| کد خبر: 3719 |

تلاش برای شکستن محاصره برفی۴۵۰۰ نفر / برف۹ متری در جاده ارتباطی ۱۵ روستای دهستان موگویی کوهرنگ

تین نیوز | هم اکنون تلاش برای بازگشایی جاده ارتباطی 15 روستای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری که برف ارتباطشان را با مرکز شهرستان و استان چهارمحال و بختیاری قطع کرده است توسط نیروهای راهداری این استان ادامه دارد تا شاید بیش از یک ماه دیگربتوانند ارتباط مردم این روستاها را به مرکز شهرستان باز کنند.
 
 دهستان موگویی از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در شمال‌غرب استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی مرز این استان، با استان لرستان قرار دارد.
 
دهستان موگویی شامل ۱۵ روستا با جمعیتی در حدود چهار هزار و500 نفراست. این دهستان دارای ۷۵۰ خانوار است و مرکز دهستان موگویی روستای خویه‌است.
 
این دهستان در شهرستان کوهرنگ در ارتفاعات ودر منطقه ای که بیشترین بارش استان چهارمحال و بختیاری اتفاق می افتد قرار دارد.
 
روستاهای این دهستان از محروم ترین روستاهای استان چهارمحال و بختیاری و کشور محسوب می شوند و با کمترین امکانات و با بیشترین مشکلات در حال زندگی هستند.
 
بارش شدید برف در زمستان سال گذشته استان چهارمحال و بختیاری راه دسترسی دهستان موگویی را به شهرستان کوهرنگ و شهرهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان را مسدود کرد و ارتفاع بالای برف اجازه بازگشایی را به هیچ وجه نداده است.
 
هم اکنون با گرم شدن هوا و تبدیل بارشها به باران بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی با چلگرد مرکز شهرستان با سه بلدوزر آغاز شده است وپیش بینی می شود که این جاده در اواخر اردیبهشت باز شود و مردم 15 روستای دهستان موگویی بتوانندبه مرکز شهرستان برای تهیه اقلام اساسی و دیگر نیازمندیها وارد شوند.
 
مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند
عضو شورای اسلامی روستای چین یکی از 15 روستای دهستان موگویی با اشاره به مشکلات موجود در این دهستان، گفت: نبود جاده دسترسی مناسب به مرکز شهرستان و استان مهمترین مشکل این دهستان در فصل زمستان و اوایل بهار است.
 
سید حسینعلی درخشان عنوان کرد:  هم اکنون بیش از چهار هزار و 500 نفر در روستاهای این دهستان زندگی می کنند واین مردم با کمترین امکانات زندگی می کنند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون یک جاده به سمت بزنوید در استان لرستان از این دهستان وجود دارد که این جاده نیز گل و لای بسیاری دارد و تردد در آن بسیار مشکل است.
 
وی با اشاره به قطع بودن جاده ارتباطی روستاهای این دهستان با استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر این جاده بازگشایی شود تا مردم بتوانند در خصوص درمان و حل مشکلات دیگر وارد شهرهای استان چهارمحال و بختیاری از جمله شهرکرد مرکز استان شوند.
 
درخشان در جواب سئوالی در رابطه با اینکه "ثبت نام یارانه ها در آنجا انجام می شود یا نه؟"، گفت: تعدادی مامور از شهرستان کوهرنگ به منطقه آمده اند و با دادن فرم به خانوارها اقدام به ثبت نام یارانه ها کرده اند و قرار است فرمها به شهر چلگرد مرکز شهرستان برده شود و به صورت اینترنتی ثبت نام انجام گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری و استانی باید به این منطقه توجه بیشتری داشته باشند، گفت: این منطقه سرمای طاقت فرسای زمستان با کمترین امکانات را تحمل می کنند، ضرورت دارد دولت در توسعه این منطقه تلاش کند.
 
سه دستگاه بلدوزر در حال فعالیت برای بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی هستند
مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی، اظهار داشت: سه دستگاه بلدوزر در حال فعالیت برای بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی هستند.
 
شهرام ندیمی ادامه داد: این سه دستگاه بلدوزر از15 فروردین فعالیت خود را در جاده ارتباطی این دهستان با مرکز شهرستان آغاز کرده اند.
 
وی تصریح کرد: ارتفاع برف در جاده ارتباطی متغیر و بین 2.5 و 3.5 متر است اما در گردنه عسلکشان ارتفاع برف در جاده ارتباطی به بیش از 9 متر می رسد.
 
بازگشایی جاده تا اواخر اردیبهشت تمام شود
وی با اشاره به سختی کار در بازگشایی جاده، گفت: اگر هوا مناسب باشد و بارندگی اتفاق نیافتد بازگشایی به سرعت انجام می شود اما اگر بارش آغاز شود و با توجه به اینکه بارش برخلاف دیگر مناطق استان در این منطقه به صورت برف است سرعت بازگشایی بسیار کند می شود.
 
شهرام ندیمی اذعان داشت: پیش بینی می کنیم بازگشایی جاده تا اواخر اردیبهشت تمام شود و جاده باز شود.
 
مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: جاده این دهستان از سمت لرستان به صورت کامل ریزش برداری شده است و به طور کامل بازگشایی شده است و تردد در آن هم اکنون وجود دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.