| کد خبر: 204149 |

◄ دلیل صف طولانی کامیون‌ها در پایانه مرزی دوغارون چیست؟

مشکلاتی شبیه آن‌چه در گمرک دوغارون وجود دارد کم و بیش در همه مرزها به چشم می‌خورد.

تین نیوز

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران گفت: مشکلاتی شبیه آن‌چه در گمرک دوغارون وجود دارد کم و بیش در همه مرزها به چشم می‌خورد و رانندگان از مشکلاتی که برای آنها در پایانه‌های مرزی به وجود می‌آید بسیار گله‌مند هستند.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که بیانگر صف طولانی رانندگان منتظر تخلیه بار در مرز دوغارون بود.

رضا تیموری رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران در این مورد در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز گفت: مشکلاتی که در  گمرک دوغارون وجود دارد تنها مربوط به این پایانه مرزی نیست بلکه در تمامی پایانه‌های مرزی کشور این ناهماهنگی بین شرکت‌های حمل و نقل و صاحب کالا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: فیلم| صف چند کیلومتری و وضعیت دشوار کامیون‌ها در ورودی گمرک دوغارون

وی افزود: بعضی از صاحبان کالا به امید اینکه بتوانند کالای خود را بفروشند ماشین را بارگیری می‌کنند تا بتوانند با این اهرم مطالبات خود را وصول کنند.  یا اینکه فردی که ماشین را بارگیری کرده آمادگی تخلیه بار را ندارد. اینها دلایلی هستند که منجر به ایجاد صف و معطل شدن رانندگان در پایانه‌های مرزی شده است.

تیموری گفت: متاسفانه رانندگان در پایانه‌های مرزی قربانی مطالبات دیگران می‌شوند. یکی از دلایلی که منجر شده است صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقلی از رانندگان کامیون سواستفاده کنند، عدم حمایت مسئولان از رانندگان کامیون است.

وی افزود: اگر  به دلیل معطلی راننده در پایانه‌ها از شرکت ‌ای حمل و نقلی و صاحبان کالا برای هر دقیقه معطل شدن خسارت دریافت می‌شد، این شرکت‌ها به هیچ گونه از رانندگان سو استفاده نمی‌کردند. زمانی که این شرکت‌ها، انباری ارزان‌تر از کامیون برای بار خود پیدا نمی‌کنند، از رانندگان سواستفاده می‌نمایند.

تیموری در خصوص شرکت‌های حمل و نقلی گفت: متاسفانه در کشور هیچ شرکت‌ حمل و نقلی که بتواند با ناوگان شخصی خود بار حمل کند، وجود ندارد. با این حال  مجوزهایی بدون هیچ حساب و کتابی  برای حمل بار به این شرکت‌ها داده شده است که مشکلات زیادی برای رانندگان به وجود آورده‌اند.

وی افزود: یکی از شرکت‌هایی که مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد کرده است، شرکت آبادان است که با وجود این‌که هزینه رانندگان را از دولت دریافت کرده، اما از سال 96 به آن ها پرداخت نکرده است.

تیموری در خصوص مشکلات دیگر رانندگان در پایانه‌های مرزی گفت: شهرداری‌ها با وجود اینکه هیچ‌گونه خدمات استراحتگاهی در پایانه‌های مرزی به رانندگان ارائه نمی‌دهند، اما هزینه‌های زیادی از آنها دریافت می‌کنند که موجب اعتراض رانندگان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.