| کد خبر: 219831 |

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:

◄ ۱۳۶۰ پرونده تصادف ساختگی در سال گذشته/ 8 هزار نقطه حادثه خیز و 20 سال بی‌توجهی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از 1360 پرونده تصادف ساختگی در سال 98 خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از 1360 پرونده تصادف ساختگی در سال 98 خبر داد.

به گزارش تین نیوز، عباس مسجدی‌آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشستی با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت:  پیامی که مقام معظم رهبری در شروع به کار مجلس یازدهم بیان فرمودند در وصف هیچ مجلسی بیان نشد و مردم، دانشگاهیان و جوانان از مجلس جوان، فعال، پرنشاط و متدین انتظار دارند.

وی ادامه داد: جفایی که در حق سازمان پزشکی قانونی وجود دارد و شاید ما خودمان کوتاهی کردیم این است که مردم تنها به بخش کوچکی از وظایف ما یعنی تشریح آگاهی دارند؛ افراد ماهر و باتجربه و متخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند و فعالیت کار پزشک قانونی در کشور قدمت 100 ساله دارد و در سال 1372 با مصوبه مجلس سازمان مستقلی شکل گرفت و همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌ها داریم؛ در این رابطه بسیاری از متریال‌های پزشکی و قانونی به طور خاص در قانونی پزشکی وجود دارد.

مسجدی‌آرانی با یادآوری اینکه حجم کار بر روی متخصصان و پزشکان ما زیاد است، افزود: کار ما تخصصی و فشار روانی برکارکنان زیاد است ما به دنبال کار سیاسی نیستیم و حق و حقیقت را دنبال می‌کنیم.

1360 پرونده تصادف ساختگی در سال 98

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: در سال 1398 از 2 میلیون پرونده 609 هزار پرونده مربوط به نزاع، 360 هزار پرونده مربوط به تصادفات بوده البته تصادفات و حتی در شرایط فعلی سقط‌ جنین‌های ساختگی هم داریم؛ در سال 98، هزار و 160پرونده تصادف ساختگی، 85 هزار پرونده ادعای همسرآزاری و 2 هزار و  448 پرونده کودک‌آزاری داشتیم.

وجود 8 هزار نقطه حادثه خیز در کشور و بی توجهی 20 ساله نسبت به رفع آنها

وی با یادآوری فوت بیش از 17 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای سال 98، افزود: در این رابطه 360 هزار پرونده داشتیم و آمار فوتی‌ها رو به رشد است، 5 هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که متاسفانه 20 سال است اقدامی برای رفع آن‌ها شده است.

رئیس پزشکی قانونی کشور با یادآوری اینکه سال گذشته 64 هزار پرونده تشریح داشتیم، گفت: به طور تقریبی 9 هزار و 800 پرونده قصور پزشکی وجود دارد که از این تعداد 54 درصد تبرئه و 46 درصد تائید می‌شود؛ همچنین 5 هزار و 611 پرونده روانپزشکی داریم و در سال 98 حدود 12 هزار پرونده متقاضی سقط جنین داشتیم که از این تعداد به 9 هزار و 820 نفر مجوز سقط قانونی دادیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.