| کد خبر: 137935 |

اتوبوسی به ناوگان عمومی کرج اضافه نشده است

اضافه نشدن هیچ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوس‌رانی کرج از سال 89 تاکنون مبحثی بود که در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

تین نیوز

 اضافه نشدن هیچ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوس‌رانی کرج از سال 89 تاکنون مبحثی بود که در کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح و موردبررسی قرار گرفت.

حسن مدیرروستا در کارگروه کاهش آلودگی هوا که صبح چهارشنبه در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: بحث کتالیست ها برای ناوگان تاکسیرانی به‌صرفه نیست و رانندگان از این مهم استقبال نکردند چراکه هزینه سنگینی را به رانندگان تحمیل می‌کند .

وی یادآور شد: سال گذشته با اعطای وام 16 درصد 400 دستگاه تاکسی تعویض و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه‌شده است‌ .

وی بابیان اینکه باید به این نکته اشاره کرد که در بخش تاکسیرانی بحث کاتالیست ها انجام‌نشده است، افزود: دوربین‌های مداربسته در سطح معابر کلان‌شهر کرج فعال است .

معاون خدمات شهری شهردار کرج با اعلام اینکه هشت ایستگاه «سی.ان‌.جی» متعلق به اتوبوس‌رانی در سطح کرج فعالیت دارند، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با محیط‌زیست در راستای نگهداری از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا از طریق شهرداری در حال انجام است .

وی با تأکید بر اینکه دو دستگاه نمایشگر سنجش آلودگی هوا در سطح شهر کرج در حال جانمایی و نصب است، خاطرنشان کرد: یک مورد از این ایستگاه‌ها در چهارراه حدادی و دیگری در میدان جمهوری در نظر گرفته‌شده است .

مدیرروستا گفت: بحث لجن کش ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به سبب اینکه محلی برای تخلیه این ماشین‌ها وجود ندارد بدین منظور دو محل برای انجام این مهم بااعتباری بالغ‌بر 100 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است .

وی با اشاره به اینکه اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومانی برای کمک و احیای باغات موجود در سطح شهر در نظر گرفته‌شده است، افزود: نگهداری از درختان 40 و 50 ساله ضروری و احیای باغات واقع در حریم شهر کرج حائز اهمیت است .

معاون خدمات شهری شهردار کرج حفظ و نگهداری فضای سبز مناطق و سازمان سیما و منظر شهری سه و نیم میلیارد اعتبار تخصیص داده‌شده است، گفت: درمجموع اعتباری بالغ‌بر 25 میلیارد تومان برای حوزه فضای سبز کلان‌شهر کرج در نظر گرفته‌شده است .

مدیرروستا بابیان اینکه سال گذشته اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان برای نوسازی اتوبوس‌ها در کرج تخصیص داده شد، افزود: از سال 89 تاکنون هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌رانی افزوده نشده است .

مدیرروستا خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبار حدود 100 میلیارد تومان برای خرید 200 دستگاه اتوبوس در دستور شورای شهر کرج قرار دارد .

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.