچس چون که کل کارکردش تو ترافیک میره کرایه ها ۵.۵۰۰ ۸‌۵۰۰ تازه تو تهران اینا من اعتراض کردم به اسنپ بخاطر خرابی گیربکس ماشینم و این کرایه های پایین که نتونستم تعمیرش کنم اخرشم ۲ میلیون از جیبم گذاشتم اسنپم مسدودم کردن کامل گفتن آقای محترم گیربکس ماشین شما اصلا چه ربطی به اسنپ داره خخخخ؟! فک میکردن احتمالان مسافرشدن پدال میزنه ماشین حرکت میکنه به همین راحتی الان از ناچاری دارم تپسی کار میکنم هر مسافری که میبرم هر مسافری تپسی و مسئولین تاکسی آنلاین نفرین میکنم به امید نابودی جفتشون که ۴سال درجا زدم فک کردم دارم پیشرفت میکنم از جای اولمم عقب ترم یه ماشین مونده رو دستم که ۲ کیلومتر راه میره ۲ میلیون خرج باید کنید ایشالا هرکی این وسط داره حق خوری میکنه تقاصشو پس بده صحبتم با مسافر نیست اونا که از هیچی خبر ندارن فقط از ارزونی خوشحالن صحبتم با اونیه که رانندش زیاد شد بهترین رانندهاشو که از شروع کارش باهاش بودن به همین راحتی قطع همکاری کرد فقط افسوس میخورم

  • امید طباطبایی 2 0

    خدا کنه پلمپ بشن .

  • احسان نصاری 1 0

    هیچ میدونستید درآمد اسنپ در روز حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است، پس قطعا تمام ارگان های دولتی را با خود همراه میکند

  • محمودعطایی نسب 0 0

    سلام بنظرمن هم اسنپ هم تپسی هردوعالین..رانندگان خیلی خوبی داره ازهمه نظر..اسنپ درماه رانندگانی ۵ستاره بگیرندیعنی ازهمه نظرمسافروهم شرکت ازرانندهاراضی باشندسهمیه بنزین امکانات دیگربخاطران همه رانندهاسعی میکنندهمه ازشون راضی باشندبخاطراون همه چیزورعایت میکنند خیلی هاازاسنپ ورانندگانش راضیند...می بخورمنبربسوزان مردم آزاری نکن وسلام

  • جوان ناکام 0 0

    اره این هست اما مقصر خود این دولت هست فقط میخواین همه چیو بندازین گردن بچه مچه ها تو این بازی کثیفتون
    اگر امنیت بالا میبردین هیچ راننده ای جرات به خطر انداختن امنیت مردم رو نداشت
    دیگه چه چیزی از این امن تر
    مدارک ماشین و شخص رو به صورت کامل موقع ثبت نام اسنپ و تپسی دریافت و ذخیره میکنن حالا اگ راننده امنیت مسافر رو بخواد به خطر بندازه تمام اطلاعات اول اخر خودش و داراییش به دست شرکت اسنپ و تپسی هست و دستگیریش ۵ دقیقه زمان میبره
    اما اینکه متخلفین به عنوان راننده میتونن امنیت ناموس مردم رو به خطر بندازن مقصر شرکت اسنپ نیست
    شرکت اسنپ و تپسی سازمان امنیتی نیستن!
    اونا هر اطلاعاتی از راننده لازم بوده گرفتن اینجا نشت امنیتی وجود داره