بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

تقویت شبکه ترانزیتی از قلمرو ایران

مدیرکل واحد تیر و ترانزیت سازمان ایرو با اشاره به توسعه همکاری های دو جانبه، گفت: همکاری های دو جانبه در حوزه آموزشی، کارنه تیر و کریدورهای مهم حمل ونقلی در منطقه اکو و پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و همچنین همکاری با همسایگان عربی از جمله عراق، امارات، عربستان سعودی می تواند شبکه های ترانزیتی از قلمرو ایران را تقویت بخشد.

تقویت شبکه ترانزیتی از قلمرو ایران
تین نیوز

مدیرکل واحد تیر و ترانزیت سازمان ایرو با اشاره به توسعه همکاری های دو جانبه، گفت: همکاری های دو جانبه در حوزه آموزشی، کارنه تیر و کریدورهای مهم حمل ونقلی در منطقه اکو و پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و همچنین همکاری با همسایگان عربی از جمله عراق، امارات، عربستان سعودی می تواند شبکه های ترانزیتی از قلمرو ایران را تقویت بخشد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز ، بدنبال سفر تاتیانا ریبلت مدیرکل واحد تیر و ترانزیت و کاظم آسایش مشاورارشد در روابط تیر سازمان ایرو (IRu) به تهران، نشستی با حضور محمد نیک پی رئیس هیأت مدیره، بهنام فرامرزیان دبیرکل و سایر اعضای هیأت مدیره در محل انجمن برگزار شد.

در ابتدای نشست محمد نیک پی رئیس هیأت مدیره انجمن ایران با اشاره به تاریخچه، حوزه فعالیت ها و دست آوردهای انجمن ایران طی سالهای متمادی، به عنوان اولین انجمن صنفی سراسری کشور، گفت: آنچه امروزه در حوزه حمل و نقل بین المللی در حال رقم خوردن است با جدیت و توجه خاص مورد رصد کارشناسان، دست اندرکاران و اعضای این انجمن قرار می گیرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن ایران با اشاره به دغدغه های بخش خصوصی و صنف حمل و نقل کشور، گفت: اهمیت حمل ونقل ترکیبی تحت رویه تیر، نوسازی ناوگان مسافر و کالا با سوخت غیر فسیلی همچون هیدروژن وباطری، تمهیدات در قوانین ومقررات عبور مرزی، اصلاحات مقررات گمرکی و سایر دیدگاه های جهانی از عمده دغدغه های بخش خصوصی و صنف حمل ونقل کشور بوده و امیدواریم با همکاری همه جانبه در سطح ملی و بین المللی بتوانیم از این چالش ها عبور کنیم.
وی به مشکل ویزای رانندگان، بیمه سبز، کنترل اضافی کامیون ها تحت پوشش کارنه تیر، رویه های خارج از قوانین کنوانسیون تیر که باعث هزینه و اتلاف وقت می شود، اشاره کرد و خواستار ورود جدی مسئولین سازمان ایرو به عنوان سازمان بین المللی بالادستی به دغدغه های این صنف شدند.
در ادامه نیک پی از تلاش، حمایت و همکاری همه جانبه سازمان ایرو در مذاکرات اخیری که با مسئولین ویزای شنگن، کمیسیون اتحادیه اروپا و همچنین  COBبیمه سبز داشتند، تشکر و قدردانی کرد.
وی همچنین قرار گرفتن در رتبه دوم جهانی در صدور کارنه تیر را مدیون تلاش شرکت های حمل ونقل عضو این انجمن دانست و افزود: ما کماکان درتوسعه این رویه نهایت تلاش خود را بعمل خواهیم آورد.
نیک پی همکاری انجمن ایران و اتاق بازرگانی در جهت توسعه تجارت و حمل ونقل بین المللی را امری لاینفک و پایدار توصیف کرد و اظهار داشت: انجمن ایران آماده است در قالب همکاری های نوین  مبتنی بر نیاز های روز حمل ونقل کشور در طراحی رویه های جدید  و مدرن   به منظور  تسهیل در امور حمل ونقل بین المللی جاده ای و ترکیبی همکاری همه جانبه ای را داشته باشد.
تاتیانا ریبلت مدیرکل واحد تیر و ترانزیت سازمان ایرو ضمن تشکر از دعوت و میزبانی صمیمانه  اعضای هیأت مدیره و دبیرکل انجمن ایران بیان کرد: یقیناً با حضور دبیرکل جدید آقای فرامرزیان روابط انجمن و سازمان ایرو وارد فاز جدیدی خواهد شد که می تواند منافع  بلندمدت را برای یکدیگر به ویژه فعالان حوزه اقتصادی و حمل ونقل در پی داشته باشد.

کاظم آسایش مشاور ارشد در روابط تیر در خصوص اقدامات سازمان ایرو جهت رفع مشکلات ویزا و بیمه سبز توضیحات کاملی را ارائه داد. همچنین  حضور انجمن ایران را در میادین بین المللی از جمله ایرو و کمیته تیر سازمان ملل در کنار گمرک را پر اهمیت برشمرد و بر ادامه و توسعه این همکاری ها به منظور تشریح موضع ایران تاکید ورزید.
انجمن ایران نتایج این سفر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از دبیرخانه خواست هر چه سریعتر نسبت به طراحی نقشه راه جدید اقدام و نتایج آن را به اطلاع اعضا و هیأت مدیره برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.