| کد خبر: 199697 |

◄ ایجاد قیف ترافیکی در شهرستانک پس از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال

این احتمال وجود دارد در دوراهی شهرستانک وقتی چهار باند ترددی خودرو تبدیل به 2 باند می‌شود در آن منطقه ترافیک به‌وجود آید.

تین نیوز

هفتم آبان ماه بود که «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان در صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی از افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه امسال خبر داد. 

به گزارش تین نیوز، آزادراه تهران- شمال متشکل از چهار منطقه از دره کن در تهران شروع شده و تا دوراهی چالوس-نوشهر در استان مازندران ادامه دارد.

این آزادراه با مشارکت 50-50 وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستعضفان ساخته می‌شود و بنیاد در این پروژه شریک دولت است. اما افتتاح قطعه اول علاوه بر این‌که مزیت‌هایی دارد ممکن است در دوراهی شهرستانک که پایان قطعه اول است، منجر به ایجاد ترافیک شود.

بیشتر بخوانید: افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال در بهمن ماه، قطعی شد

دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در این مورد گفت: با احداث قطعه اول آزادراه تهران-شمال 2 باند جدید تردد خودرو به 2 باند دیگر اضافه می‌شود و با 2 باند تردد از سمت اتوبان کرج، در مجموع چهار باند تشکیل می‌شود.

خدایار خاشع ادامه داد: این احتمال وجود دارد در دوراهی شهرستانک وقتی چهار باند ترددی خودرو با تشکیک یک قیف از خودروها، تبدیل به 2 بان شود در آن منطقه ترافیک به‌وجود آید.

این کارشناس حوزه حمل و نقل جاده‌ای گفت: جاده چالوس در تعطیلات عید نوروز، تعطیلات آخر هفته و مناسبت‌ها که حدود 60 تا 70 روز در سال است، ترافیک زیادی دارد و به همین دلیل پلیس راهور و سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای، جاده قدیم کرج به چالوس تا مرزن‌آباد را، یک طرفه می‌کنند.

وی افزود: نیمی از ترافیکی که به وجود می‌آید، مربوط به خودرو ایی است که از سمت کرج به مرزن‌آباد تردد می‌کنند یعنی از سمت جنوب به شمال و نیمی دیگر از ترافیک،مربوط به خودروهایی است که  از شمال به جنوب و به سمت کرج در حرکت هستند.

خاشع ادامه داد: افتتاح قطعه اول آزادراه تهران شمال، در  محور شمال به جنوب یعنی از سمت چالوس به کرج، از سمت شمال به جنوب منجر به ترافیک نمی‌شود؛ زیرا خودروهایی که از سمت شمال در حال تردد هستند، افزایش نیافته و تنها تقسیم می‌شوند. اما زمانی که محور جنوب به شمال یک‌طرفه می‌شود، نصف جمعیت از سمت کرج و نصف دیگر از سمت آزادراه حرکت می‌کنند که قبلاً نبودند و به ترافیک اضافه خواهند شد. اضافه شدن خودرو از سمت دیگر منجر به ترافیک در دوراهی شهرستانک می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها با بیان اینکه برای حل این معضل پیشنهادهایی ارایه کرده است، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به عنوان راه‌حل فنی برای جلوگیری از وقوع ترافیک در دوراهی شهرستانک در زمان تعطیلات و مواقعی که جاده یک طرفه می‌شود در نظرگرفته شود این است که به جای اینکه جاده  از سمت کرج به مرزنآباد یک‌طرفه شود از دوراهی شهرستانک به مرزن‌آباد یک طرفه شود یعنی محور «جنوب به شمال» و از ظرف دیگر دوراهی شهرستانک به سمت کرج نیز یک‌طرفه شود یعنی محور «شمال به جنوب».

وی  تاکید کرد: اگر این پیشنهاد عملی شود، 2 باند ترددی وارد 2 باند ترددی دیگر می‌شود. خود آزادراه 2 باند است و جاده چالوس از دوراهی شهرستانک نیز 2 بانده شده است و ترافیکی پس نخواهد زد زیرا خودروهای  2 باند به 2 باند دیگر وارد می‌شود.

 خاشع ادامه داد: اما یک طرف دیگر این قضیه، مردمی هستند که از سمت  اتوبان کرج و میدان کرج به سمت محور شمال تردد می‌کنند. از جاده قدیم  تا دوراهی شهرستانک حدود 60 کیلومتر و یک جاده اصلی است؛ حال اگر مردم به جای تردد در جاده قدیم، از سمت اتوبان تهران کرج تردد کنند فاصله زمانی آنها تا شمال کمتر می‌شود. 

وی افزود: از زمانی که مردم وارد آزادراه تهران شمال می‌شوند تا دوراهی شهرستانک 62 کیلومتر است ولی محور به صورت آزادراه است و فاصله زمانی کوتاه ‌تری پیدا می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.