| کد خبر: 183490 |

◄ تشکیل کارگروه با محوریت ساماندهی حمل و نقل مسافر

سیزدهم اسفندماه نشستی باهدف ساماندهی و حل مشکلات حمل‌ونقل مسافر ویژه پایانه‌های مسافربری به میزبانی این اداره کل برگزار شد.

تین نیوز

 

سیزدهم اسفندماه نشستی باهدف ساماندهی و حل مشکلات حمل‌ونقل مسافر ویژه پایانه‌های مسافربری به میزبانی این اداره کل برگزار شد. 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، این نشست با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران، معاون حمل‌ونقل، رئیس اداره مسافر، جمعی از روسای هیأت مدیره انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و روسای دفاتر نمایندگی اداره کل پایانه‌های مسافربری تهران برگزار شد. 

در این نشست حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران بابیان اقدامات صورت گرفته ویژه سفرهای نوروزی گفت: به‌منظور افزایش سطح خدمات‌دهی به مسافرین کنترل و نظارت بر معاینه فنی، رعایت اصول بهداشتی و نظافت داخل ناوگان، آراستگی و لباس فرم رانندگان و تغذیه مسافرین در دستور کار قرار دارد. 

نوروزی در ادامه افزود: بهسازی ورودی و خروجی پایانه‌ها، شفاف‌سازی نوع بار و سهمیه‌بندی درآمد حاصله، نظارت بر انبارها، مقابله با پدیده دلالی، برخورد با مسافر گیری خارج از پایانه، زمان توقف در سکوها و حرکت طبق برنامه زمان‌بندی از مواردی است که در ایام نوروز نیازمند کنترل و پیگیری بیشتر است. 

در ادامه این نشست صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران با اشاره به شروع سفرهای نوروزی از 27 اسفند، به لزوم افزایش نظارت و بازدید از پایانه‌ها بالاخص انبارها تاکید نمود و افزود: با افزایش کنترل در راستای ارتقاء ایمنی مسافرین از حمل هرگونه مواد خطرناک و ناایمن توسط ناوگان حمل‌ونقل مسافر به‌شدت ممانعت به عمل آید. 

در ادامه این نشست کلهری معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در دفاع از حقوق رانندگان و مالکین ناوگان مسافربری به ماده 24 ضوابط حمل‌ونقل مسافر اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش چشمگیر مسافر طی سال‌های اخیر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سازمان به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان رانندگان و مالکین، دربند (ج) ماده 24 حمل‌ونقل مسافر اجازه حمل توشه غیرهمراه مسافر به ناوگان عمومی با رعایت اصول و ضوابط داده‌شده است.

کلهری ادامه داد: متأسفانه به دلیل سهم بالای اتوماسیون و شرکت‌های حمل‌ونقل از مبلغ حاصله، احقاق حقوق رانندگان به شکل مطلوبی صورت نپذیرفته و امید آن می‌رود که با افزایش سهم رانندگان و مالکین ناوگان، شاهد افزایش درآمد آنان و ارتقاء سطح کیفی سفرها باشیم. 

در این جلسه کارگروهی متشکل از محمدحسن کلهری به‌عنوان نماینده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران و رئیس کارگروه، معافی نژاد نماینده سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تهران، مختار پور نماینده صنف شرکت‌های مسافربری و مجیدی نماینده رانندگان مسافربری جهت بررسی مشکلات و ارائه پیشنهادات به‌منظور ساماندهی حمل‌ونقل مسافر به پیشنهاد مهندس نوروزی مدیرکل استان تهران تشکیل شد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.