| کد خبر: 8596 |

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های جنوب کرمان معرفی شد

تین نیوز | در مراسمی با حضور معاون سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و جمعی از مسوولان محلی كوروش جهانبخش به عنوان نخستین مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های جنوب کرمان معرفی شد.
به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل این  سازمان با اشاره به اینكه از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و درآمدهای سازمانی ناوگان فرسوده را نوسازی خواهیم كرد افزود: تأمین ناوگان باربری برای منطقه جنوب استان باتوجه به اهمیت موضوع حمل و نقل در منطقه مورد توجه سازمان است. 
غلامی همچنین افزود: پیش‌بینی می‌گردد با رویكرد مسئولان استان نیز صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی و مواردی از این دست را در منطقه جنوب كرمان توسعه داشته باشد.
وی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت بالای منطقه در تولید محصولات کشاورزی و سایر بخش‌های معدنی و صنعتی و فاصله زیاد منطقه با مرکز استان، راه‌اندازی اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های جنوب کرمان ضروری بود که با همت و تلاش مسئولان محقق شد.
براساس این گزارش احمد امینی روش فرماندار جیرفت در این آیین گفت: در جنوب استان کرمان در سه فصل بار وجود دارد که اردیبهشت ماه نقطه اوج تولید محصول است و در مجموع سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازار عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: 16 اداره‌کل در شهرستان جیرفت با همدلی در حال تلاش بوده و همه آنها آماده همکاری با اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های جنوب کرمان هستند.
مسعود جمیلی مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمان نیز در این آیین گفت: باتوجه به فاصله جنوب کرمان از مرکز و مصوبه هیات وزیران در سال 1388، مقرر شده بود اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های جنوب کرمان مستقل ‌شود که به خاطر محدودیت‌ها و نبود امکانات تاکنون میسر نشده بود و امروز شاهد استقرار این اداره‌کل در جنوب هستیم.
وی افزود: 107 شرکت حمل و نقل کالا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان  فعالیت دارند که 40 درصد شرکت‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند و در کنار آن 30 شرکت حمل‌ونقل مسافر هم در این منطقه فعالیت می‌کنند و  طبق بارنامه‌های مستند در سال 92 یک میلیون و 400 هزار تن کالا و یک میلیون نفر مسافر در جنوب کرمان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا شده است که یک سوم فرایند حمل و نقل استان مربوط به جنوب کرمان است.
امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش تعداد خودروهای سنگین را در جنوب داشتیم که باعث رونق جابجایی محصولات کشاورزی شده است.
اضافه می‌نماید محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان هم گفت: در جنوب کرمان 130 کیلومتر بزرگراه، سه هزار کیلومتر راه آسفالت و هزار و 600 کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد که از خدمات اداره‌کل راه‌وشهرسازی در این منطقه است و در حال حاضر جاده شریانی بندرعباس به سمت بم در حال دو بانده شدن است که تاكنون 110 کیلومتر آن دو بانده شده است.
وی گفت: هم اکنون اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در تمامی شهرستان‌های منطقه اداره دارد و با یکصد دستگاه ماشین‌آلات در حال ارایه خدمت است.
كوروش جهانبخش مدیركل جدید حمل ونقل و پایانه‌های جنوب كرمان نیز در این مراسم از برنامه‌های خود در جهت ساماندهی و ارتقاء حمل و نقل جاده‌ای در این بخش از استان گزارش كاملی ارائه نمود.
یادآور می‌شود كوروش جهانبخش مدیركل جدید حمل و نقل و پایانه‌های جنوب كرمان، همچنین از در سمت مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان فعالیت داشت.​

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.