| کد خبر: 199298 |

هشدار هواشناسی: بارندگی‌های شدید جنوب شرقی کشور را در بر می‌گیرد

کارشناسان سازمان هواشناسی ضمن هشدار درباره رگبارهای دو روز آینده در برخی نقاط کشور به‌خصوص سواحل جنوب‌شرقی تأکید کردند تغییرات جوی در این مناطق باعث متلاطم‌شدن دریا می‌شود.

تین نیوز

کارشناسان سازمان هواشناسی ضمن هشدار درباره رگبارهای دو روز آینده در برخی نقاط کشور به‌خصوص سواحل جنوب‌شرقی تأکید کردند تغییرات جوی در این مناطق باعث متلاطم‌شدن دریا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، ورود سامانه‌ جدید بارشی از جنوب‌غربی طی 24 ساعت گذشته به کشورمان باعث ایجاد رگبارهای پراکنده در اغلب نقاط جنوبی کشور می‌شود؛ به این ترتیب که این تغییرات رگبار، رعدوبرق، تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ را در مناطق مرتفع کشور در پی دارد.

کارشناسان سازمان هواشناسی در این زمینه نسبت به مواج شدن دریا در مناطق ساحلی نیز هشدار می‌دهند و معتقدند در برخی مناطق ساحلی به‌خصوص در مناطق شرقی خلیج فارس شناورهای صیادی باید نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت عمل بیشتری داشته باشند.

در این زمینه نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز (شنبه 18 آبان‌ماه) نیمه جنوبی کرمان، شرق و جنوب استان فارس، هرمزگان و سواحل این استان کنار بخش‌های شرقی خلیج فارس و جزایر شاهد بارندگی‌هایی حداکثر تا 60 میلی‌متر خواهند بود که این بارندگی‌ها در برخی مناطق مرتفع می‌تواند به‌صورت تگرگ باشد.

این درحالی است که حرکت سامانه بارشی یادشده به‌سمت سایر نقاط کشور باعث می‌شود فردا یکشنبه نیز مناطق یادشده اگرچه شاهد بارندگی‌های پراکنده هستند اما رفته رفته از اواخر وقت همان روز تراکم ابرها کاهش یافته و حداکثر بارش به حدود 30 میلی‌متر می‌رسد.

اصلی‌ترین پدیده جوی در مناطق یادشده علاوه بر افزایش بارندگی را می‌توان آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان آب رودخانه‌های فصلی و متلاطم شدن دریا دانست.

توصیه کارشناسان بر این است که افراد هنگام تردد از حاشیه رودخانه‌های فصلی و روان‌آب‌ها دقت عمل بالایی داشته باشند و به هیچ عنوان در این مناطق اقامت نداشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.