| کد خبر: 126226 |

◄ طرح جدید سازمان تاکسیرانی تبریز برای تسریع نوسازی تاکسی‌های فرسوده / تنها ۱۹۰۰ تاکسی دیگر در تبریز نیاز به نوسازی دارند

تین‌نیوز| رئیس سازمان تاکسیرانی‌ شهرداری تبریز از اعطای تسهیلات ویژه به دارندگان تاکسی‌های فرسوده این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرخ جلالی با اشاره به اهمیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کلانشهر تبریز، اظهار داشت: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در تبریز علاوه بر جلوگیری از آلودگی هوا از ابعاد دیگری نیز دارای اهمیت است.
 
وی در ادامه سخنان خود با این شبکه خبری با اشاره به نوسازی بیش از 2700 تاکسی فرسوده طی فروردین تا اسفندماه سال گذشته، تصریح کرد: بسیاری از دارندگان تاکسی در شهر تبریز به دلایل اقتصادی قادر به نوسازی وسیله نقلیه خود نبودند که با همراهی اتحادیه تاکسیرانی شهر تبریز و اعطای 5 میلیون آورده در قالب تسهیلات با نرخ 15 درصد، توانستند مراحل نوسازی را طی کرده و خودرو جدید دریافت کنند.

جلالی با تاکید بر این‌که علاوه بر تامین آورده دارندگان تاکسی‌های فرسوده، 20 میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات نوسازی با نرخ سود 15 درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، افزود: در تلاش هستیم تا با همکاری بانک‌های عامل، 1900 دستگاه تاکسی فرسوده باقی‌مانده نیز نوسازی شوند.

رئیس سازمان تاکسیرانی‌ شهرداری تبریز با بیان این مطلب که «تا برج 7 سال گذشته تعداد بسیار کمی تاکسی در این شهر نوسازی شده بود»، افزود: در مجموع 25 میلیون تومان در قالب تسهیلات به رانندگان متقاضی نوسازی تاکسی‌های فرسوده در این شهر اعطا می‌شود که چنان‌چه، قرارداد جدید در این بخش با بانک‌های عامل تمدید شود سرعت کار بسیار خوب خواهد بود و تبریز تا پایان سال تاکسی فرسوده نخواهد داشت.

تحویل خودرو جدید به هزار و 757 نفر از ثبت‌نام‌كنندگان
در این زمینه رئیس سازمان تاكسیرانی تبریز با بیان این‌كه «بیش از 11 هزار تاكسی در تبریز وجود دارد»، گفت: برای نوسازی ناوگان تاكسیرانی حدود 5 هزار و 500 دستگاه خودرو فرسوده باید تعویض شود كه از این مقدار تاكنون 4 هزار و 463 نفر برای تبدیل به احسن خودرو‌های فرسوده ثبت‌نام كرده‌اند.

جلالی در ادامه اظهار داشت: از میان ثبت‌نام‌كنندگان، هزار و 757 نفر خودرو پژو و سمند تحویل گرفته‌اند كه از این تعداد 107 نفر خودرو جدید را به‌صورت نقد اقدام به خرید کرده‌اند، برای نوسازی ناوگان تاكسیرانی استان خودرو فرسوده افراد متقاضی به مبلغ 5 میلیون و 500 هزار تومان خریداری شده و به رانندگان تسهیلات بانكی به مبلغ 20 میلیون تومان با سود 15‌درصد ارائه می‌شود. این در حالی است كه افرادی كه حتی با این میزان وام توان خرید خوردو جدید را نداشته باشند، شهرداری برای مساعدت به آنها 5 میلیون تومان وام پرداخت می‌کند.
 
به گفته وی سازمان تاكسیرانی تبریز برای تسهیل در روند ارائه تسهیلات بانكی و تبدیل به احسن خودروهای فرسوده تلاش می‌كند تا متقاضیان مشكل ضامن نداشته باشند و سازمان تاكسیرانی با قبول یك ضامن تسهیلات لازم را در اختیار تاکسیرانان قرار می‌دهد و در صورتی كه باز پرداخت انجام نشود خودرو متوقف می‌شود.
 
به گزارش تین‌نیوز، تبریز در سال 2018 میزبان گردشگران خارجی خواهد بود و‌ تردد خودروهای فرسوده در خیابان‌ها چهره‌ای ناخوشایند از شهر را در ذهن گردشگران ایجاد خواهد کرد. با این همه گاهی اوقات در خیابان‌های تبریز تاكسی‌ها به اندازه‌ای فرسوده هستند كه درب خودرو برای سوار و پیاده شدن، به سختی باز و بسته می‌شود.
 
از سوی دیگر رانندگان به دلیل آن‌كه توان اقتصادی لازم برای تعویض خودروی فرسوده را ندارند به اجبار برای تأمین مخارج زندگی، به تاكسی پیكان فرسوده خود اكتفا کرده‌اند، اگرچه مسئولان با ارائه وام كم‌بهره‌ بانكی با اقساط بلندمدت به دارندگان تاكسی‌های فرسوده، گام مؤثری در جلوگیری از‌ تردد خودروهای فرسوده در شهر برداشته‌اند، اما تاکسیرانان تبریز از این وضعیت به دلایل متعددی رضایت چندانی ندارند.
 
این در حالی است که تردد خودروهای فرسوده در شهر در روزهایی که آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند و در کنار حجم سنگین ترافیك، آلودگی هوا را تشدید خواهد کرد، در این زمینه سازمان تاكسیرانی تبریز اقدامات مناسبی برای بهبود وضعیت خودروهای فرسوده انجام داده، به‌طوری كه اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده موجب افزایش قدرت خرید مشتریان شده است.




 
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • میر حمید حسینی 0 0

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت اقای جلالی ای کاش به معیشت تاکسیرانان هم کاری بشه با این همه گرانی استعلاک خودروهای جدید

  • حین لطفی 0 0

    باسلام آقای جلالی یکمم به فکر تاکسیرانان بیچاره باشید که زیر قرض و گرونی و اقساط زندگیشون داره ازهم میپاشد.

  • میر حمید حسینی 0 0

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت اقای جلالی ما تاکسی رانان در خرج و مخارج روزانه مون موندیم همکاران شما به اجبار برو ماشینت را بیمه بدنه کن تا بهت کارت شهری بدیم ما هم توانش رو نداریم مجبوریم بدون کارت شهری برونیم لطفا در این مورد تجدید نظر کنید

  • عیسی رهبر 0 0

    با سلام تسهیلات برای تعویض تاکسی فرسوده کی داده میشود

    • اکبر نظری 0 0

      سلام لطفا تاکسی های فرسوده رو جمع اوری کنید چون بجای اینکه کمک خرج باشه خرج به دست میزاره :
      بی نهایت تشکر