| کد خبر: 262663 |

تامین نقدینگی مهمترین مشکل تعاونی هاست

مدیرعامل اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری مهمترین چالش های حوزه حمل و نقل را لزوم شناسایی بازارهای هدف برای تعاونی های صادارت محور ،کمک به رفع تامین نقدینگی شرکت های تعاونی و تسهیل در اعطای اعتبارات دانست.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری مهمترین چالش های حوزه حمل و نقل را لزوم شناسایی بازارهای هدف برای تعاونی های صادارت محور ،کمک به رفع تامین نقدینگی شرکت های تعاونی و تسهیل در اعطای اعتبارات دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رحمت اله حاج محمد علی، مدیرعامل اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری با اشاره به مشکلات این بخش گفت:  تامین مالی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات این اتحادیه است. افزایش قیمت قطعات خودرو و لوازم یدکی متناسب با افزایش نرخ های کرایه نیست و رانندگان توان پرداخت هزینه ها و استهلاک خودرو را ندارند.  از سوی دیگر، تسهیلاتی هم برای این قشر در نظر گرفته نشده است و نرخ های بالای تسهیلات، امکان بازپرداخت را برای رانندگان از بین می برد. 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت مسئولان از بخش تعاون گفت: مسلم است که مقام اول اجرایی کشور با حضور در همایش اقتصاد تعاونی ایران در میان انبوهی از تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی، بر اهمیت نقش تعاون در اقتصاد و جایگاه آن تاکید کرده است.

وی ادامه داد:  اقای رئیسی در این همایش ارتقای سطح مدیریت در شرکت های تعاونی را مستلزم تسهیل حضور تعاونی ها در بازارهای داخلی و خارجی عنوان و دولت را مکلف به همراهی و حمایت از مدیران تعاونی کرده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری ابراز داشت: به باور تعاونگران، حضور حداکثری و پرشور تعاونگران در این همایش، لزوم تکرار و اختصاص فضای گفتگو با رئیس جمهور محترم را نشان می دهد.

حاج محمد علی رفع مشکلات تعاونگران را برای حضور پررنگ تر و ایفای نقش تعاون در اقتصاد ملی را راهکار مهمی برای برون رفت از مشکلات کنونی اقتصاد عنوان کرد و حمایت ویژه دولت را در این خصوص خواستار شد.

به گفته وی پرداختن به مشکلات تعاونی های حمل و نقل، لزوم شناسایی بازارهای هدف برای تعاونی های صادارت محور ،کمک به رفع تامین نقدینگی شرکت های تعاونی و تسهیل در اعطای اعتبارات به آنان از مهمترین چالش های بخش تعاون است که با حمایت و توجه  ویژه دولت، امکان رفع آن فراهم می شود.

وی با اشاره اینکه تامین مالی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات این اتحادیه است، ادامه داد: افزایش قیمت قطعات خودرو و لوازم یدکی متناسب با افزایش نرخ های کرایه نیست و رانندگان توان پرداخت هزینه ها و استهلاک خودرو را ندارند.  از سوی دیگر، تسهیلاتی هم برای این قشر در نظر گرفته نشده است و نرخ های بالای تسهیلات، امکان بازپرداخت را برای رانندگان از بین می برد. 

وی تصریح کرد: همه رانندگانی که قصد نوسازی را دارند باید خودرو خود را اسقاط کنند چرا که اصول نوسازی همین است و از طرف دیگر پتانسیل افزایش ظرفیت خودرو در ناوگان سواری های کرایه بین شهری را نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.