| کد خبر: 205132 |

رانندگان اتوبوس ملزم به ساعت زدن در پاسگاه‌ پلیس از ۱۰ شب تا ۷ صبح شدند

جانشین پلیس راه ناجا از همکاری با سازمان راهداری برای الزام اعلام حضور رانندگان اتوبوس از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح در پاسگاه‌های پلیس خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش سوانح برای اتوبوس‌ها انجام می شود.

تین نیوز

جانشین پلیس راه ناجا از همکاری با سازمان راهداری برای الزام اعلام حضور رانندگان اتوبوس از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح در پاسگاه‌های پلیس خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش سوانح برای اتوبوس‌ها انجام می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، ایوب شرافتی با یادآوری این‌که سال ۹۵ حدود ۹۴ درصد ناوگان اتوبوس کشور به سامانه سپهتن مجهز شده‌اند، یادآور شد: بررسی فرآیند‌ها و تصادفات طی سه سال اخیر حاکی از آن است که تصادفات رانندگی اتوبوس‌ها در مقایسه با قبل از نصب سامانه سپهتن تقریباً ۳ برابر کاهش یافته است.

وی با تأکید بر این‌که با سامانه‌های هوشمند مخالف نیستیم، افزود: نصب سامانه‌های هوشمند روی وسایل نقلیه عمومی مسافربری، باربری و خودروهای شخصی قطعاًً علاوه بر کاهش تصادفات رانندگی باعث نظم‌بخشی به ترافیک و کاهش ترافیک می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه طی حدود ۴۰ روز اخیر تصادفات واژگونی و خروج از جاده اتوبوس‌ها افزایش یافته که طی بررسی‌های به عمل آمده عامل اصلی حدود ۵۳ درصد دلیل این سوانح خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است.

جانشین پلیس راه ناجا یادآور شد: سوانح مذکور بیشتر در ساعات بین ۱۲ شب تا ۶ صبح اتفاق افتاده است.

شرافتی با بیان این‌که هنوز سامانه‌های هوشمند قدرت تشخیص حالات و خستگی راننده را ندارد و نمی‌تواند آلارم‌های لازم را اعلام کند، اظهار کرد: این سامانه‌ها فعلاًً نمی‌توانند قبل از خستگی، از رانندگی راننده‌های اتوبوس جلوگیری کنند. از ا ین رو بر اساس توافق با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح اتوبوس‌ها در مقابل پاسگاه‌های پلیس رصد و کنترل می‌شوند.

وی گفت: این کار باعث می‌شود تا راننده از اتوبوس پیاده شده و به اصطلاح هوایی بخورد و مجدداً به رانندگی ادامه دهد.

وی با اشاره به این‌که فعلاًً تصمیم بر این گرفته شده که برای پیشگیری از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان این کار را انجام دهیم، افزود: در آینده نزدیک به سامانه -سپهتن- بر می‌گردیم و به هیچ عنوان منکر آن نیستیم.

جانشین پلیس راه ناجا  با تأکید بر این‌که در صورت عدم توقف رانندگان و مراجعه به پاسگاه‌های پلیس با آنها برخورد خواهد شد، اضافه کرد: این کار پلیس و سازمان راهداری قطعاًً به نفع مردم خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ستایش 1 0

    سلام خوبی اتوبوس تا ۱۰ شب هست

    • ناشناس 0 0

      سلام تا ۱۱و نیم

    • ناشناس 0 0

      اتوبوس کجا