| کد خبر: 9889 |

افزایش ۴۰ درصدی تصادفات کردستان در خرداد

تین نیوز | رئیس پلیس راه کردستان از افزایش 40 درصدی تصادفات در اوایل خرداد ماه در استان خبر داد.
 
رمضان نادری شامگاه سه شنبه در جلسه كمیسیون اطلاع رسانی ترافیك كردستان با اشاره به این مطلب که محور سنندج همدان با 173 جرحی بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است، گفت: در این 20 روز در محور فرعی سقز به مریوان نیز هشت کشته داشته ایم که این آمار بسیار نگران کننده است.
 
وی افزود: متاسفانه سال 93 در محور کامیاران به سنندج 105 فقره، سنندج به دیواندره 93 فقره، سنندج به مریوان 127 فقره، سقز به مریوان 98 فقره تصادف داشته ایم.
 
رئیس پلیس راه کردستان بیان کرد: به دلیل سرعت تنها در محور سقز به دیواندره 15 کشته داشته ایم و عامل انسانی در این تصادفات دخیل بوده است.
 
نادری یادآور شد: بیشترین علت تصادفات در این محورها تخطی از سرعت مطمئنه 34 درصد، تجاوز و انحراف 20 درصد، عدم توجه به جلو 17 درصد و عدم رعایت حق تقدم 9 درصد بوده است.
 
وی ادامه داد: اگر روند کنونی وقوع تصادفات در جاده ‌های استان ادامه داشته باشد با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
 
 رئیس پلیس راه کردستان فرهنگ ‌سازی در زمینه نحوه رانندگی آرام در جاده را ضروری دانست و گفت: برگزاری نشست‌های این چنین جوابگو نبوده و باید با ارائه راهکارها و برگزاری برنامه‌ های مختلف در راستای فرهنگ ‌سازی ترافیک در استان اقدامات اساسی انجام شود.
 
نادری تداوم فرهنگ‌ سازی توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌ ها در حوزه ترافیک به منظور به حداقل رسیدن تصادفات رانندگی را امری ضروری دانست.
 
وی با بیان اینکه کشته شدن حتی یک نفر در حوادث رانندگی سخت و ناراحت ‌کننده است، اظهار داشت: انتظار می رود با تلاش بیش از پیش مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شاهد ارتقای جاده‌ های استان به منظور کاهش میزان تصادفات باشیم.
 
رئیس پلیس راه کردستان افزود: احداث راه‌ های اصلی به ویژه چهارخطه کردن برخی مسیرهای پرتردد و حادثه ‌خیز همچون محور سقز ـ دیواندره در استان با توجه به حجم ترافیکی آنها امری ضروری است.
 
نادری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نظارت بیش از پیش بر تردد تانکرهای عراقی در جاده ‌های استان شد و بیان کرد: متاسفانه عدم آشنایی رانندگان این تانکرها به سطح راه باعث واژگونی تانکرها و تحمیل خسارت‌ های جانی و مالی برای مردم استان می ‌شود.
 
وی یادآور شد: فعال‌ کردن کمیسیون ایمنی راه استان از دیگر نیازهای استان بوده که انتظار می رود در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
 
رئیس پلیس راه کردستان ادامه داد: فعال‌ شدن این کمیسیون با ریاست استاندار کردستان نقش مهمی در رفع موانع و مشکلات ترافیکی و کاهش آمار تصادفات در سطح جاده‌های استان دارد.
 
عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات جاده ای است
در این جلسه هم معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان كردستان اظهار داشت: عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات جاده ای در کردستان است.
 
جواد بنی عامریان افزود: سهم مشکلات جاده ای در تصادفات 30 درصد است و متاسفانه سهم خطاهای انسانی 53 درصد است.
 
وی با اشاره به این مطلب که باید خطاهای انسانی با فرهنگ سازی و تذکرهای پی در پی به شکل چشمگیر کاهش می یابد، بیان کرد: حذف خطای انسانی یعنی کاهش 53 درصدی تصادفات در جاده های استان است.
 
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان كردستان یادآور شد: صحبت کردن با تلفن همره، نبستن کمربند ایمنی، آشامیدن و خوردن و تخطی از سرعت مجاز دلایل افزایش تصادفات است که باید با فرهنگ سازی مناسب حذف شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.