| کد خبر: 189529 |

عملیات روکش آسفالت جاده مراغه - هشترود آغاز شد

۲۴۰۰ تن قیر از سوی اداره راه و حمل و نقل جاده ای در اختیار پیمانکار این طرح قرار گرفته و طبق برنامه روزانه ۷۰۰ متر از این جاده آسفالت ریزی می شود و ظرف ۱۰۰ روز به اتمام می رسد.

تین نیوز

عملیات روکش آسفالت ۳۸ کیلومتر از جاده مراغه - هشترود با هشت میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار مراغه در جریان بازدید از طرح «روکش آسفالت جاده مراغه - هشترود»، اظهار داشت: ۲۴۰۰ تن قیر از سوی اداره راه و حمل و نقل جاده ای در اختیار پیمانکار این طرح قرار گرفته و طبق برنامه روزانه ۷۰۰ متر از این جاده آسفالت ریزی می شود و ظرف ۱۰۰ روز به اتمام می رسد.

حمید شکری افزود: این طرح در راستای بهبود آسفالت این جاده و نیز اصلاح نقاط حادثه خیز در حال انجام است.

وی با اشاره به کیفیت نامناسب آسفالت جادهع مراغه - هشرود و بروز حوادث رانندگی ناشی از آن گفت: با اجرای روکش آسفالت بخشی از این مشکلات رفع خواهد شد.

شکری افزود: بر اساس اعلام اداره حمل و نقل و راهداری مراغه، از ابتدای سالجاری تاکنون، در پنج کیلومتر از این جاده شانه خاکی ایجاد شده تا مخاطرات در این محور تا حدودی کاهش یابد.

جاده مراغه - هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر و قدمت ۷۰ ساله، از جاده های خطرناک و حادثه خیز آذربایجان شرقی بوده و با توجه با تردد بالای خودروها در آن و تردد مسافران شهرستان های جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر، تعداد تصادفات رانندگی منجر به فوت در این جاده بالاست؛ سال گذشته ۴۰ نفر در این جاده بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

دولت برای رفع مخاطرات این جاده، طرح احداث آزادراه مراغه - هشترود به طول ۹۲ کیلومتر را در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر عملیات احداث این آزادراه در پنج قطعه در حال انجام است.

شهرستان مراغه دارای ۷۵ کیلومتر محور ارتباطی بین شهری و ۹۳۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی و حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.