| کد خبر: 102961 |

۱۲۰ دستگاه اتوبوس در خطوط پر تردد مشهد شروع به فعالیت می‌کنند

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از آغاز فعالیت ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در خطوط پر تردد مشهد به مناسبت سال تحصیلی جدید خبر داد.


علی‌اصغر نیشابوری ظهر یکشنبه در نشست خبری سازمان اتوبوسرانی مشهد، اظهار کرد: به مناسبت بازگشایی مدارس، لغو مرخصی عوامل انتظامات و روسای خطوط از۲۵  شهریور ماه جاری تا ۱۵ مهرماه طی بخشنامه‌ای به همکاران اعلام شده است، همچنین با توجه به اینکه هم اکنون ساعت کار این ناوگان ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ است، از ابتدای مهر ماه زمان سرویس‌دهی با یک ساعت کاهش تا ساعت ۲۰:۳۰ ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در رابطه با گشت‌های مشترک کنترل ترافیک که با معاونت سازمان حمل ونقل شکل گرفته است، عنوان کرد: با همکاری سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، حمل و نقل بار و سازمان حمل و نقل ترافیک، گشت‌های کنترل ترافیک کلیه رویدادهایی که در حوزه ترافیک و حمل و نقل روزانه در سطح شهر اتفاق می‌افتد را رصد می‌کند و طبق قوانین با تخلفات احتمالی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت خطوط شبانه از ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس فوق العاده این خطوط را سرویس‌دهی می‌کنند؛ همچنین شناسایی ایستگاه‌های پر تراکم دانش آموزی جهت ایاب و ذهاب به مدارس با اطلاع رسانی و هماهنگی مدیران مدارس انجام شده است.
نیشابوری عنوان کرد: حضور ناوگان بخش خصوصی با حداکثر ظرفیت، خروج اتوبوس‌های دود زا و ساماندهی و نظارت به شارژ و فروش من کارت، کنترل سیستم روشنایی و چراغ خطر اتوبوس‌ها، نظارت و گشت‌زنی خودروهای انتظامات و استقرار یک نفر از پرسنل در مرکز کنترل ترافیک جهت نظارت بر فعالیت اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها از دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی مشهد است.

وی با تاکید به برگزاری دوره‌های آموزشی تمامی کارکنان اتوبوسرانی مشهد، بیان کرد: هر سال همزمان با مهر ماه و شروع سال جدید دوره‌های آموزشی برای کلیه همکاران در بخش سازمانی و خصوصی برگزار می شود.
نیشابوری با بیان اینکه امسال نیز این دوره‌ها از ۲۹ شهریور ماه جاری آغاز می‌شوند، ادامه داد: هشت هزار نفر در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و طول این دوره‌ها ۶۴ هزار نفر ساعت است.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی در مجموع ۲۰۰ هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند که کنترل خشم، رعایت قوانین و مقررات و ظوابط از اهداف برگزاری این کلاس‌ها است تا کارمندان هم با اصول کاری آشنا شوند و هم رفتار با مسافران را یاد بگیرند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی از ابتدای سال ۹۵ وجهی را بابت یارانه بلیت دریافت نکرده است، عنوان کرد: حدود ۲۰ درصد از شهروندان نیز از پرداخت بلیت خودداری می‌کنند که این میزان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
نیشابوری بیان کرد: بنا به وعده ریاست جمهوری به سازمان اتوبوسرانی در شهریور ۹۳ دو قرارداد بابت خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس منقعد شده است که برای هر قرارداد حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: قرارداد اول با تعداد ۱۰۰دستگاه اتوبوس مورد بهره‌برداری قرار گرفت و قرارداد دوم در حال بهره‌برداری است و در صورتی که شرکت سازنده مجوز شماره‌گذاری را از پلیس راهور بگیرد تعداد ۱۰۰ اتوبوس دیگر وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: طبق قانون، بهای خدمات جابجایی مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی در شهرها یک سوم توسط شهروند، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط دولت پرداخت می‌شود که بدون احتساب هزینه‌های عمرانی و زیر ساختی است؛ همچنین هزینه‌های زیر ساختی و بهای مابه التفاوت به مبلغ هزار و ۷۰ تومان برآورد می‌شود،اما شهروندان ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان پرداخت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷۸ دستگاه اتوبوس‌های فرسوده با عمر بالای ۱۳ سال اسقاط شده‌اند که ۱۲ فقره گواهی برای اسقاط آن‌ها صادر شده و طی تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری صورت گرفته بازسازی ۱۳۰ دستگاه اتوبوس با عمر حدود هشت تا ده سال آغاز و به استانداری خراسان رضوی تحویل داده می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.