| کد خبر: 188398 |

مدیرکل گمرک بین‌المللی باشماق - مریوان اعلام کرد:

◄ ممنوعیت خروج بیش از 150 لیتر سوخت توسط کامیون‌ها

تصمیم‌گیری در خصوص ترخیص و یا ادامه توقف کامیون بنا بر دفعات تکرار حمل سوخت قاچاق از سوی مراجع قانونی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

تین نیوز

مدیرکل گمرک بین‌المللی باشماق - مریوان، از ممنوعیت قانونی حمل سوخت به خارج از کشور با ارزش بیش از یک میلیون تومان خبر داد و گفت: حمل سوخت بیش از یک گالن به خارج از مرزهای کشور مشمول قانون شده و از خروج آن، جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فرید حق‌پناه با اشاره به این مطلب که به تمامی رانندگان کامیون  ابلاغ  شده که سوختی بیش از آن‌چه شرکت پالایش و پخش اعلام کرده است به همراه نداشته باشند، اظهار کرد: در بازرسی‌هایی که از کامیون‌ها در مرز باشماق - مریوان از سوی شرکت پالایش و پخش می‌شود، چنان‌چه راننده‌ای بیش از حد مجاز سوخت به همراه داشته باشد. شماره کامیون و نامه راننده ثبت شده و در صورت نیاز به مراجع قانونی ارائه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که، حتی همراه داشتن یک گالن سوخت از سوی کامیون‌داران به شرکت پالایش و پخش گزارش می‌شود، افزود: جابه‌جایی سوخت بیش از 8 گالن که حدود 150 لیتر تخمین زده شده است دارای ارزشی بیش از یک میلیون تومان است که حامل آن به مراجع قانونی به منظور ارائه توضیح و اعمال قانون معرفی خواهد شد.

حق‌پناه با بیان این مطلب که در به همراه داشتن سوخت‌ با ارزش کمتر از یک میلیون خودرو به پارکینگ منتقل شده و بیش از 8 گالن، راننده حامل سوخت غیرقانونی به مراجع قضایی سپرده خواهد شد، ابراز داشت: تصمیم‌گیری در خصوص ترخیص و یا ادامه توقف کامیون بنا بر دفعات تکرار حمل سوخت قاچاق از سوی مراجع قانونی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

به گفته وی، وظیفه گمرک تسهیل در تردد کامیون و حمل کالا و بار است و تعداد معدودی از کامیون‌داران  با این قبیل اقدامات بعضاً موجب کندی روند تردد می‌شوند. بنابران پس از بررسی میزان سوخت از سوی شرکت پالایش و پخش و برخورد قانونی و جریمه فرد، کامیون تنها با دستور قضایی مجوز خروج از کشور را خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    طبق تصویب نامه هیت وزیران به شماره 138117 ات56127
    مورخه 97/10/18 به امضا معاون اول ریاست محترم جمهور آقای اسحاق جهانگیری

    سهمیه نفت گاز ناوگان ایرانی خروجی برای اقلیم کردستان عراق 300 لیتر مجاز بوده و مشمول جریمه نمیشود.

    جناب آقای مدیر کل گمرک بین المللی باشماق:

    لطفا توضیح دهید چرا از تاریخ نامه مذکور دریافت جریمه از رانندگان را متوقف نکرده اید؟

    لطفا توضیح نتیجه اعتراض رانندگان به عدم اجرای مصوبه مذکور در چند روز گذشته و اجتناب از حرکت در مرز باشماق با چه قولهایی پایان داده شد؟